Meg volt az autó második időszakos műszaki vizsgája. A következő 2017. február 28-án lesz esedékes.
km.: 51.799
Az éves olajcsere elvégezve Veszprémben, az Autó-Forrás Kft.-nél.
A tavalyi év nyugalma után, idén végre megoldódott a váltó gondja. Végül az eredeti ötsebességes lett felújítva és az került vissza a helyére. De nem az eredeti állapotában, hanem Fairlane-nek köszönhetően az 5. sebességfokozat ki lett cserélve egy dízelére. Így ezzel az áttétellel most kb.~1000f/p-cel kevesebbet forog a motor egy gyári V6-hoz képest. Ez végsebességben és fogyasztásban is kedvezően hatott az autóra. Köszönöm neki az alkatrészt.
A hatsebességes beépítésétől minden Alfával foglalkozó szerelő óvott, annak gyengébb kivitele miatt.
A Budapesti Olasz Kultúrintézet, a Magyarországi Olasz Nagykövetség támogatásával rendezte meg a "KALEIDOSCOPIO ITALIA 2013, A kultúra és a "Made in Italy" Budapesten" című kiállítását. Az eseményen többek között a motor, a divat, az oktatás, az ipar, a borgasztronómia, a szolgáltató, a lakberendezési és az ingatlanszektor képviselői mutatják be kínálatukat.
A rendezvényre az Alfa Romeo Club Magyarországtól én is meghívást kaptam.
Lassan, de elindul ez idei évre tervezett szerelgetés. Tavaly őszig a váltó kivételével minden ki lett az autón cserélve. Most ennek is elérkezett az ideje, mert végre sikerült egy 6 sebességest találnom. Amint megérkezik az új kuplung szerkezet, akkor a beépítésükkel lényegében úgy érzem a végére értem az átalakítási elképzeléseimnek.
A váltóért köszönet Zolika155-nek.
Megkapta az autó újabb két évre a műszaki vizsgát. Gond nélkül vette az akadályt. :-))) Km.: 147680.
A szervizszámlákat rendezgetve most láttam, hogy tíz éve lett feltöltve a klíma. Azóta is hibátlanul működik. (Kopp-Kopp-Kopp) Parádé! :-)))
Miután összetört a dízel a 155 elhatároztam, hogy most inkább egy benzines Alfát választok. Szinte az egész országot (Pécs, Kecskemét, Győr, Székesfehérvár, Zsámbék, Debrecen) bejártam egy szép állapotú autóért. Végül Budapesten egy az Expressz újságban feladott hirdetésben találtam meg ezt az autót. Állítólag egy új Renault-ba számolták be. Igazából egy 2.0 16V-t szerettem volna piros, fekete esetleg padlizsán lila színben. Viszont az akkor találtakhoz képest ez az 1.8 16V olyan szép állapotban volt, hogy nem sokat haboztam. Még azt is bevállaltam, hogy 10LE-vel kisebb a teljesítménye a kinézett motorhoz képest. De nem bántam meg. :-)))
Egy gyors hitelügyintézést követően 2001. december 06.-án vettem át. Km.: 61834. Ezt követően évekig napi használatban volt, majd pár éve inkább csak alkalmanként veszem elő. Eddig összesen az elmúlt több mint 11 évben 82e.km-t tettünk meg együtt.
Az Alfa Romeo Club Magyarország tagjaként, a találkozókon Takács Ákos elnök többször is dicsérte, hogy milyen szép, a jelenlegiek között szinte "gyári állapotú" ez az autó. Ezért 2010-ben a készülő "Az Alfa Romeo Története 1910 - 2010" című könyvhöz a rakparton készített róla fotókat.
A motor:
Azóta az autó meghálálta a bizalmat. A szükségeseken kívül (szíjak, vezérlés módosító, gyertyák, stb.) eddig egy lambdaszondát és egy kuplung alsó munkahengert kellett cserélnem.
A karosszéria:
Szerencsére mióta nálam van azóta "szinte" változatlan. Két módosítás történt. Az egyik a szárny felszerelése, a másik egy idő előtti bal első sárvédő csere volt, mert 2004-ben, a Petőfi hídon nekem jöttek. A színe és a formája annyira megfogott, hogy megpróbálom minél tovább megőrizni változatlan állapotban.
Napra pontosan, hogy egy évvel ezelőtt bekerült a régi szakadt, kopott kárpit, ma végre sikerült kicserélnem egy sokkal jobb állapotú fekete színűre.