Mivel számomra nem nyújtotta azt a 159, amit vártam tőle, így eladtam. Nem most, még valamikor októberben talán. Szerencsére jól kiszálltam belőle, még kerestem is rajta. Azóta BMW-ket nézegettem, szóval vettem egy Audit. :D Egy A4 B8 2010-es kétliteres tdi-t, meglepően jó, és szeretem, szóval van élet az alfa után is. Mivel nincs olyan autója az alfának, amit én eltudnék a közeljövőben képzelni magam alatt, így nem valószínű, hogy mostanában visszatérnék, de addig is megnézem az összes Alfát! :)
Majd 2 hétig állt a garázsban, mire rendszám lett rá, addig csak kerülgettem, nem is izgatott, úgyse tetszett, úgyis eladom. Azért féket cseréltem elől, tárcsát felszabályoztattam, emblémát cseréltem, aux kábelt rendeltem. Meglett a rendszám, mentem erre, arra, egyre jobban megtetszett, kényelmes a 156-hoz képest (mondjuk a 18"-on volt), csendes(!!) szépen jár, nem érezni a sebességet. Megnyugodtam, hogy nem szart vettem, bár a jobb eleje ha rágondolok is, úgy nyikorog mint a szoci játszótéri vashinta, de az is elmúlt most, tetszik, szóval a következő autóm is 159 lesz, de sedan és erősebb, de egyébként összebarátkoztunk. :)
Kimentem olaszba, azt hittem könnyen hazahozok egy autót, és kész Hát nem! Nagyon nem, megszenvedtem, nem adták oda, ment a cirkusz, de valamit haza kellett hozni, ha már kint vagyunk, így ezt hazahoztam. Félreértés ne essék, nagyon jó autó, csak SW, szürke, és 120 ló, én pedig sedant, feketét, és legalább 170 lovat akartam. Szóval most árulom, de addig is van autóm, és bukni nem fogok legalább. Amúgy az autó szép, és jó, nem zörög, nem kopog, nagyon szép a belseje, egy rozsdafolt sincs rajta, jól megy. Élvezem, mert más mint a 156, az egy kis pattogós autó volt, ez már komolyabb, érezni is rajta. Majd kiderül, mi lesz a sorsa, de még a héten lehet veszek mellé egy olyat amit szerettem volna. :)
Eladtam. Egy év és ár nap után megváltam tőle. A hangya megindult, cserélni kellett 159-re, nem volt visszaút. Az autót magas áron hirdettem, de teljesen reálisnak tartottam, nem volt sürgős eladni, de így is elvitték, jól szálltam ki belőle, nagyon is jól, kerestem rajta! De nyilván nem ez számított. Sajnos mikor elvitték, nem voltam itthon, így nem búcsúztam el az első autómtól :((( Mielőtt elment volna, voltam olaszba, és hoztam egy 159-et, de ez már egy új történet..
Az elmúlt kettő hónapban nem sok időm volt rá, de turbócsövet cseréltem, mert az kiszakadt, alul nem volt rozsdás, de le lett drótkorongozva, rozsdaátalakító, majd alvázvédőzve jó vastagon, örök élet. Új biztonsági övet is szereztem, mert a másik rojtos volt, idegesített. Rendeltem a felni közepébe alfás matricát, illetve bmw-s antennát, amint időm lesz, megy fel. Felnit is festem a következő hetekben, az ültetőrugó is rendelés előtt áll, a belső is kicsit változni fog, motortér kipucolás, rendbe rakás, amint időm engedi, megcsinálok mindent! A chip tuning is folyamatban, előtte szeretném kitakarítani a motort, a lerakódásokat kikaparni, illetve az egr-t lefalazni, de annak még utána kell járnom. Kapott teli polírt, nagyon kellett! Majdnem eladtam a héten, mert egy 2.4 159 SW nagyon megfogott, foglalkozós, de megérte volna, HA tényleg magyar papíros lett volna, illetve nem fújták volna telibe, mert hátul összetörték, bár ha faragnak az áron, lehet még megveszem. Ugyanakkor nagyon kellemes visszajelzéseket kaptam az enyémmel kapcsolatban, 1 nap alatt vevőt is találtam rá, olyan áron ami abszolút elfogadható, jól esett. Csináltam pár képet róla mostanság, azokat azért megmutatom.
Rettentően zavart az új rádióm beépítőkeretének csúnyasága, a kapható beépítőkereten meg nem is gondolkoztam el, mert már képeken is taszít. Műanyagból lehetne maratni, az öregem mondta is sokszor, hogy ha lesz kedve elintézi, de most megmozdult bennem a hangya, és a régi kazettatartóból elkezdtem faragni, ragasztani, mivel a faluban nem volt megfelelő fólia, így egy hasonló fóliával ideiglenesen van csak bent, de lehet hogy ha lesz fólia, akkor az egész sávot leragasztom vízszintesen, és akkor a beépítőkeret vonala se látszódik majd, valószínű, hogy az lesz.
Felkerültek az új görgők az autóra, szerintem jó lett! Féltem hogy magas lesz, de átmérőbe a kerék nem nagyobb, csak most jobban zavar az eddig is szóban forgó ültetés, de marad így most egy darabig, 30mm kellene, úgy pont tökéletes lenne! A fekete nem feltétlen nyerő szín, elveszik kicsit a szekér alatt, nem is tűnik fel, hogy ilyen nagy, pedig az. Az egyik ugye le lett csiszolva, eddig nagyon nem tetszett, de most így fent az autón egészen jól néz ki, nyárig ez is eldől, hogy milyen szín is legyen. Tartottam egy nagytakarítást, bőrápolást, most nagyon tiszta és szép. Viszont a turbó előtti cső kiszakadt, azt cserélnem kell mihamarabb, illetve szórja az egyik féltengely az olajat, arra is megoldást kell keresnem, vagyis cserélni. 225/40 r18 van fent, elől 80%-os infinity, hátul zsír újak. Ugye maga a felni nagyon könnyű, lévén hogy mennyire drága, azt kell hogy mondjam, nagyon kényelmesek, meglepően, nem ráz, nincs hangja, jobban megy, mint a sárnehéz régi kerekeimmel, nagyon elégedett vagyok, tetszik!! Szépen lassan kezdi elnyerni azt a külsőt, amit szeretnék.
Felraktam a küszöböket, alul patentokkal, gyári furatokba, talán ahogy eredetileg is kell lennie. Oldalt szélvédőragasztó szuperál, alatta a minimális felületi rozsda lekezelve, ez is pipa. Nagyon kellett!! Nyárra 17"-os (képen látható) kerekeim voltak, jónak hitt gumikkal, tetszettek, de adódott az alkalom, hogy 18ra cseréljem, nem gondolkoztam rajta, nem is gondoltam komolynak eleinte, de az lett, és bumm, ott a garázsban 4 gyári festésű szép állapotú sérülésmentem Ace Racing Veenetian 8.018, el sem hiszem!! Szinte hihetetlen csere, nekem a 4 kereket kellett adnom, illetve fizetnem 10ezer forintot,mert a gumik belső fele komolyan megkopott, a drágám eszi őket, ezt később orvosolnom kell! Sokat kellett autóznom értük, beltekertem 560km-t, de meglettek a kerekek, és kaptam hozzájuk 2 darab zsír új gumit is. Ha valaki utána néz, még most is kapni a felniket, darabját 140 ezer Magyar Forintért, szerintem megérte!:)) Jövőhéten kerülnek fel, addig szerzek 2 gumit, remélem a gumis is azt mondja, hogy jók a felnik. Egyikről elkezdték lecsiszolni a fekete festéket sajnos, az most kap egy 1000 forintos fújós feketét, és ha eldől a végleges szín, akkor mind mennek festésre. Közepükbe Ferraris kupakot szeretnék, lopott ötlet, igen, tudom, de ha valaki rákérdez, elmondom majd, hogy honnan, egy cartársé az ötlet tulajdona. Félek, hogy magas lesz, ültetni viszont csak nyáron fogom, talán alfacityre meglesz :)
Nem írtam még eddig blogot, de mindig is szerettem volna. 8 hónapja van meg az autóm, az első autóm. A kötelezőket azonnal megcsináltam rajta, az egyik kerékben több mint 4.5 bar volt, annak nem nagyon örültem, illetve a kuplung valamiért vacakolt, nem lehetett szépen kiengedni, és ha csak kuplunggal indultam el, rázott, ami egyre inkább fokozdott, oktoberben pedig megadta magát, nem vette a sebességet.. Szétdobtuk, a kinyomócsapágy egyik füle letört?? nem tudjuk hogy, talán rosszul rakták össze mikor kettőstömegűt cserélt az előző tulaj. 7 ezer volt egy használt, de jó, ezt is megvan legalább. A hátsó fékbetétek egyik napról a másikra elkoptak, a tárcsák szinte újak, ja és a vicc, hogy a betétek is egyik oldalt, de nem baj, cseréltem mindkettő oldalt, nem értem kinek érte meg ennyit spórolni.. Kellett télre valami papucs, 35-ért sikerült megszereznem 16-os alukat teligumival, talán meg 2 szezont is elvisznek, én festettem. A belseje fekete , vagy sötétszürke valami spéci anyag volt, szerettem, de jobban kellett a bőr, amit szinte vicc áron, 20 ezer forintért elhozhattam, hibamentes, már-már patináns, és az érzés.. Ha a ferrariban mustársárga bőr belső van, akkor ebben is az lesz! Nagyon szeretem, persze vannak hátrányai, de nem számít. A küszöb mindig is foglalkoztatott, és a közelben 2hete találtam 10ezerért egy párat, gyors elmentem érte, 7ezerért el is hozhattam, a műanyagosnak volt munkája vele, de megoldotta, most szárad a festék rajta, jövőhéten azok is fent lesznek. Az eleje nagyon befejezetlen volt a szememben, így vettem rá Leon Cupra koptatót, 1 óra alatt felraktuk, nagyon kellett rá! 17ezer forint volt szállítással. Közbe az emblémát is kicseréltem az eredetivel megegyezőre, 1200 forint. Jövőhéten szeretném az elején a krómokat lefesteni feketére, kis fiatalítás sose árt, nyáron pedig lehet kicserélném az egész pajzsot, lakatos műhelyünk van otthon, könnyen tudnánk csináni bele valami Gulias hatásút. Az ültetés nagyon kellene, de drága, ki kell fognom valami használt ültetőrugót.. Bőr kormány szintén a tervek között!
Röviden ennyi a költekezésem mióta megvettem. Minden nap bolgan ülök bele!