Blog >> eladás
Anno kettős célzattal vettük. Egyrészt áthidaló megoldásként amíg jóárasul a Giulia (ami sajnos máig se jóárasult), másrészt pedig hogy próbáljuk ki milyen az élet egy TBI-vel.
Egész más világ volt a 2.4 Q4 TI után. Egyrészt könnyebb vagy 200 kilóval, másrészt gyengébb valamivel amit kompenzál a súlykülönbség. Tehát útra vitt erőben nagyjából hasonló, de a dízel brutalitása hiányzik belőle, cserében sokkal könnyedebb,
és a Q4 után megtanultam azt is hogy milyen az orrtolás. Nagyon szerettük, mert igazi kényelmes utazó. Csendesebb és tágasabb az elődjénél. A hátsó üléseken jobban el lehet férni ezt a kollégák mondták.
Az AlfaTex kárpit ugyan nem olyan szép mint a TI ülés de szerintem kényelmesebb és kellemesebb, jobb benne ülni.
Igazából a 20e km alatt csak két gondja volt, az egyik egy MAP szenzor, ami check-engine-t produkált hideg-indítva, de ezt leszámítva nem okozott gondot.
A másik a powerbox, ami inkább volt placebo mint valós többlet, ellenben bő egy év és kb. 10e km után szívatni kezdett, lehet hogy csak a csatlakozói közül
nem tökéletes valamelyik (tény hogy leharcoltak a csatik), de miután kiszereltem, eltűntek a hibák, meg a vészprogram check-engine-nel.
Szóval tökéletesen tudta azt amitől Alfa az Alfa. Nem fogyasztott keveset, de mondjuk én ki tudom hozni a maximumot kb. mindenből. :)
Néhány adat:
- bő 3 évet birtokoltam
- ezalatt 21700km-t tettünk meg együtt
- 784.667ft-ot költöttem a szervizelésre, kopóalkatrészekre, egyebekre (ebben benne van minden)
- 1.066.549ft-ot tankoltam bele, ez 45 tankolást jelent, összesen 2616,33 litert
- az átlagfogyasztás 12.2
A fogyasztásoz hozzátenném, hogy ez autópálya 150++, sima közút, szintén nem tojásokkal a gázpedál alatt, illetve rövid városi utak.
2.600.000-ért vettem, 3.500.000-ért ment el (ennyit drágultak az autók), tehát a havi bérleti díj nem játszik, mert inkább kerestem rajta,
a rezsiköltség pedig 45.100ft / hó.
Egy Stelvio First (Launch) Edition lett az autód (2.0T 280LE, automata).
Bár már kb. 2 éve nem az enyém, mégiscsak gyakran találkoztam a régi autómmal hiszen a nagybátyámhoz került. Idővel, mint minden újkori dízelnél itt is előjött a kéttömegű kérdése. Ő már nem akarta bevállalni ezt, így eladóvá vált ismét. A vevő (bár nincs fent az Amorén még) elvetemült Alfás, ez lett az ötödik Alfájuk a családban. Remélem a hajtáslánc helyrehozása után sokáig élvezni fogják, hiszen rozsdamentes kívül-belül szép 156SW nem nagyon van manapság már, pláne piros bőrrel.
2016 áprilisában vettem az autót, azóta sok mindent megéltünk. Bő 70 ezer km-t tettünk meg együtt. Egy nagyszerű autó volt. Sokat adtam neki, de rengeteget kaptam tőle.
Utolsó képek:
Újabb korszak zárul le az életemben. Egy új Fiat 500X Sport érkezése miatt el kellett adnom a Mitót. De családban marad, a bátyám vette meg. Még találkozunk majd. Sokat.
Köszönök mindent! Vigyázzatok egymásra.
5 év után közelekedik az az időpont amikor elkezdek felkészülni az autó egy hónapon belüli eladására. Eladjuk, mert igazából piszok jó, de családalapítás előtt állva szükségünk lenne egy nagyobbra.
Tekintve, hogy az autót folyamatosan szervízeltem, beleértve azt a kemény három darab rendkívüli műszaki hibáját is, amik az évek alatt felmerültek (turbócsó lyukadás, valami szenzor elszállt, ablakemelő halál), így nagyon nem kell felkészíteni az eladásra.
Az első lépés amit csak az eladás miatt csináltatok, egy diagnosztika az autón, hogy van-e valami rejtett belső hibája. Megnéztük az EGR szeleptől kezdve a töltőnyomáson, befecskendezőrendszeren át minden apró szösszenetet, amit ki lehet olvasni. Azon túl, hogy a rendszámtábla világítás ki van égve semmi hibajelenség nem tapasztalható. Az részecskeszűrő állapotából látható, hogy nagy távokat megyünk a kocsival autópályán, de azokat csak ritkán: szülőkhöz hétvégente vidékre, kirándulások, nyaralás. Tehát abszolút második kocsiként van kezelve, hétvégi rohangálásra egy puttonyos van üzemben. Na meg lenulláztuk a szervízintervallumot, mivel a két héttel korábbi olajcserén az elfelejtődött és visított a kocsi minden indításnál.
KM állás: 113.627 km
2019.08.05.
38 ezer kilométer és egy év négy hónap után eladtam az első Alfámat. Sajnos nem volt kihasználva az autó mérete. Gondos (alfás) gazdája lesz, abban biztos vagyok.
Hirtelen jött hirtelen ment..
kb 30.000 km és 1,5 év után elváltak útjaink egy nagyobb vas érkezése miatt. Sajnos csak kettőnek van hely és egy seggel amúgy sem lehet megülni egyszerre több lovat. Nem az ész érvek vezéreltek, de a Giulia már megjelenésekor első látásra szerelem volt..
Köszönjük kicsi-Giu.. az élményeket, és hogy annyi helyre elvittél és vissza is hoztál minket!
Hát, eljött az idő! Egyik szemem sír, a másik nevet de ez kötelező kör amit meg kell futnom...
Szóval nem minden áron és nem bármi áron, de eladó az autóm. Amennyiben nem találok neki gondoskodó gazdát, akkor megtartom! Minden info megtalálható róla itt a blogomban, akinek kérdése van, kérdezzen!
ÁR: 800.000.- Ft
Extralista + amik gyári alkatrészek/tartozékok voltak, de jobbra lettek cserélve.
BELTÉR
HIFI:
- Becker Grand Prix 7993 CD-s (mp3 is) fejegység beépített mikrofonos Bluetooth telefon kihangosítóval.
- Becker Silverstone 6-os CD tár (mp3 is)
- Audison SR4 hifi erősítő
- Alpine SPG-17CS komponens hangszóró szett az első ajtókban
- Alpine SBG-1244BP mélynyomó a csomagtartóban
- Cordial hangfal és RCA kábelezés
- Első ajtók bitumenlemezzel csillapítva.
- Gyári Recaro SP2 szövetülések kihúzható combtámasszal, és elektromos háttámla állítással (légzsákos)
- Valódi karbonszövettel bevont + lakkozott középkonzol
- Ambarella Mini 0803 A7 WDR 8GB internal (microSD kártyával bővíthető) + GPS menetrögzítő kamera
- Új méretpontos szőnyegszett
KÜLSŐ
- Alumínium motorvédő haspajzs (alfisti.net)
- Ragazzon inox gázgyorsító és hátsó kipuffogó dob (alfisti.net)
https://youtu.be/LWXI3y8riMQ
- Gyári halogén fekete betétes GTA (eredeti) fényszórók
- Gyári 17" GTA felnik egyedi fényezéssel (halvány gyöngyház, polírozott karikákkal), még használható GoodYear EAGLE F1 Asymmetric 2 215/45 R17 gumikkal
EGYÉB
- Első tulajdonos!
- Végig garázsban tartott!
- Évi kb 10-12e km futott (jelenleg 212e VALÓS km)!
- Korát meghazudtolóan szép, megkímélt állapot!
- Dohányfüst, állatszőr mentes!
- Hibakód mentes! (leszámítva a külső hőmérséklet jeladó által adott értéket)
- Az autó nem volt törve (tavaly állóhelyzetben kis sebességgel belémtolattak de csak műanyag sérült ami javítva illetve cserélve lett)
- Gyári fényezés (kivéve az első műanyag lökhárító, ami nem észrevehető)
- Végig vezetett szervizkönyv (egyik betelt, a másodikat az importőrtől kaptam hogy folytathassam a szerviztörténetet)
- Összes számla, dokumentáció az autó újkora óta! (egy teli dosszié)
- Lekérdezhető a nyilvántartásban (HRZ-913)
- Átvizsgálható!
- ALFA Code kártya + gyári sosem használt eredeti pótkulcs!
El is felejtettem ide feljegyezni, hogy Csongor barátom viseli gondját ennek a szuper járgánynak augusztus óta. Kaptam céges autót, ami ráadásul pont ekkora is (csak német :S), ezért badarság lett volna megtartani, Csonginál jobb kezekbe nem is kerülhetett volna.
Előtte azért elvitt minket nyaralni hibamentesen. Szerettem :)
Elváltak útjaink ismét. Másodjára is eladtam. Most úgy érzem könnyebb lesz feldolgozni. Sajnos betegségek miatt már nem volt használva és szomorúan várakozott a ház előtt. Tervben volt egy lakatolás és új fényezés. Fekete volt az álom, viszont most az árak nem tetszettek.
Úgy érzem jó helyre ment, mivel reggel már kezdődnek a munkálatok rajta. Peros lesz a színe... kíváncsi vagyok. Sok emlék fűződik hozzá. Imádtam nagyon. Azt a vezetési élményt a 159 sosem fogja visszaadni. A téli, csúszós úton való vezetés, ami megunhatatlan volt. A király kis hangja, a visszadörrenések, stb, stb. Nem lehet befejezni a sort. Úgy gondolom még évek lesznek a kerekeiben így. Ismét új ruhát kap. Fogom látni sokszor, mivel közelben van. Fene egye meg! :-)