Reggelente indítás után rendszeresen nem megy egy pár henger, durrog is, egyenetlenül jár a motor. Ha bemelegszik, akkor már rendben van. Próbaképpen ránéztem a légmennyiség mérőre. Hát valami "noname" darab van benne. Több, mint valószínű, hogy ez lehet a hiba forrása. A saját és más tapasztalatai is azt mutatják, hogy sajnos csak a gyári Bosch jó. Úgyhogy csere. Még jó, hogy olcsó... Aztán utána a biztonság kedvéért ránézek a lambda-szondára is...
Vélhetően egy korábbi sérülés és annak javítása, fényezése miatt a motortérben nincsenek meg a gyári matricák. A működést ugyan egyáltalán nem befolyásolják, de mivel szép lassan a gyári állapot visszaállítása a cél, zavart, hogy hiányoznak. Neki álltam bújni a netet ilyen matricák után. Végül egy tajvani kis cég honlapján találtam, 10 dollárért. Meg is rendeltem, meg is jöttek. A teljes készlet megvan a motortérből. Egyelőre még csak félre rakom, majd ha túl vagyunk a tervezett fényezésen, akkor felragasztom a helyükre szépen. :)
Silverfox a mai napon sikeres műszaki vizsgát tett. Csont nélkül. :) A szerviz szerint a hosszbordás szíj már elég ramaty volt, én elhittem nekik és kicserélték.
Mivel sajnos hiányzik Silverfox-ról az alsó motorburkolat, elkezdtem keresgélni, hogy milyen opciók vannak a pótlására. Mivel ez a cucc nem csak védi alulról a motort, hanem aerodinamikai szerepe is van, fontosnak ítéltem meg a pótlását. Találtam utángyártottat, amiről több cartársnál is olvastam, hogy nagyon silány a minősége, nincs kivágva, megolvad, stb. A gyári jó lenne, de az előző 156-nál az volt a tapasztalatom, hogy max. két évet bír, ráadásul Silverfox még ültetve is van, tehát vélhetően akárhogy vigyázok is, sűrűbben le fog érni. Így jutottam el az alumínium verzióhoz. Az alfisti-n találtam is, bár nem volt olcsó, de úgy számoltam, hogy kevesebb mint két gyári árából valószínűleg van egy sokkal tartósabb megoldás a problémára.
Ha meg már úgyis rendeltem, akkor mellé dobtam egy pár fekete Novitec oldalindexet. Sokkal jobban fog kinézni a gyári sárgánál.
A csomag megérkezett rendben, majd fel kell szerelni, az még várat kicsit magára idő hiányában.
Mindenek előtt nagy köszönet a szervezőknek! A helyszín teli találat volt, nagyon jól éreztük magunkat. Zolikának ez volt az első találkozója, láthatóan nagyon élvezte már most. :) Rengeteg csodát láttunk, sok jó ismerőssel találkoztunk. Összességében kiváló hétvége volt. :)
Silverfox megkapta a kötelező hővédő fóliázást. B oszloptól hátulra Skyfol 05 lett, B oszloptól előre pedig egy majdnem víztiszta fólia került. Az elkövető Jani barátom volt a Rosso Dekor-tól, szokásos módon szép munkát végzett, bár elmondása szerint a hátsó szélvédővel eléggé megszenvedett a helyhiány miatt. Még plusz rakott egy kis darab kőfelverődés gátló fóliát az első matrica rendszámra, ami már kezdett leválni. Így biztosan a helyén marad...
És kész lett. Igaz sokáig tartott és sokba is került, de megérte, mert most olyan a belseje, mintha új lenne. A kormány is gyönyörű lett és Viktorék még grátisz le is polírozták. Csak ámulok, hogy milyen szép. :-)
Amíg várok a kocsira kicsit gondolkoztam a nevén. Hosszas és annál is hosszabb gondolkodás után az Ezüstróka (angolosan Silverfox) nevet kapta. Mert szép, nemes, különleges, ravasz ;-) és nem néznéd ki belőle elsőre, hogy mire képes...
Szerintem illik rá :)
Hát nem valami gyorsan, de azért haladnak Viktorék:
A varrásos rész készen van (könyöklő és a kéderezés). A vezetőülésen a kinyúlt pálcákat is kicseréltünk, az oldalsó szivacsozást is megerősítettük. A kormány varrás is kész, az ülések élő vannak készítve festéshez, én vagyok aki lassú :)