Ma feltöltettem a klímát, illetve kicserélték a pollenszűrőt is. Gyári BOSCH került bele. A klímában csak 120 gramm gáz volt, az előírt 650 gramm helyett. A szerelő szerint elég gatya már a klímahűtő és a klíma kompresszor sem az igazi már, valamint a vízcsövek is eléggé el vannak öregedve. A közeljövőben (következő szezon) valószínűleg ezeket majd cserélni kell.
Kicseréltem az oldal villogókat fehér színűre. Szerintem így jobban néz ki. Ezen kívül turtle wax bőrápolóval lekezeltem az üléseket.
Felrakattam nyári felni-gumi összeállítást. Szerintem, még mindig nagyon dögös. :-)
A Sprintauto Service-ben beszerelték az új Eibach pro kit rugókat és a Koni STR.T lengéscsillapítókat. Az alkatrészt én vittem, de kellett még hozzá 4 porvédő a lengéscsillapítókhoz, illetve Rado szólt, hogy a felső lengőkarok elég gatyák (a szilentek nyikorgását én is hallottam), úgyhogy azokat is kicserélték.
Beigazolódott a sejtésem, hogy nem a gyári rugók voltak benne, hanem egy Vogtland ültető szett, ami 40 mm-t ültet elöl-hátul. Az új rugókkal (amik 3 centit ültetnek) is láthatóan magasabb lett a kocsi, főleg elöl. Ezt egyáltalán nem bánom, mert állandóan leért mindenhol az eleje. Attól, hogy egy kicsit magasabb lett még most is elég jól néz ki. :)
A fő különbséget persze akkor vettem észre mikor elindultam az autóval és mentem kicsit. Szó szerint ég és föld. Sokkal összeszedettebb az egész, a gátlók pont jó keménységűek. Nem billeg, nem úszkál, fogja az utat és fekszik a kanyarban, mint macska az ágyban. :) Egyszerűen olyan, mintha egy másik autót vezettem volna.
Ja és kicserélték az ABS pumpát az eredeti megjavítottra. Rendesen működik: van ABS, működik a sebesség mérő és km számláló és nincs hibaüzenet. :)
Csináltam egy előtte-utána képet, ami elég béna, de azért látszik a lényeg. És van egy kép a régi rugókról is.
Megjöttek. :) Eibach pro kit rugók és Koni Str.t lengéscsillapítók. Jövő héten kerülnek be, már nagyon nagyon kíváncsi vagyok. :)
Az az igazság, hogy nem tudom milyen rugók vannak benne, mivel azokon nem találtam semmiféle jelölést is sima fekete rugók. Viszont szemre lejjebb van, mint egy sima sport futóműves 156.
Beraktam egy képet a jelenlegi állapotról, hogy lehessen látni majd a különbséget.
Megérkezett otthonról a megjavított ABS pumpa. Itt javították.Jövő héten viszem szervizbe az Ezüstrókát és majd kicserélik. Remélem most már rendben lesz.
Ma le lett cserélve az olaj, olajszűrő és a légszűrő Silverfox-ban. A szervizelést a Sprintauto Service végezte. Nagyon rendes srácok és ráadásul nagyon értenek az Alfákhoz. Szerelés közben is látszott, hogy pontosan tudják hova kell nyúlni, hogy kell leszedni a jól elbújtatott olajszűrőt és elég gyorsan be is fejeztek mindent. Ráadásul még jót is dumáltunk az Alfákról. A tulajnak egy kb. 300 lóerős 147 JTD-je van GTA optikával. :) De azért nagy Busso fan ő is. :)
És nem voltak drágák sem...
Olaj: Selenia Racing:
Olajszűrő: MANN
Légszűrő: K&N betétszűrő
Km állás: 219330
P.S.: Az olajcsere közben vettük észre, hogy a jobb oldali belső féltengely gumiharang el van szakadva, azt ki kell cserélni (az alkatrész - SKF - már megjött). Az ABS hibára pedig azt mondta, hogy mivel a sebességmérő sem működik, tuti, hogy az ABS pumpa szart be. Fel lehet újíttatni, venni egy újat, vagy egy működő bontottat. Mivel itt Bulgáriában én nem találtam felújító műhelyt (biztos van, csak béna vagyok), az új ára meg horror ezért szereztem egy bontottat, amire fél év garanciát adnak. A következő szerviz alkalmával ezek cserélve lesznek, plusz még megpróbálom rávenni őket, hogy cseréljék ki a két első fényszórót a GTA fényszórókra, amit még régebben vettem.
Lassan itt az ideje az olajcserének. Az olajat már beszereztem. 6 liter fincsi Selenia Racing. :)