Tagok >> DanTes >> 156 2,0 JTS selespeed >> Blog
- Típus:156 2,0 JTS selespeed
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:fekete
Tavaly szeptemberben, pont egy héttel a KUL elött, egy figyelmetlen tolatás miatt összetört az Alfi hátulja. Első ránézésre nem tünt olyan vészesnek, de később kiderült, hogy sajnos komoly a sérülés. Pont oldalról nyomta meg a nyulványt a Golf ami elé kitolattam, elment a hátulja 3,5 centimétert, megtekeredett a hátfal, a fenéklemez és a csomifedél is és persze a jobb hátsó sárvédő is kuka. Profi karosszériás hozta helyre, majdnem a komplett hátulját cserélve, egy örökkévalóságnak tünt mire kész lett, csak akkor dolgozott rajta amikor ihletet kapott, de megérte kivárni, igényesen meg lett csinálva, ponthegesztéseknél lefurva ahogy kell. Majd fényezés, ülések, hátsó szélvédő, kárpitozás, emblémák visszarakása után ismét az utakon.
Mivel a régi hűtők gyalázatos állapotban voltak, a régi tulaj úgy gondolta, hogy eladás előtt kitámasztatja a termosztátot. Az új hűtők beszerelése után a víz nem ment fel 70 fok fölé még 30 fokos hőségben sem. Ezért kicseréltük ma a termosztátot és láss csodát szépen beáll a víz 90 fokra. Ez is megoldva, most már mehetünk a KULra :)
2017.07.31
Komplett vezérlés cserére készültünk, célszerszámok Conti teljes szett stb.stb. Amikor megláttuk a vezérműszíj burkolaton, hogy 10.000 kiló métert ment az utolsó vezérlés csere óta nagyon megörültem, akkor nem cserélünk vezérlést. Viszont kapott Iridiumos gyertyákat és amikor kiszedtük a régi gyertyákat a menetről csöpögött a motorolaj. A szelepdekni tömítés áteresztett és elég lazán is voltak meghúzva a régi gyertyák. Jó, hogy megnéztük, mert itt elpárolgott vagy 7 dl olaj. Azonban a motor nagyon melegedett, eleje lebont ismét, mindkét hűtő gyári réz, de nagyon ramaty állapotban, úgyhogy csere mindkettő. Mindig van valami, remélem most már végre rendben lesz teljesen.....
17.07.17 Hétfő
Mivel adás-vételkor nem írtuk alá eredetiben az adásvételi szerződés minden példányát az eladóval (nagyon tapasztalt volt mindkét fél :D) rövid elsőbbségi levelezés után elérkezett a nap eljött az átíratás ideje. Perkálni kell az állam bácsinak, mert kellett neked autót venned, főleg ilyen erős motorral.
Eredetiség vizsga 18.500 Ft
Új forgalmi 6.000 Ft
Új törzskönyv 6.000 Ft
Vagyonszerzési illeték ( már a neve is vicc, nem beszélve az összegről) 79.300 Ft
Mindösszesen 109.800 jó Magyar Forinttal járultam hozzá a költségvetési egyensúlyhoz, mert vettem egy 14 éves használt autót.
Magyarország én így szeretlek!
Az öröm az ürömben, hogy az autó törésmentes, a festékvastagság minden elemnél azonos, és gyári fényezés mindenhol.
Úgyhogy most titta öröm és bódottág van, már papíron is az enyém ez a csoda, remélem nagyobb költséggel járó javítás nem jön elő mostanában, mert kezdek legatyásodni.......de továbbra is amore, amore, amore.
17.július 10. Hétfő Táplánszentkereszt (Szombathely mellett)
Reggel indulás Gyulára 460 km, mert ott van, ott vár az AUTÓ egy fekete Alfa Romeo 156 2.0 JTS Selespeed amit kinéztem magamnak. Az autó megtekintésekor, rögtön látszott, hogy vigyáztak rá, nagyon szép belső rész és pár apró hiba a külsőn, de ez természetes csak 14 éves az autó. Már a próbaút alatt elvarázsolt az autó, bár a selespeed akkor még szokatlan volt, meg kellett szokni. Hazafelé vezető úton volt rá lehetőség, 460 km alatt volt időnk összebarátkozni.
Hazaérve minden családtagot el kellett vinni egy próbakörre és mindenki csodálta az erőt, az út tartást és a szemet gyönyörködtető formát és a belső kényelmet....ez az Alfa érzés.
Csütörtökön már várta a barátom aki profi Alfa szerelő, és hát azért bennem volt a félsz, hogy mit mond amikor átnézzük tüzetesebben aknán. Megnyugtatott, az autó szinte gyári állapotban van, gyári csavarok csak az alsó motorvédőnél voltak cserélve (ez egy kicsit sérült, de nem vészes)
Sajnos a jobb első lámpa a mosóban bepárásodott (de nagyon) és elküldte a xenon trafót ezt nem lehetett kiszűrni a vásárláskor, de ez benne van a pakliban. Sokkal jobban örültem annak, hogy az autó rozsdamentes és kitűnő állapotban van. Úgyhogy elkezdtük leszedni az első lökhárítót és kiszedni a lámpákat. Jobb első kiszárít és újra szilóz, trafócsere és természetesen párban megkapta az Osram Nightbreaker izzókat, és lőn világosság :D
Motorolaj csere (Selenia), váltó olaj csere (tutela transmission GI/VI) és az összes szűrő természetesen. Közben kiderült, hogy a bal hátsó ajtón a kilincsfül törött és cserélni kell, Tatáról már érkezik egy bontott pénteken. Csomagtartó ajtó telók csere, ablaktörlő lapátok Boschra cserélve, most már töröl is.
A gumikat azonnal cserélni kellett mert a talán hazáig kibírja kategória volt az autón, úgyhogy kapott egy Vredestein Sportrac 5 szettet amivel nagyon meg vagyok elégedve és még illik is az autóhoz hiszen Giugiaro design mint az autó. Kimentem Ausztriába ami tőlünk kb. 20 km egy szerpentines hegyiszakaszra és itt kezdődött a katarzis. Hihetetlen ahogy befeküdt az autó a visszafordító kanyarokban is. Meg sem mozdult, a gumik nem vinnyogtak és suhant az autó, szinte halottam ahogy mondja menjünk, menjünk, az emelkedőkön való gyorsulásról már ne is beszéljünk. Hihetetlen érzés volt ilyen autót vezetni és tudni azt, hogy ezt már bármikor megtehetem, hiszen az enyém.
Remélem még sok balesetmentes kilómétert nyomunk le együtt vele, mert a szívem szakadna meg ha törne mert amore, amore, amore.