Vasárnapi program gyanánt egy teljes polírozáson esett át a kocsim, ez is a Bányai’s Garage műhelyében készült. Nagyon látványos a változás, karcok jelentős része a múlté, szép fénye lett és a fekete műanyagok is le lettek ápolva. Kár lesz vele kimenni a latyakba.
Bányai’s Garage munkáját tükrözik a képek, a 18”-os QV felnik lesznek a kocsi alatt nyáron és már csak a jó időt várjuk.
Fékeket teljes szétszedése és takarítása után új fényezést kapott. Bànyai’s Garage munkája :)
Megkezdődtek az esztétikai javítások is, mivel a fényszóró teljesen be volt ködösödve és valami kínai szar izzót raktak bele (aminek burkolata szabályosan beleolvadt a búrába), semmi fénye nem volt a lámpáknak, kb életveszélyes volt. A Bànyai’s Garage jóvoltából teljesen fel lettek újítva, ki lettek takarítva, vettünk bele új izzókat is. Polírozva, lakkozva kerültek vissza. Nem volt kis munka a szétszerelése, és az egész.
146480 km-rel értünk haza új kis autómmal. Az első szervíz el is lett végezve, mely tartalmazta:
-olajcsere (Selenia)
-olajszűrő (Bosch)
-levegőszűrő (Valeo)
-pollenszűrő (Magneti Marelli)
Szükség volt továbbá egy olajbeöntő sapka cserére. Nem ment a start-stop és a tempomat így egy kuplung pedál kapcsolót is cseréltünk benne. Emellett időszakos volt a 4 db gyújtógyertya cseréje is. Egy kis funkcionalitás javítás miatt kapott új ablaktörlő lapátokat.
Esztétikai javításra is sor került: az ülésdöntő karok festés, néhány műanyag elem "ragacstalanítás", komplett belső kárpit tisztítás, műanyagápolás és ózonos fertőtlenítés.
204 559- km-nél jött el az ideje a következő olajcserének. Ezzel együtt olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő és gázolajszűrő cseréje is megtörtént.
195000 km-nél jött a következő olaj és olajszűrő csere. Most az Orlen Oil Platinum Max Expert olaj mellett döntöttem, mert sokan dícsérik. Emellett kapott az első lökhárító wax védelmet, mert nagyon megtapadnak a bogarak és nehezen volt lemosható.
Mindenképp szerettem volna "modernizálni" a belsejét, és az együttélést :D Mivel nekem nem volt sem usb, sem blue&me a kocsiba kiépítve, az örökös CD írást és a transmitter recsegését hamar meguntam. Akkor került a választás erre a Pioneer fejegységre, ami mindent tud amire szükségem van. Bluetoothtal kezeli a zenét, hívásokat, teljes névjegyzéket, weblink alkalmazéssal kivetíthető a navigációs program, emellett van egy hely usb-nek is. Kijelzője szép,fénye állítható és akár kijelzője kikapcsolható ha zavar esti vezetésnél. Kihangosító funkció is szépen működik. Szóval nagyon örülök neki. A beépítés nem volt egyszerű és gyors sem. Sajos a kocsimban nem ISO kötésű csatlakozó várja a rádiót így ott is kellett megoldáást találni. De sikerült :) A beépítő keret jól illeszkedik és nem zörög.
Ma elkészült a kis Giulietta új fényezése, ami szerintem extrább és szemet gyönyörködtetőbb lett a gyári színénél. Emellett a lámpák műanyag idomai lettek feketére fújva, így komolyabb tekintete is lett a kisasszonynak :D persze mindenért megint a Bányai’s Garage a felelős, és férjem munkájának eredménye láthatók a képeken, de persze én is segítettem :D emellett üregvédelmet kapott, új szőnyegeket :) szóval csinosodik :)
Vezérlés cserekor sajnos kiderült hogy cserés lesz a jobb felső motortartó bak, akkor még összeszerelésre került a régivel, de aztán hamarosan rosszabb lett mint a megbontás előtt, szinte berezonált az egész autó nagyobb sebességnél. Aztán karàcsonyi program gyanánt és mert ekkorra lett szabad garázs a Bányai’s Garage-nál december 25 -én lett kicserélve. Azóta rezgés mentes a kocsi és sokkal jobb az alapjárati érzete is. Km óra állása ekkor: 183600 km