Szerettem volna ezt a szervízt elvégeztetni egyből, amikor hozzám került, de sajnos a szerelőm 4 időpontot mondott le mire oda jutottunk volna, hogy viszem az autót...
Így szerelő híján és a sürgető idő miatt férjem és apukám jóvoltából lett elvégezve a szervíz a @Bányai's Garage -ban. Nagyon szerények voltak és mindketten csak a saját kocsijukon vállaltak eddig "ekkora" munkákat, de szerelőket megszégyenítő precizitással csináltak meg mindent. Amiből következik, hogy legközelebb se ússzák meg hogy a Giuliettámat kelljen szervízelni :D
De a lényeg:
182 467km-nél a következőket végezték el:
-INA vezérműszíj szett vízpumpával
-Olajcsere, olajszűrő- olajleeresztő csavar, légszűrő és pollenszűrő csere
-Gázolajszűrő csere
-Fagyálló folyadék csere
-Hosszbordás szíj és hosszbordás szíj vezető csere
-Pollenszűrő csere
Nálam is fent állt a hiba hogy lötyögött a tankajtó, egy cartàrs blogjàn làttam milyen egyszerűen orvosolható a hiba, így meg is rendeltem a hozzà való kis alkatrészt. A kicserélése max 5 perc volt, persze nem nekem, hanem a férjemnek :D a kèpen látható a régi stift, hát jól elfáradt màr valóban :)
Az autó nagyon rosszul viselkedett az úton, mintha "gyűrte" volna maga alatt a gumit kanyarodásnál stb... Elvittem egy futómű állítóhoz, az első kerekek értékeiben az összetartás volt 0°28' és 0°38' ... de a hátsó futómű ennél is rosszabb értékeket mutatott, konkrétan az összes érték pirosban volt (mellékelve a képen). Beállításkor szerencsére minden csavar tette a dolgát, és a beállítás utáni vezetési élmény össze se hasonlítható a korábbival. Km. óraállás: 182300 km
A futómű beállítás után, kapott is a kocsim 4 új Nexen négyévszakos gumit. (126000 Ft)
Télre megrendeltem a gyári Giulietta gumiszőnyegeket (15500 Ft)
Antenna csere, mert megrágcsálta valami állat :D (3500Ft)
Rendszámtábla tartókonzol (4000 Ft)
Első hétvégéjén nálam el is kezdődött a csinosítgatása. Első körben a lámpák polírozását csináltuk a a férjemmel a Bányai's Garage-ban. Ezek után kerámia bevonatot kaptak.
A króm színű scudettot pedig feketére fújtuk.
Második Alfám, ő lett. :) 181 000 km-rel vettem, belseje csodaszép, megkímélt. Külső apróságok (lakksérülés) vannak, ezt majd orvosoljuk. A hazaúton nem csalódtam, dinamikus és élvezettel vezethető. Szeretni fogom, ebben biztos vagyok. Jövő héten megy szervízbe egy átvizsgálásra, vezérlés cserélve lesz, reméljük más komolyabb dolog nem merül fel.
Találkozunk az utakon!
275 000 km-nél járunk, kopogott valami a futóműben. Szervizben átnézték, diagnózis: cserés elől- hátul mindkét oldalon a stabilizátor pálca, jobb oldalon a féltengelycsukló gumiharang, és a bal felső lengőkar.
Ami bekerült: Lemförder lengőkar, Mapco stab.pálcák, A.Z. Meisterteile stab.pálák, Spidan gumiharang.
274325 km-nél jött el az ideje a következő olaj-, üzemanyagszűrő- , olajszűrő- és pollenszűrő cseréje. A Bányai's Garage jóvoltából kaptam egy ózonos klímafertőtlenítést is.
Megint eljött az ideje a következő olajcserének. (264541 km) Megkapta a szokásos Motul 8100 x-class olajat, és az olajszűrőt.
Pár nappal korábban pedig első stabilizátor szilentet cseréltettem és termosztátot.