146480 km-rel értünk haza új kis autómmal. Az első szervíz el is lett végezve, mely tartalmazta:
-olajcsere (Selenia)
-olajszűrő (Bosch)
-levegőszűrő (Valeo)
-pollenszűrő (Magneti Marelli)
Szükség volt továbbá egy olajbeöntő sapka cserére. Nem ment a start-stop és a tempomat így egy kuplung pedál kapcsolót is cseréltünk benne. Emellett időszakos volt a 4 db gyújtógyertya cseréje is. Egy kis funkcionalitás javítás miatt kapott új ablaktörlő lapátokat.
Esztétikai javításra is sor került: az ülésdöntő karok festés, néhány műanyag elem "ragacstalanítás", komplett belső kárpit tisztítás, műanyagápolás és ózonos fertőtlenítés.
204 559- km-nél jött el az ideje a következő olajcserének. Ezzel együtt olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő és gázolajszűrő cseréje is megtörtént.
195000 km-nél jött a következő olaj és olajszűrő csere. Most az Orlen Oil Platinum Max Expert olaj mellett döntöttem, mert sokan dícsérik. Emellett kapott az első lökhárító wax védelmet, mert nagyon megtapadnak a bogarak és nehezen volt lemosható.
Mindenképp szerettem volna "modernizálni" a belsejét, és az együttélést :D Mivel nekem nem volt sem usb, sem blue&me a kocsiba kiépítve, az örökös CD írást és a transmitter recsegését hamar meguntam. Akkor került a választás erre a Pioneer fejegységre, ami mindent tud amire szükségem van. Bluetoothtal kezeli a zenét, hívásokat, teljes névjegyzéket, weblink alkalmazéssal kivetíthető a navigációs program, emellett van egy hely usb-nek is. Kijelzője szép,fénye állítható és akár kijelzője kikapcsolható ha zavar esti vezetésnél. Kihangosító funkció is szépen működik. Szóval nagyon örülök neki. A beépítés nem volt egyszerű és gyors sem. Sajos a kocsimban nem ISO kötésű csatlakozó várja a rádiót így ott is kellett megoldáást találni. De sikerült :) A beépítő keret jól illeszkedik és nem zörög.
Ma elkészült a kis Giulietta új fényezése, ami szerintem extrább és szemet gyönyörködtetőbb lett a gyári színénél. Emellett a lámpák műanyag idomai lettek feketére fújva, így komolyabb tekintete is lett a kisasszonynak :D persze mindenért megint a Bányai’s Garage a felelős, és férjem munkájának eredménye láthatók a képeken, de persze én is segítettem :D emellett üregvédelmet kapott, új szőnyegeket :) szóval csinosodik :)
Vezérlés cserekor sajnos kiderült hogy cserés lesz a jobb felső motortartó bak, akkor még összeszerelésre került a régivel, de aztán hamarosan rosszabb lett mint a megbontás előtt, szinte berezonált az egész autó nagyobb sebességnél. Aztán karàcsonyi program gyanánt és mert ekkorra lett szabad garázs a Bányai’s Garage-nál december 25 -én lett kicserélve. Azóta rezgés mentes a kocsi és sokkal jobb az alapjárati érzete is. Km óra állása ekkor: 183600 km
Szerettem volna ezt a szervízt elvégeztetni egyből, amikor hozzám került, de sajnos a szerelőm 4 időpontot mondott le mire oda jutottunk volna, hogy viszem az autót...
Így szerelő híján és a sürgető idő miatt férjem és apukám jóvoltából lett elvégezve a szervíz a @Bányai's Garage -ban. Nagyon szerények voltak és mindketten csak a saját kocsijukon vállaltak eddig "ekkora" munkákat, de szerelőket megszégyenítő precizitással csináltak meg mindent. Amiből következik, hogy legközelebb se ússzák meg hogy a Giuliettámat kelljen szervízelni :D
De a lényeg:
182 467km-nél a következőket végezték el:
-INA vezérműszíj szett vízpumpával
-Olajcsere, olajszűrő- olajleeresztő csavar, légszűrő és pollenszűrő csere
-Gázolajszűrő csere
-Fagyálló folyadék csere
-Hosszbordás szíj és hosszbordás szíj vezető csere
-Pollenszűrő csere
Nálam is fent állt a hiba hogy lötyögött a tankajtó, egy cartàrs blogjàn làttam milyen egyszerűen orvosolható a hiba, így meg is rendeltem a hozzà való kis alkatrészt. A kicserélése max 5 perc volt, persze nem nekem, hanem a férjemnek :D a kèpen látható a régi stift, hát jól elfáradt màr valóban :)
Az autó nagyon rosszul viselkedett az úton, mintha "gyűrte" volna maga alatt a gumit kanyarodásnál stb... Elvittem egy futómű állítóhoz, az első kerekek értékeiben az összetartás volt 0°28' és 0°38' ... de a hátsó futómű ennél is rosszabb értékeket mutatott, konkrétan az összes érték pirosban volt (mellékelve a képen). Beállításkor szerencsére minden csavar tette a dolgát, és a beállítás utáni vezetési élmény össze se hasonlítható a korábbival. Km. óraállás: 182300 km
A futómű beállítás után, kapott is a kocsim 4 új Nexen négyévszakos gumit. (126000 Ft)
Télre megrendeltem a gyári Giulietta gumiszőnyegeket (15500 Ft)
Antenna csere, mert megrágcsálta valami állat :D (3500Ft)
Rendszámtábla tartókonzol (4000 Ft)