kispusi89 - főkép
>> SzervizAlfa 159 SW Ti // 2021-03-09

Mivel nem minden volt tiszta azzal kapcsolatban, hogy mikor milyen szervízt végeztek utoljára a kocsin, illetve voltak egyértelmű problémák, a kötelező köröket gyorsan lefutottam:
-váltóolaj csere (Tutela 75W-85 GL-4, 2.8 liter)
-olajcsere (SELÉNIA QUADRIFOGLIO 5W40)
-Olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő
-Vezérlés + vízpumpa
-hűtőfolyadék
-gyertyák
-szelepfedél tömítés cseréje
-termosztát csere
-futóművet kellett állítani, nem állt egészen középen a kormány
-ablaktörlő lapátok cseréje
-az alsó motorvédő lemezbe kellett két csavar, mert lógott

Ezen kívül nem működik a parkoló radar (első, hátsó), hibakód olvasás után úgy néz ki egy szenzorral van csak gond, ezt majd ha lesz kis szabadidőm kiszerelem, megnézem mi lehet a gond (esetleg csak csatlakozó szét van csúszva vagy hasonló), legfeljebb azt kell még cserélni. Ezenkívül a vezető oldali kilincset kell cserélni, mert le van róla pattanva a krómozás, de ezt az előző tulaj adta hozzá, csak valamikor neki kell esnem. A költségekhez hozzá tartozik, hogy apósom autószerelő, ezért az alkatrészeket beszerzési áron kapom, és a szerelésért nem kell fizetnem.

 
>> Tuning és extraAlfa 159 SW Ti // 2021-02-24

Mivel a bal első hangszóró tök süket volt, a jobb oldali meg recsegett a csere mellett döntöttem. Az www.autodvd.hu-n árulnak hangszóró szettet a típushoz beépítő kerettel, hangszóró csatlakozóval és hangszóróval. Egy Ground Zero szett mellett döntöttem, ez 22e forintomva került. A beszerelés elég egyszerű, le kell szedni ajtó panelt, régi hangszóró ki, beépítő keret, új hangszóró be (a keretet meg kell fúrni a vezeték átvezetéséhez) és kész is. Határozottan jobban szólnak mint a gyáriak (főleg hogy azok már kehesek is voltak). Mivel a nyavajás Blue&Me bluetoothon nem hajlandó zenét fogadni, vettem a fejegységhez egy Jack aux kábelt. Ez a váltó mellett az ülésnél vezettem ki, rákötöttem egy elfekvő bluetooth vevőt (egy BlitzWolf® BW-BR1), amit a kardán alagút oldalához két oldaló ragasztóval rögzítettem, így simán tudom ki-be kapcsolni, illetve akár számot is váltani.

 
>> SzervizAlfa 156 SW // 2020-12-21

Sajnos annyira elfáradtak a fényszóróim, hogy időszerű volt a cseréjük. Az esztétika zavar kevésbé, sokkal nagyobb probléma volt, hogy sötétben konkrétan semmit nem lehetett látni. Egyszer már próbálkoztam a polírozással, de sajnos már az egész műanyag búra mattult, illetve belülről is rossz volt, illetve már a foncsorok sem voltak az igaziak, szóval annyit ért, mint halottnak a csók. Ebay-en találtam egy pár fényszórót 43e forintért (szálítással), Németországból és ráadásul E engedély jellel ellátott. (Akit érdekel innen rendeltem: https://www.ebay.com/itm/202952758956 bár most már majdnem 10e forinttal drágább). Volt máshol is hasonló árban, de egyedül ennél emelték ki, hogy E jeles, azért ezt választottam. Még egy kis dolog ami félreértésekre adhat okot (legalábbis azoknál, akik nem tudnak németül). A "Linkslenker" balkormányost jelent, vagyis jobb oldali közlekedést, de az online fordítók nagy része bal oldali közlekedésnek fordítja (ami különben "linksverkehr"). Szóval itthonra "Linkslenker" (balkormányos), vagy "richtverkehr" (jobboldali közlekedés) kell. A csomag kb. egy hét alatt megjött, DHL -el adták fel, de itthon már az MPL hozta ki. Hétvégén kicseréltem, sajnos legalább egyik oldalon le kell szedni a lökhárítót a cseréhez. A magasságállító motort a régi lámpából kel átszerelni, ez egy bajonett záras megoldással van rögzítve, szóval nem egy nagy történet. A különbség nagyon látványos, nézzétek meg a képeket, megérte a csere! Este még nem mentem vele, hogy valós helyzetben mekkora a különbség, de a garázs ajtón a vetítési képek szerintem magukért beszélnek. :)