Mutasd

>> Szerviz2020-11-05

Az ősz beköszöntével a minden évben visszatérő sárga-barna falevelek, a ködös hideg reggelek mellé visszatértek a nyikorgó teleszkópok, párásodó szélvédők, akaratos váltókarok.
Ezt az időszakot Bella sem úszta meg. Egy ideje már aggasztóan mászott az úton a "kicsike". Csapokra gyanakodtam, vagy stabrúdra, mivel az egyik lassan két éve, a másik meg eddig nálam nem volt cserélve. nem haboztam és fel is hívtam Turpit, hogy ezt mihamarabb orvosolni kellene, mert már elég félelmetes a közlekedés a kocsival. Elpanaszoltam a gondom bajom, majd közölte velem, hogy márpedig ez egy haldokló teleszkóp lesz, amit párban kell ugyebár cserélni. Mellé társultak az egy ideje nem működő ködlámpák (egy laza égő csere megoldotta a hibát), illetve megelőzésképpen egy kézifék bowden.
Mindezen felsoroltak cseréje egy nap alatt meg is történt, így másnap mehettem is a kocsiért.

Most már biztonságosan és gyorsan is lehet szelni a kanyarokat, sőt! már ködlámpával is tudok villantani ;)

>> Szerviz2020-09-07

Egy ideje már tologattam az olajcsere időtartamát magam előtt. Egyrészt ez a k*csög COVID miatt, illetve az új kedvenc szerelőm Turpi szabad időpontja miatt (nyugi csak 1K plusz ment rá, azaz pont belefértem a 10K periódusba).

Szeptember 7.-re esett a szabad időpont, amit teljesen megfelelt, mivel éppen dokihoz mentem aznap, szóval legalább letudtam egy nap mindent. Felhívtam Turpit mielőtt elindultam hozzá, hogy tudjak intézni fuvart haza, de ő csak annyit mondott, hogy nem lesz rá szükséget, max 1 óra és mehetsz is. Meg is örültem - hogy is mondják ? - mint majom a farkamnak... úgy értem khmm... farkának !! hogy egy gonddal kevesebbet kell oldanom.

Odaérve minden előkészítve fogadott, már csak a garázsba kellett beállni. A műveletet szerelőgödör nélkül is játszi könnyedséggel hajtotta végre, csupán csak az olajleengedő csavar elnyalt fejével birkózott. Közben mint minden rendes szerelő, az előző szerelő hanyag munkáját dicsérte cifrábbnál cifrább szavakkal.

Az egész művelet cca 1 órába telt, a következő elemek cseréjével együtt:
Olajcsere: Motul X- clean 8100 5w40 (10w 40 Selenia volt benne mindig is, de 10+ év tapasztalat ellen nem akartam felszólalni) + zsír új csavar
Filtercsere: pollenszűrő + Filter

Lehet csak beképzelem, de mintha az új ritkább olajjal egy arasznyit finomabban járna a motor.

>> Tuning és extra2020-07-21

Egy ideje már bökte a csőröm, hogy kellene valamit kezdenem a Bella hangzásával is, mert ami benne van az több mint siralmas. 4-ből 2 hangszóró kiszakadva és egy kiemelő pedig lusta menni. Egy jó barátom ajánlott egy kiváló szakembert aki tudna a gondomon segíteni. Fel is kerestem őt, majd az igényeimhez (tisztább hangzás, több mély és jó szigetelés) és a pénztárcámhoz mérten össze írtuk a listát. A fickó rengeteg díjat nyert különböző versenyeken és Európa bajnokságot is nyert a saját kocsijával, úgy, hogy neki ez csak a hobbija, nem a fő állása.

Maga a setup:
2 első hangszóró + kiemelő (STEG)
1mélyláda (Old Acoustics)
800w erősítő (AUTOTEK)
És egy átalakító a jelhez
Illetve kábel kötegek/ szigetelések

12 óra munka (ebből jó pár csak a cigire ment el) illetve ott segítettem ahol csak tudtam.
Hátsó ajtókba az első ajtókból a hibátlan gyári hangfalak kerültek, mivel főként csak ketten utazunk a kocsiban, ezért inkább előre lettek beépítve drágább/ minőségesebb darabok.
Sajnos, vagy inkább szerencsére annyira jó a kocsi szigetelése hogy a szubi által generált mély hangok csak fele annyira jönnek át, mint kellene, de számomra még így is több mint sok 😅
Továbbá a csomagtartó használata miatt úgy lett megoldva a szubi, hogy kivehető legyen 1 perc alatt, ezért előre a kormány alatti kis rekeszhez lett húzva egy kis kapcsoló (áramtalanító) illetve egy potméter a szubi mély hang tartományának adagolásához.
12V a klíma biztosítékjáról lett lehúzva hátra az erősítőhöz (persze nagyobb bizti került a helyére, hogy bírja)
Az összeget illetően.. a keretem 400€ volt amiből 402€ lett ebből maga a munka 55€ (szerintem korrekt összeg) Alább pedig maga a munka folyamata található. Pár kép még hiányzik, de igyekszem majd pótolni.

***UPDATE***
(2020/07/20)

Tegnapi nap ellátogattam haveromhoz Tomihoz (mivel egy ideje szenvedek a jelenlegi transzmitteremmel) aki rám írt, hogy megválna alig használt Loudlink-jétől. Két feltételem volt, hogy legyen meg hozzá az ICS-hez tartozó kábel és legyen Bluetooth-os. Akkora szerencsém volt, hogy ezekből a feltételekből mind a kettő igaz volt az ő loudlinkjére. Annyira kihasználatlan volt, hogy némely kábelek még eredeti csomagolásban voltak és szinte még új illata volt 😅 Hazaindulva Tomi nagyon segítőkészen közölte velem, hogy ha elakadok a beszerelésnél, csak csörögjek rá.
Otthon sikerült is minden zökkenőmentesen (csodálkoztam is) aztán az összeszerelésnél kiderült, hogy neki kell futnom még egyszer, mert kimaradt pár csavar... hupsz. Magát a loudlinket a kesztyűtartóban helyeztem el, később gyártok rá egy kis tartót és felfogatom valahol.

Brutálisan nagy a különbség a két eszköz között, végre teljes az audio. Lassan kész a partybálna :D

 
>> Szerviz2020-07-15

Kora reggel kezdődött a történet, mivel túrázni mentünk a haverokkal Pozsony mellé. Cirka egy órás út, melynek végén hardcore szerpentin fogadott. Alfi szépen falta az utat, majd érkezéskor egy út széli árnyékos helyen parkoltam le, nehogy szétfolyjon a 30 fokban. Maga a túra csodálatos volt, visszaszállva a kocsiba jó volt megpihenni, majd a finoman lehűtött bálna hazavitt minket.

Hazaérve kaptam egy üzenetet, hogy Győrben lesz egy tali. Két órám volt hogy rendbe dobjam magam és Bellát is. Szűkösen, de sikerült. Megérkezvén ledöbbentem milyen csonka létszámban jelentünk csak meg, de annál családiasabb volt a hangulat. Egy óra csevej után elindultunk hazafele, majd útközben eldöntöttük barátnőmmel, hogy kéne falni valamit, úgyhogy magára hagytuk a Tesco parkolóban Bellát és bevettük az irányt a kaja felé. Kifele jövet már azon álmodoztam, hogy pár perc múlva már otthon felrakott lábakkal falom a kínait, de ez a gondolat hamar elillant...

Bella úgy döntött, hogy neki a mai napra már elég. Kulcs behelyez, elfordít, majd teker felet. Mondom mi a szösz?! Biztos csak hisztis... Na akkor újból - kulcs behelyez, elfordít, de már csak a relé kattanását hallani. Csodálatos... biztos a törött akkusaru a ludas. Felhívom Balcukát, nem e tud beugorni a parkolóba bebikázni. Pár perc múlva meg is jött, felkötöttük, de ekkor jött a rossz hír Balcuka szájából - "Asszem´ meghalt az önindító..." Csodálatos. A valamikori zászlóshajó, a márka csúcsmodellje, egy kifinomult luxusgép most egy mocskos kötélen fog lógni mindenki szeme láttára ?!
Szégyen nem szégyen, haza kell jutni... Pár méter gurulás után máris röffent a motor és gyorsabban akasztottam le a vontató kötelet, mint egy tini lány a bugyiját a diszkóban.

Kértem időpontot Bogyó barátomtól, hogy vesse rá szakértő szemeit (mivel ő főállásban pont ezzel foglalkozik) Még aznap szétszedte és küldött is pár képet, ahol már csak a szénkefék gondolata létezett valamikor úgy 68-körül. Teljes felújítást igényelt és másnap már mehettem is érte. Sosem éreztem még ennyire, hogy egy alkatrészt ideje volt kicserélni. Teljesen máshogy indított, nem gondolkodott, nagyon selymesen, könnyedén. Maga a Nirvána volt ezt hallani. Nagy esélyjel ez volt még a gyári önindító, ami felújításra szorult, de ezt 350K Km után csak a saját butaságomnak köszönhetem, hogy eddig vártam vele.
Köszi Bella, hogy eddig bírtad a régivel. Pár nap és vár rád egy újabb kis kiruccanás fel a hegyekhez...

>> Tuning és extra2020-05-27

Turpiék utolsó látogatása óta motoszkál a fejemben a gondolat, hogy kellene valamit kezdenem a nem működő irányjelző diódákkal. Régebben a műszerfal már átesett egy teljes égő cserén és az irányjelző kar is ki lett mérve, nem e szalad valahová másfele el az áram, illetve a biztosítékok is le lettek ellenőrizve, de sajnos azóta sem találtam meg a hiba forrását.
Szerencsémre ez a nagy tudású úriember egy olyan opciót hozott fel, amit még senkitől nem hallottam (ICS mögötti zöld relé cseréje) viszont figyelmeztetett, hogy akár egy kezdődő katasztrófa jele is lehet az adott hiba. Sajnos típushibaként emlegetik az ICS beázását, aminek az előzménye pont az irányjelzők nem/rosszul működése. Tanácsa az azonnali átnézése és ha gond van, kiiktatása, mivel náluk a családban nem is olyan rég pont ezzel a hibával kapott lángra egy nagyvad.
Másnap azonnal neki is álltam megbontani a belteret és a körmére nézni a hibának. Megnyugvásomra azzal szembesültem, hogy valaki már ezzel megelőzött és egy szétterített rongy látványa fogadott a radiator alatt. Nem volt hát más hátra, minthogy beszerezzem a kis zöld dobozkát, melyet egy közeli haverom bontott bussojából szedtünk ki. Mivel rengeteg alkatrésze van bontásból, ezért körülnéztünk nem e akad valami használható hangszórója - mivel sajnos a két hátsó mély/közép membránja teljesen átszakadt és az egyik magas sem megy. (Egy kisebb hangrendszer kiépítése folyamatban van). Hangszóró nem, de pár krómdísz, irányjelző relé, illetve klímavezérlő akadt, melyet jó lelkűen kispénzééé´ oda is adott.
Beszerelésük nem volt bonyolult, mivel mindegyiket már párszor szétkaptam.
Ahogy mondani szokás "Minden jó ha vége jó" a zöld kis dobozka és Turpi bá´ tudása megmentette a seggem és lassan már csak az optikára kell költeni...

 
>> Szerviz2020-05-07

Minden ott kezdődött, hogy egy régi kedves barátom szánt rám pár percet és leutaztunk együtt egy olyan felsőbbrendű lényhez, akit mindenki csak úgy ismer mint "Turpi". Mikor megérkeztünk hozzájuk azt hittem, hogy meghaltam és a mennyországba kerültem. Alfa-Alfa hátán. Mind patika állapotnak örvend és mind eladó. Az összeset ő maga, esetenként bátyja rakta össze. Mögötte több tized évnyi különböző olasz autó szerelésének tapasztalata, így hát én sem féltem Bellát odavonszolni és törődő kezei ápolásába vetni.

Elsősorban csak felmértük a bálnám, hogy milyen egészségnek örvend. Ahogy a mondás is tartja: "Részeg ember, kisgyerek és az OBD csati nem hazudik!". Szerencsére és meglepetésemre nagyon jó egészségnek örvend a bálna, egyetlen hiánya egy megrepedt levegőcsonk, ami miatt dupla annyi levegőt kér, amint amire szüksége lenne. (Cserealkatrész beszerzése folyamatban) Sajnos az olasz mivolta nem hazudtolja meg önmagát. Bizony ez a jószág is csúnyán vissza lett forgatva (350k+ --> 286K+)
Ami viszont fontosabb, a teljes hátsó felfüggesztés egy kisebb-nagyobb törődést igényel (szokásos 66-os terpesztés), illetve a jobb1 kerékcsapágya miatt szegény már kezdett átalakulni Tomas a gőzmozdonnyá. Megbeszéltük mi fog cserére szorulni, majd váltottunk telefonszámot a későbbi egyeztetések végett. Sok telefonálás után sikerült beszereznie egy donor komplett felfüggesztését, ami 1 éve volt felújítva. Másnap vittem is a kocsit és meglepetésemre közölte velem, hogy holnap már mehetek is érte. Nem fért a fejembe, hogyan képes mindezt alig fél nap alatt megcsinálni... (a barátom 159-ese volt a másik félnapos meló).
Következő nap déltájt kapom a hívást, hogy van egy kis bibi. Na mondom megjöttünk.... "Sajnos nagyon csúnyán el van törve a rugód és valószínűleg maga a teleszkóp is meghajlott. Nagyon régi lehet a törés, azonnali csere javasolt". Már fogtam is a fejem, hogy ez már megint egy vagyon lesz és ebből nem lesz ma Alfizás. DE! Turpi bácsi nem akárki! 10 percen beül szerzett egy bontott gyári komplett rugót.

18:00-ra érkeztünk otthonába, tőlünk egy órányira lakik, szóval egy laza kis kiruccanás. Szépséges Bellán már ott várt szép csendben a garázs mélyén. Megvitattuk mi lett cserélve, illetve minden kicserélt alkatrészt is megmutatott (nagyon korrekt!!)
A bálna újra csendes és a popsija is végre feszes mint egy 16-os tini khm... khmm..
A csodálatos hazautat a naplemente tette teljessé. Elégedett vagyok és már most tudom hogy a bálna utódja abban a garázsban fog rám várni.

>> Szerviz2019-12-10

>>UPDATE seggel befele --> pedál lenyom --> orgazmus
Annyira régen volt már, hogy ilyen finom kuplung volt a lábam alatt, hogy el is felejtettem milyen érzés, amikor teljesen visszajön a lábadhoz a pedál. Kis beszélgetés mi lett cserélve: Felső munkahenger (?!) - az amelyik a pedál alatt van - konkrétan az előző "szakszerviz" gányolása miatt használhatatlan volt... talán még ki sem cserélték, mert csak fémlemezkékkel és nem bele illő felújító szetel oldották meg ismét horribilis összegér (ide sem viszem már a kocsit) és a nehezen elérhető csavarokat szerszám nélkül húzták csak meg *facepalm*. Továbbá kitakarította a kuplungot, meg a kinyomócsapágyon lévő csúszkát, mindezt vicces összegért a "szakszervizhez" viszonyítva.

Maga az út csodálatos volt, 650km hiba nélkül ...még a világból is kimennék vele :)

>> Szerviz2019-11-30

Már egy ideje éreztem, hogy nincs minden rendben köztem és Bella között, de ráfogtam, hogy biztos azért nyafog, mert egy másik olasszal róttam az utakat és nem vele.
Sajnos ennek meg is lett a böjtje. Újra kicsit tovább nyúlt a lábam a kuplung pedálon. Hétről hétre (nálam a Bella csak főként hétvégi kocsi), majd tanulva az előző esetemből inkább már most elvittem szervizbe átnézni mi is a konkrét hiba. Munkahengerekre gyanakodtam, ami részben igaz is, annak ellenére, hogy kb. 8 hónapja volt cserélve mindkettő. Elvittem tehát szokásosan a bevált szervizbe, majd ott egy hét után visszakaptam kicsikém azzal, hogy légtelenítették a rendszert (amiért borzasztó összeget kértek el) majd kaptam egy kuplung/váltó felújítás ajánlatot 600-700€-ra. Na itt dobtam rögtön két hátast. Annak tudatában, hogy már voltak munkahenger problémáim megpróbálkoztam egy helyi szerelővel, akit mindig hanyagoltam mert sosem volt ideje és tán jószívűsége miatt rengeteget csúszik és ígérget.

Szóval
Telefon fülhöz --> időpont egyeztetés --> vinném, nem lehet, halasztás --> telefon, új időpont --> vinném, nem lehet, halasztás --> majd nagy nehezen 1 hét után bekerült, ahol további lassan 1 hetet csücsül (amire azt mondta, hogy 3 nap bőven elég lesz), mivel valami csavar nem enged már a második napja(?!) nagyon abszurd a helyzet amit közölt velem, de mást sajnos nem tehetek, mintsem türelmesen várhatok és remélhetem a legjobbakat. Az egészben annyi a pozitívum, hogy a váltó kinyomócsapágya is cserére kerül és remélhetőleg a folytonos enyhe olajszivárgásom ezáltal megszűnik.

...TO BE CONTINUE

>> Egyéb2019-10-10

Már viszketett a tenyerem, hogy írjak végre valamit a blogra, de szerencsére nem sok minden történt a kocsi életében ez idő alatt. Akadtak ugyan gondok a szellőztetéssel, de hála a 166-os csoportnak gyorsan sikerült korrigálni, ámbár csak ideiglenesen.

Megvétel óta szegény Bellám optikai hiányosságokkal küszköd, na ez a story éppen ennek a csökkentéséről szól. Úgy adódott, hogy maradt egy kis többlet a pénztárcámban mivel (szerencsére) éppen nem kellett az adott hónapban szervizelni a kicsikét, ezért rászántam az ebből fennmaradt pénzösszeget a legkritikusabb pontok fényezésére. Bogyó barátom adott telószámot egy remek szakemberre. Felhívtam, egyeztettünk időpontot, amely megint csak csúszott (ekkor már kezdtem azt hinni, hogy az ablakos storymat élem újra) majd végre-valahára meglátogattam és megbeszéltük a részleteket. Na és hogy mit is kellett fényeznie? Egy nagyon ocsmányra lehámlott tetőt és egy szemnek nem kellemes motorháztetőt. Főként a téli zord időktől féltem, hogy felzabálják a maradék festéket is.

Hétfő este parkoltam be az udvarjukba és vasárnap este (csak mert kirándulni voltam) már el is hozhattam a placcról. Egyszerűen gyönyörű látvány fogadott...Megkönnyeztem. Végre kezdi elnyerni dicső formáját. Sosem feledem a frissen festett elemek puha érintését, ez valami csodálatos volt.

Még pár helyen ütött kopott szegényke, de jó kezekben van és megkapja ami neki jár ! ;)

>> Tuning és extra2019-08-23

Naszóval... Egy messzi-messzi galaxysban... Na jó nem, de majdhogynem ugyan olyan hosszú ez a story is. Az egész még akkor kezdődött, mikor megvettem a kocsit (szeptember környékén) és kezdtem kialakítani a képet a fejemben, hogy hogyan is kéne kinéznie Bellának. Persze az optikai rész 1.fejezet első bekezdése kimondja, hogy - ablakok fóliázása. Így-hát elhatároztam, hogy belevágok. Bella nem így gondolta. Futómű felújítás következett, majd ezt követően be is köszöntött a tél ezért hanyagolni kellett a fóliázást a garázs hiánya miatt.
Januárban a legkedvesebb barátomtól Balcukától kaptam egy ajándékutalványt 3 hátsó ablak fóliázására szülinapi ajándékként. Még ebben a hónapban neki is estünk és elvittük Norbihoz aki megcsinálta (volna!) nekünk. Sajnos az előző tulaj kedvessége miatt ez nem mehetett végbe. Ugyanám Ő megemlítette, hogy a jobb hátsó emelőszerkezet nem működik (biztos motorhiba/kapcsoló) csak "elfelejtette" közölni velünk azt, hogy ő az egész emelőszerkezetet lecserélte egy 30cm-s cseréplécre (really?! -.-")
Szóval indulatokkal feltöltődve hazajöttünk Norbitól, majd megrendeltük az emelőszerkezetet, majd beszereltük. Teltek a kemény téli hónapok, majd áprilisban felhívtuk Norbit, hogy neki -e tudnánk futni újra. Megtörtént az időpont egyeztetés, majd Bella gondolt egyet és azt mondta, hogy márpedig ő nem megy sehová.... szó szerint...
Szerencsére a nőiességét még otthon élte ki a parkolótól kb. 2m-re.
Vontatókocsit intéz --> szervizbe visz --> megjavít --> majd Norbit újra hív
Lebeszéltük a randit újra, de ez már a végleges, mert most minden jó a kocsival kapcsolatban, most már muszáj összejönnie. Nem nem jött össze... Sajnos egy temetkezésen kellett részt vennie, így-hát tolódik az időpont. időközben újabb munkálatok jöttek közbe a motort illetően.
Júliust írunk újonnan.
Norbit felhívom, hogy lesz a hónapban egy egy hetes szabim, de ezen kívül bármikor jó. "Rendben, akkor majd hívj fel ha visszajöttél.." - hangzott el a másik oldalról. Mondom remek újabb várakozás, majd a szabi után még 1 hét várakozás, mivel ő ment szabira.
Az egész addig fajult, hogy augusztusban sikeresen fel lett fóliázva és bomba jót mutat rajta. Rettentő szülés volt, de megérte kivárni :)