Mutasd

>> Szerviz2020-08-23

A járványos korlátozások miatt kicsit megkésve, de végre megvolt az idei olajcsere.
10W40 Motul olaj+a szűrők cseréje.

Ezen felül le lett véve az olajteknő és ki lett takarítva, valamint megelőző karbantartásként cserélve lettek a hajtókarcsapágyak (Glyco) és a hajtókar csavarok (gyári).

Remélem, hogy ezzel sikerült kihúzni a kis TS egyik méregfogát. :)

 
>> Szerviz2020-04-15

Kontakthibásak voltak a zárban a mikrokapcsolók, így vettem bontott zárat. Viszont a bontott zárat nem lehetett kulccsal nyitni, az embléma elforgatása után. Ez volt az egyik ok a rossz zár javítására, a másik pedig az, hogy filléres mikrokapcsolók miatt, ne kelljen már eldobni a zárat. Így nekiálltam lefúrni a "szegecseket", majd a zárnyelvek tengelyeibe furatot készítettem, ezekbe pedig menetet vágtam. A mikrokapcsolókat szétszedtem, kitisztítottam, azóta teszik a dolgukat, persze rendeltem a kis kínaiaktól néhány kapcsolót, hogy ha kell, akkor cserélni tudjam őket. A zár nagyjából egy hónapja teszi a dolgát az autóban hiba nélkül. :)

 
>> Szerviz2020-04-14

Több ember írta már, hogy javítható a forgókapcsoló, így a nagy otthonlétben, nekiálltam én is. Igazából működött eddig is, de mivel ellenállás nélkül el tudott fordulni a műanyag gyűrű, ezért rosszabb úton rendszeresen megváltozott a beállított hőmérséklet.
Én azt a megoldást választottam, hogy a letört darabokat forrasztópákával visszaolvasztottam, majd megtámogattam melegragasztóval is. Remélem, hogy tartós lesz. Egy kis extra, hogy így észrevettem azt is, hogy a hőmérsékletérzékelő már kisem látszott a porból, így azt is kitakarítottam rendesen.

 
>> Autóápolás2020-02-23

Az autóban egy elég kényelmetlen és nem is annyira szép Momo váltógomb volt. Az volt az elképzelés, hogy majd veszünk egy gyári újat a helyére, de próbáltam egy bontott gyári gombot és nem volt annyira jó a formája.
Ezért beszereztem egy Fiat váltógombot, ennek asszimetrikus a kiképzése, így amikor magadfelé húzod a kart, akkor a tenyeredbe illeszkedik a gomb, amikor eltolod jobbra, akkor pedig a hüvelykujj talál rajta megfelelő fogást.
Kipróbáltuk, páromnak is egyértelműen tetszett, így ez a gomb kapott bőrborítást és akkor már a szoknya is bőrre lett cserélve.
Kellemes meglepetés, hogy a kopott kulissza ellenére is annyival jobb lett így váltani, hogy már nem is annyira sürgős a váltómechanizmus felújítása.
Úgy volt, hogy a fokozatkiosztás is bele lesz sütve a bőrbe, ez végül feledésbe merült, de emiatt nem szerettem volna, hogy lebontsa a mester és újat készítsen, így is megfelel.

Maga a bőrözés 7500ft volt ezen kívül postaköltségekre elment még 3000ft, így elég olcsón megúsztuk. :)

 
>> Autóápolás2020-01-24

Hónapokkal ezelőtt lefoglaltuk az időpontot, de végre elérkezett az idő és megkapta az autó az alváz és üregvédelmet Budakeszin a TTF műhelyéban, Mike Sanders és Biskor anyagok felhasználásával.
Reméljük, hogy így egy darabig nem lesz gond a rozsdával.

Az sajnos hozzá tartozik az igazsághoz, hogy a kis patkány lakatos a középső küszöböket nem javította ki, pedig előre szóltam neki, hogy azt is javítsa, mert a cél a normális helyreállítás. A padló és a hátsó kerékjáratok miatt is vissza kellett menni hozzá, ezeket javította utólag.
Annyi pozitívum van a hazudozásaiban, hogy megtudtam (gyanút fogtam és kiszereltem az üléseket, középboxot, padlókárpitot), nagyon beázik az autó, ezt az első kerékjáratban lévő gumidugók nem megfelelő illeszkedése okozta. A belteret kibontottam teljes egészében, ahol felületi rozsdát találtam, ott lekezeltem Koranttal, majd átkentem Dinitrol alvázvédővel.
A zajcsillapítók kiszárítása után megszűnt az autó párásodása is. Az már régóta gond lehetett és valószínűleg ezért rohadt le annyira a jobb küszöb (ott folyt be a legtöbb víz és állt a küszöbben is).

 
>> Autóápolás2019-11-27

A motorháztető alatt, a levélfogónál lévő kédergumi már erősen megviselt állapotban volt, így rendeltünk hozzá egy gyári újat Rolan Trencsiknél.

 
>> Szerviz2019-10-24

A klíma már gyengélkedett, ezért tölteni kellett.
Elég sok olaj elfogyott a szelepfedéltömítésnél, így ezt is meg kellett oldani.
Elkezdett szelelni a kipufogó flexicsőve, ez is cserélve lett.
+ egy kicsit meg kellett tisztítani a blokkot, hogy ne legyen állandóan égett olajszag az autó körül.
össz.: 40000ft

+ kellett egy újabb liter Xado 10W40, ha esetleg kéne még utáltölteni. 2000ft

 
>> Autóápolás2019-10-24

Sikerült keríteni egy kárpitost, így meg lett varrva az ülőlap, és extraként megtömte egy kicsit szivaccsal a combtámasz elhasznált részét.
3000ft

Kalaptartó petent jobb és baloldalra: 2x1000ft

A karosszériás sikeresen felsértette a tetőkárpitot, amit már egyszer cseréltem (kicsi volt a sérülés, de mégiscsak ő okozta), valamint eltört a vezetőoldali ablakemelő modul egyik kapcsolója.
A kapcsolót sikerült 2000ft-ból megoldani, a tetőkárpittal pedig hatalmas szerencsém volt, mert Trencsikék rendeltek gyári újakat, csak egy kicsit várni kellett. Ez 15000ft volt. Úgy egyeztünk meg a kasztnissal, hogy ő ebből 12e-et áll (mert 10e-ért vettem az előző kárpitot bontottan és 2000 volt a kapcsoló), így 5000forintomba került ez az egész mutatvány (meg némi szabadidőmbe :D ).

 
>> Szerviz2019-10-24

Az autóban utólagos xenonnal szerelt fényszórók voltak (csak a refiben), de én nem mertem megkockáztatni, hogy műszakin, vagy útközben kiszúrják, így inkább vettem bontott gyári fényszórókat (a módosítottak úgyis párásodtak). Ráadásul gyakorlatilag ingyen volt, mert 15000ft volt a pár fényszóró és ugyanennyiért elmentek a xenonosok.

+izzók:
refibe: Osram original line 1780ft/2db
tompítottba: Osram Night breaker silver 3890ft/2db
helyzetjelző: Phillips original vision 1990ft/2db

Törött volt mindkét C oszlopon a takaróműanyag és a csomagtérvilágítás is el volt törve, így kijárt a helyéről.
Bontott műanyagok: 2x3000ft

kuplungpedálra gyári, jó állapotú, bontott gumi+3db kárpitpatent a csomagtér szőnyegéhez.
2000ft

A kalaptartót nagyon csúnyán kiszívta a nap, így Tatán, Rolan Trencsiknél vettem gyári újat.
8000ft

Aztán eljött a legfájdalmasabb rész, a küszöbök javítása:
új küszöbök: 2x20000ft
lakatos munkadíja (2küszöb+sárvédő kozmetika): 70000ft

Közben középboxot is szerettem volna cserélni, mert gusztustalan módon ragadt és megfogott mindent, ami hozzáért. Végül adtunk egy esélyt a hidegzsíroldónak.
Párom néhány óra alatt lesikálta a ragacsot és egy kis Autoglymes műanyagápolós kezelés utám, nagyon szép lett. Ehhez persze ki kellett szerelni az üléseket is, így megszüntettem az eddigi forrasztott vezetékösszekötéseket és sarura illetve Wago oldható összekötőre cseréltem őket.
A vezető oldali ülés ülőlapját már elengedte a varrás, így ezt kiszereltem. A vezető ülésre került az utasülés ülőlapja, így a kopottabb combtámaszok a középbox oldalára kerültek. A javításig az utasülésre egy donor ülőlap került.
fényezés a 3 elemre: 80000ft

 
>> Autóápolás2019-07-12

A FIAT-om miatt nem nagyon volt időm az Alfa ajtókárpit cseréjét befejezni (az elsőket már régen megcsináltam, de a hátsóval még adós voltam), de most rávettem magamat.
Leszerelés után persze rá kellett jönnöm, hogy hátul gyáriak a hangszórók (vagy recsegők? :D ) és már szétmálottak, így egy kis pihenő következett, amíg rendeltem helyettük másikat.

Crunch GTi-6.2W 16,5cm 11490ft
beépítőkeretek 3000ft/2db
csatlakozók 399ft/2db

Jóideje szivatott a vízhőmérséklet jeladó. Gyakori vendég volt a kis tengeralattjáró. :D
Hol leesett teljesen a hőfokmutató, hol önálló életre kelt. Gondoltam kontakt hiba, így első körben csak megfújtam kontaktsprayvel a csatit, de ez nem volt elég, így a csere következett.

vízhőfokjeladó (Facet) 3600ft