Ma sem unatkoztam :)
Ahogy azt korábban írtam, a hátsó futómű/fékek lebontása közben észrevettem, hogy a fékerő elosztónál eltört az egyik fékcső, és láttam, hogy a többi is elég ramaty állapotban van, így nem volt kérdés, hogy új fékcsövek fognak kelleni.
Találtam is a közelben egy autószervizt, az oldalukon azt írták fékcső gyártást is vállalnak. Én a kis naiv azt gondoltam ez azt takarja, hogy beviszem nekik a mintát, majd ők ez alapján legyártják-lehajlítják valami spéci géppel az új fékcsöveket pontosan az eredeti mintájára. Aztán mikor jött ki a mester kezében 4db hosszú réz csővel, akkor le is fagyott a mosoly az arcomról :D Mondjuk gyanús is volt, hogy a telefonban is azt mondta 15-20 perc alatt megvan.
Úgyhogy a hajlítgatás rám maradt, hétfő esti relax gyakorlatnak kiváló :))
Ismét egy kis autó alatt fetrengés, ezúttal most a kerékjáratok volt soron :)
Kiszedtem a dobbetéteket (igazi sz*pás volt..), utána alaposan kitisztítottam a kerékjáratokat, ahol pedig induló rozsdásodást láttam azt drótkoronggal eltávolítottam, majd rozsdaátalakítóval kezeltem, újabb tisztítás és végül alvázvédőzés. Ha 20 évig kibírta így csupaszon, akkor azt hiszem így már végképp nem lesz vele gond :))
Visszakaptam az első adag futómű alkatrészt a homokszórósoktól. A szinterezés már semmiképp nem lesz meg az idén, főleg, hogy előbb ki kell préseltetnem a szilenteket is, de a tavasz még úgyis messze van, szóval "ráérünk" :)
Folytattam a munkát a hátsó futóművön/alvázon...
Leszedtem a tankot takaró nagy alu lemezt (egyébként mekkora ötlet, teljesen el van zárva a tank mindenféle külső behatástól, így amint a mellékelt ábra is mutatja, 20 évesen is olyan mint az új... hülye Olaszok, mi? :D)
Szerencsére itt sem várt rám kellemetlen meglepetés rozsda vagy rohadás formájában. 1-2 pöttyben van felületi korrózió, azokat nyilván kezelni fogom. A fékrendszer viszont tartogatott kellemetlen meglepit, konkrétan a fékerőelosztónál (asszem ez az?) mindegyik fékcső el van rohadva, az egyik a mozgatás hatására magától el is tört. Így értelemszerűen a kérdéses szakaszon újra kell gyártatnom a fékcsöveket majd
Újabb adag alkatrész érkezett az autóhoz :)
Megjöttek a Vogtland ültetőrugók, illetve beszereztem jó pár dolgot a futómű felújításhoz
- Féknyereg dugattyúk és vezetők
- Féknyereg rugók
- Kézifék bowden (ebből még kell majd egy darab, de az kb januárban érkezik be)
- Kitámasztó rudak
- Kézifék bowden első rész (ami a karból jön ki az alváz felé)
- Fékcsövek
Ültetőrugó: 50.930 Ft
Alkatrészek: 49.035 Ft
Mivel feltételezhetően a hátsó lengéscsillapítók is még a gyáriak, és elég gyengének is tűntek, ezekből is újakat fogok beszerelni. Az unix és a bárdi nemigazán hozott értelmes gyártókat, így kicsit kutakodtam, és végül a KYB (Kayaba) mellett tettem le a voksom.
Ma eljutottam a hátsó bölcső leszereléséig, most már teljesen lecsupaszítottam a hátsó futóművet. Első körben értelemszerűen a kipuffogót szereltem le, majd utána jöhetett a bölcső. Nem kifejezetten volt egyszerű, meg némiképp meg is szívattam magamat azzal, hogy a stabilizátor rudat nem szereltem le még azelőtt, hogy a bölcső lekerült. De ugye jó pap holtig.. :) Amikor már a földön volt a bölcső, kiszabítottam a fékcsöveket, mivel ugye az marad az autón, utána pedig a fennmaradó dolgokat leszedtem a bölcsőről, így most már mehet homokszórásra és szinterezésre a korábban leszerelt alkatrészekkel együtt.
A szerelés közben szokás szerint harci sérülés is keletkezett, ezúttal vérhólyag formájában, de tekintve, hogy szívecske formája van, ezt úgy veszem, hogy az autó így üzent, szeret, amiért törődöm vele... :D
Elől új lengéscsillapítókat és rugókat kapott az autó még az előző tulajnál (valószínű nem sokkal eladás előtt cserélték, mert nagyon újszerű), viszont a toronycsapágyat sajnos nem cserélték, pedig már ráfér. Most beszereztem a gyári újat, így hamarosan ez is bekerül :)
Elkezdtem beszerezni a hátsó futóműhöz az alkatrészeket, kezdenek gyarapodni :)
- Ütköző gumibakok
- Trapézgömbfejek
Korábban ugye már kicseréltem a hátsó futóműben a bizonyos 3 szilentes (pontosabban 1 szilent 2 G szem) lengőkarokat, azonban már akkor láttam, hogy ennél bizony jóval többre lesz szükség hosszabb távon. Most, hogy az autó téli álmot alszik, van idő bőven ilyesmire, így neki álltam szétbombázni a komplett hátsó traktust. Első körben kiszedtem a rugókat, az azokat tartó lengőkarokat, illetve a felütköző gumikat és poharakat. Pontosabban ami maradt belőlük :) A képek beszédesek, egyértelmű, hogy akad tennivaló bőséggel. A jó hír, hogy a lengőkarok és a rugók sincsenek erősen korrodálva, csupán felületi a rozsda rajtuk, így egy jó homokszórás, szinterezés után szinte olyanok lesznek, mint az új. A felütköző poharakból már megvannak a gyári újak, a gumikat kell még beszereznem. Ezen felül cseréltetni fogom a G szemeket és szilenteket a lengőkarokban, továbbá tervben van a komplett hátsó bölcső leszerelése, és minden alkatrészt homokszóratni, szintereztetni, ahol szükséges szilentet cseréltetni fogok. A fékek is teljes felújításon fognak átesni.