Megvétel után az első olajcsere a tatabányai Fiat Riegler szakszervízben történt. Na, ide ne vigye senki az Alfáját. Amit lehet, azt el lehet rontani, azt el is rontják. Csak egy olajcserére vittem be, de az olajleeresztő csavart úgy megtépték, hogy megszakították a menetet a teknőben. 3-4 hónapig folyamatosan csepegett az olajam. Nem is kértem tőlük mást. A következő utam a zöldkártyáztatásra vezetett, ahonnan elhajtottak, mert nagyon rossz értékei voltak szegény autónak. Egy Amorés cartárstól vettem baráti áron egy gyári Bosch lambdaszondát. Szerencsére nem volt nehéz kicserélni a régit, és másnap már rohantam is vissza egy új mérésre zöldkártya ügyben. Az értékek egyből kiválóak lettek, és meg is kaptam, még utoljára 2 évre. Ide venném a következő hónapban történő műszaki vizsgát is. Az összes probléma, egy pont a vizsga napja előtti bal első helyzetjelző kiégése volt. Szerencsére még ezt is sikerült a Bosch szervízben vennem, és bevarázsolnom a helyére. Ők vitték el az autót is, mert dolgoznom kellett, de hiba nélkül átment a KPM-es műszakin...
5l Selénia 20K for Alfa Romeo motorolaj: 15.500
Olajszűrő: 3.200
Olajcsere munkadíja: 7.000
Bosch lambdaszonda: 25.000
Helyzetjelző égő: 1.100
Zöldkártya: 7.000
Műszaki vizsga: 9.000
A régi gyári 15"-os tojástartós felnik nem igazán tetszettek. Nem rosszak, de 15"-ban nem az igaziak. Főleg ültetés után látszott, hogy nagyobb kell ide. 17"-ban szerettem volna venni gyári felniket. A GTA felni volt az, ami nagyon tetszett, de ritka belőle az eladó. Rendelni lehet újat a szervízben 75.000 forint/darab áron. Sajnos ennyi pénzem nem volt rá, és mivel magyarország igen drága felniügyben, maradt az Ebay. Ott láttam meg a limitált szériás fehér 17"-os Speedline felniket. Egy ismerős segítségével szerencsére meg is nyertem a licitet, és 1 héten belül már nálam volt a felni. Nem újak, de szép szép állapotban vannak, és nem ütnek. Gumik voltak már hozzá 1 hetet futottak előtte. Bár nem 215/45/17, hanem 225/45/17, de azért nem vészes, és nem ér bele a sárvédőívbe sem. Ja, és ha már újak a felnik, kapott Alfa Romeo-s szelepsapkákat is, és hogy ne lógjon ki a rendszámtáblakeret sem, az is Alfa Amorés lett.
4x 17" Speedline felni: 126.000
Szerelés: 4.000
Alfa Amore rendszámtáblakeret: 800
Alfa szelepsapka: 600
Poló kollegától vettem egy Alfa 156 V6 rezonátorcsövet. Nem elsősorban tuning miatt, hanem mert kicsit el volt törve a gyári csőrendszerem. Állítólag, ez számít valamennyit az autó dinamikájában, ezt nem tudom, de a hangja kicsit morcosabb lett, kellemesebb. Nem vészesen, csak alig észrevehetően. Hát, első lökhárító le. Sok szenvedés az elején, mert nem is olyan egyszerű megbontani az 5-6 éves csavarokat. Végül azért a helyére került ő is. Szerencsére a felfogatása nem vészes, és használható minden egyébb nem V6-os motorral szerelt 156-hoz. Ha már lent volt az első lökös, volt rajta egy kis javítani való. Elfelejtettem, hogy most már lejebb van az ültetés miatt az alja, és sikerült elrepesztenem az első lököst. Na, akkor már ezt is megcsináltattam. Szépen javította a műanyagos srác...
V6 rezonátorcső: 3.000
Lökös javítása: 2.500
Vétel után szerettem volna tudni, hogy mi mikor van cserélve, és ami cserélve van, az biztos olyan legyen, amilyennek lennie kell. A motorolajcsere nem volt vészes, de a többi cserét nem én végeztem el, ennyire azért nem voltam bátor, de mint később kiderült, nem vészes a dolog. Leginkább a féktárcsák, és fékbetétek cseréje miatt vittem szerelőhöz. Előre is, és hátra is, új tárcsákat, és új betéteket kapott. Brembo tárcsákat, és Ferodo betéteket, mert sokan javasolták ezt a párosítást. A fékolajat is cseréltük, és akkor már a váltóolajat is. Aki azt mondja, hogy ezt soha nem kell megtenni, szerintem nagyot téved. Igenis megérett a cserére a váltóolaj a színéről ítélve, és érezhetően finomabban lehet azóta bedobálni a sebességeket...
2x Brembo első tárcsa: 50.000
2x Brembo hátsó tárcsa: 20.000
2x Ferodo első fékbetét: 15.000
2x Ferodo hátsó fékbetét: 10.000
1l TutelaTop4 fékolaj: 3.249
2l Váltóolaj Tutela Car Technyx váltóolaj: 5.990
5l Selénia 20K for Alfa Romeo motorolaj: 12.260
Olajszűrő: 2.000
Használtam vettem Alfa Amorés cartárstól, nagyon jó áron a 40-50mm-es ültetőrugókat gátlókkal. Szerencsére készre szerelt állapotban voltak, így tényleg csak régi ki, új-ültető szett be. Ha már így szét volt szedve, a régebben németországból rendelt állítható OMP első-felső toronymerevítőt is a helyére raktam, mert a beszerelés módja egyébként is megkívánja a toronyban lévő csavarok fellazítását. Bár egy délelőttünkbe került a pár elnyalt csavar, és anya miatt a komplett csere, azért megérte...
Ültetőszett (rugók-lengéscsillapítók): 50.000
OMP toronymerevítő (első-felső állítható): 26.500
Cserecsavarok, anyák: 1.250
A vezérlés csere után cserélni szerettük volna Bandival a légszűrőt is, de egy Alfa 156 típushiba miatt, a szűrőház tetejének csavarjai bele voltak rohadva, és csak elforogtak a műanyag házban, így nem foglakoztunk vele a hidegben egyenlőre. Később sikerült sok utánajárással vennem egy bontott légszűrőházat 12.000 jó magyar forintért. Elég tökölős volt a cseréje. Alulról nem tudtam sehogy kiforgatni, felülről is csúnya munka volt. Vízcső lekötése, légtőmegmérőig a csövek lekötése. Akksi ki, akksitartó tálca ki, akksi előtti relétábla ki. Na, így sikrült kivarázsolnom, és végre egy normális állapotban lévő légszűrőházra cserélni a régi töröttet, és végre mehetett bele az új szűrő, ami már nagyon kellett.
Egyúttal cseréltem a pollenszűrőt is, ami nálunk, (facelift előtti 156) az ablaktörlő alatti műanyag alatt van a jobb oldalon. Ez nem vészes, 3 csavar, kis feszegetés, és vissza az új. Érezhetően több levegőt fúj a rendszer...
Légszűrőház: 12.000
Légszűrő: 5.100
Pollenszűrő (aktív szenes): 7.300
100.000 km, gyertya csere. Sajnos nem tudtam éppen jó áron szerezni gyári gyertyákat, viszont a szervíz, (érdekes) megnyugtatott, hogy vegyek nyugodtan Bosch Super Plus gyertyákat, az ugyanolyan jó, ha nem jobb, mint a gyári. Bár ebben erősen kételkedtem, azért megvettem a 4 db 14mm-es, és a 4 db 10mm-es Bosch Super Plus gyertyát, sőt ki is cseréltem őket.
Azért 100.000 km magasságában látszott, hogy már nagyon aktuális volt a gyári gyertyák cseréje. A gyertyák elméletileg 40.000 km-ert bírnak. Majd meglátjuk...
4x Bosch Super Plus 14mm: 12.000
4x Bosch Super Plus 10mm: 23.300
Félve ugrottam neki a dolognak. Sokan mondták, hogy nem egy egyszerű dolog ez a jel csere, de szegényt annyira kiszívta a nap, hogy már nem bírtam tovább, és vettem egyet. Állítólag több módszer létezik a jel profi cseréjére, a hőlégfúvós dologtól kezdve, a pajzsleszedős feszegetősig. Én többek tanácsára nem bontottam le a pajzsot, csak két helyen, ami a jel domború tulajdonsága miatt a legmélyebb pont, megfúrtam 5-ös fúrószárral, majd óvatosan ráfeszítettem, és szikével körbevágtam a kétoldalú ragasztót. Kb. 2-3 perces munka az egész. A ragsztó maradékát eltávolítottam, letisztítottam, majd mehetett is vissza az új Alfa-jel.
Alfa-jel első pajzsba: 6.600
Vétel után pár ezer km-el, sikerült végre Bandinak köszönhetően a vezérlés cserét megoldani.
Bár folyamatosan szakszervízben volt az autó, mikor szétszedtük, (mint kiderült, voltak már cserélve előtte a szíjak-görgők-vezérlésmódosító, stb. alkatrészek) látszott, hogy a vezérlés nem volt rendesen a helyén. Nem a kellő szerszámmal, hanem összejelölgetős módszerrel cserélték a szíjakat, görgőket. Bandi tanácsára, én megvettem a 2.0 TS-hez való sablont, amivel a vezérmű tengelyeket abban a pozícióban lehet rögzíteni, ahogy annak állnia kell. A többi célszerszámmal szerencsére ő rendelkezett. Így cseréltünk rajta ketten mindent ki egy hétvégi délelőtt alkalmával, és tettük helyére a vezérlést, és fagytunk halálra többször is a téli hidegben. Ezúton is köszönöm neki a munkát, és segítséget!
Vezérműszíjszett (szíj+görgők): 31.200
Vezérlésmódosító: 42.000
Vízpumpa: 16.800
Balanszszíjfeszítő: 10.200
Balanszszíj: 15.900
Hosszbordás szíj, feszítő, vezető: 30.000
Szelepfedél tömítés: 7.300
Szívó oldali szimmering: 4.100
Paraflu hűtőfolyadék (4 liter): 8.000
1l Selénia 20K for Alfa Romeo motorolaj: 2.500
Usag szerszám a vezérmű tengelyekhez: 19.000
Sajnos tavasszal sikerült Pesten a rakparton leszorítania egy Opel Astrának a villamos sínek közé. A pajzsom darabokra tört, az első lengéscsillapítóm elroppant, két első kerekem kockára deformálódott, és a kartel is darabokba szakadt a 3 pár 15-20cm magas sínen történő átvergődés következtében. A javítást gyorsan megoldottuk, viszonylag jó áron sikerült bontott olajteknőt kapnom, ugye akkor már friss olaj, olajszűrő, olajteknő tömítő paszta, és kipufogó tömítő paszta. A törött lengéscsillapító helyett pedig bekerült az ültetőszett. Viszont, a motorvédő pajzs beszerzése nem egy egyszerű eset. Használtat nem lehet kapni, vagy nem érdemes, az új pedig horror árban van. Két lehetőség volt, vagy a Seriff féle, 2mm vastag hengerelt acéllemezt veszem meg rá, vagy Zsomeo kollega megerősített üvegszálas pajzsát választom. Hát az utóbbi maradt az ára, és a méretpontos megjelenése miatt. A pajzs felrakása, és egy alapos motortér tisztítás után láthatóan sok szennyeződéstől védi meg az autó hasát, és az apróbb ütések ellen is kiváló. (Állítólag a légellenállás csökkentésében is szerpe van...)
Külön köszönet Zsomeo hölgy-ismerősének, aki Veszprémből Tatabányáig elhozta nekem...
Megerősített üvegszálas kartelvédő pajzs: 25.000
Olajteknő (bontott): 30.000
Olajteknő tömítő paszta: 1.800
Kipufogó tömítő paszta: 1.450
5l Selénia 20K for Alfa Romeo motorolaj: 11.250
Olajszűrő: 2.000