Kiolvastam az agyát, nincs tárolt hibakód.
Olajat nem kellett utánatölteni a csere óta, nem észlelhető fogyás.
Jól fogyaszt és jól megy.
Valamelyik görgő viszont kezd hangoskodni, ezzel foglalkoznom kell majd.
Télen minden hónapban meg szoktam járatni és mivel szép volt az idő elsején... jól kezdődött az év.
Az olajcsere alkalmával feltünt, hogy megrepedeztek a felfogató gumik, ezért inkább kicseréltem őket. Ezen felül, az igencsak csíkozó ablaktörlőlapátok is átadták a helyüket egy pár Bosch-nak.
Ezzel 2015 befejezve.
Megfutottuk idén, ahogy az sejthető volt. Kicsit árnyalta az "ünneplést" az önindító hibája, de ez van.
Ez vélhetően a valós futása az autónak. A szervizkönyve részben vezetve volt, az alapján és a nálunk eltöltött több mint 5 év alapján kijön a matek.
Mivel az autóval bajlódnom kellett az önindító miatt, ezért az épp aktuális kötelező 10k szerviz is el lett végezve.
Olaj, pollen és levegőszűrő, 10w-60 olaj lett cserélve.
A gyújtáskulcsot elfordítva semmi... az önindítót megkocogtatva ok. Mivel ez az ünnepek előtti napokban volt, semmi esély az önindító felújítására, ezért rendeltem egy utángyártott darabot, majd felszereltem. Hiba elhárítva.
A cserét megelőző hetekben érezhetően mélyebb lett a kuplung fogáspontja. Sejthető volt, hogy közeledik a vég. A cserét szombatra terveztem, de szerda délután beesett a pedál, a kocsi pedig a garázsban ragadt.
A hiba oka elég bosszantó. A munkahengerben lévő rúgó törött el, a hegyes törött vég pedig átszúrta a gumikarmantyút.
Ez azért bosszantó, mert kicsivel több mint 1 éve cseréltem mindkét munkahengert miután az alsó megfáradt, hogy ne kelljen szopni később a felsővel, kellett...
Időszerű volt megejteni a vezérműszíj cserét, ezzel együtt cserélve lettek még:
motorolaj és szűrő
kormányszervó olaj és ékszíj
generátor, vízszivattyú ékszíj
termosztát
fagyálló folyadék
gyújtás rotor
javítva lett a vezérműszíjfeszítő
Leszereltem a szelepfedeleket, letakarítottam a piros festéket, ellenőriztem és korrigáltam szelephézagokat.
Ezek után leellenőriztem a jeladókat, kitakarítottam az Aux Air Valve-t (nem tudom mi a magyar neve), gyújtást és alapjáratot állítottam. Sokkal szebb lett a hangja.
Ezzel együtt tavasszal ki fogom emelni a motort, az összes csavart és fém bizgentyűt elviszem galvanizáltatni.
Cserélni kell még a motortartó bakokat is, készülni kell az OT-re...