- Típus:33 905A1
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1985
- Színe:bordó
Folytatódott a bontott ("lepraszagú") tank felújítása. A tank alja is kapott a héten egy réteg Hammerite-ot, majd egy réteg Body 930-as alvázvédőt. Jó alaposan ecseteltem, jutott bőven a két fél illesztéseihez is. a szintjelzőt is kivettem, és megpucolgattam, pontosabban szólva elemeire robbantottam. Denszesszel átmostam és újra összeraktam, az érintkezőket lecsiszoltam (rozsdásak voltak). Elméletileg most működőképes lett. (nem tudom, hogy jó volt-e amikor elhoztam a bontóból)
Szűrőt kell rátennem majd, meg csinálni kell hozzá új érintkezőt (eltörtem az egyiket, mikor lefeszegettem róla a sarut)
Ja, és a héten átléptem a 244ezret is...
Kicsit dolgoztam ma a bontott tankon. Ledrótkorongoztam a tetejét, kiszereltem a szintjelzőt. A drótkorongozásnál rájöttem, hogy a forgásirány váltogatásával elég komoly hatás érhető el: a fémig lepucoltam néhol a festéket, illetve a rozsdás foltokat.Fotó mellékelve a lepucolt tankról.
Aztán persze átmentem a tankon (zsírtalanítás után) egy réteg Hammerite-tal (legjobb barátom mióta ilyen öreg autómban festeni kell valamit). Következik a második réteg, illetve a tank aljának a pucolása. Aztán valamikor ki is kell mosni a tankot és lehet felrakni a mostani helyett.
Képek:
1) tank teteje előkészítve festéshez
2) egy réteg Hammerite
3) tank alja (ilyen volt a teteje is, mikor megvettem)
Ma megvettem a bontott tankot. A bontóban volt 3 benzines 33-as, egyiknek már szemre törött (horpadt, rohadt) volt a tankja, másiknak már nem volt meg, illetve egy P4 ácsorgott (összkerékhajtása miatt nem használható nekem). Két dízel is várta a végzetét, elég lehangoló látvány volt a kocsikat ott látni, lassan elkorhadni. Végül egy másik helyen lett egy benzines 33-as, amiből kivetettem a tankot. Ráadásként szereztem egy hátsó ajtóra való Alfa jelet is. Kompletten 6ropiba fájt a móka.
Jövő hétvégén Alfacity heylett meg lebarkácsolom a mostani lukas tankot és a kettőből összefaragok egyet. Kíváncsi leszek, hogy ebben a szintjelző milyen állapotban van.
Tegnap részt vettem 2005 után egy újabb Alfás találkozón. Békéscsabán volt összeröffenés, én pont otthon voltam, és bekacsintottam. 11 autó jött össze, természetesen az én vasam volt a legöregebb... Hari 75-öse továbbra is gyönyörű, de az még kölyök autó, ráadásul még a helyszínen is polírozta a motorházfedelet :-)
http://www.alfaamore.hu/files/forum/00189/00189618.jpg
2020-ban azért kíváncsi leszek, hány 156-os jár majd talikra, szerintem azok szétesnek addig:-/
pár kép:
(köszi d.boy)
Ma elővettem a kocsit, hogy felrakjam a nyári gumikat. A téli felni szokás szerint jól rászorult a felnire, megint gumikalapácsal kellett leverni a rohadékokat. A guminyomást is ellenőriztem, nem volt nagy különbség a felrakott kerekeken. A téli gumikat elrakás előtt körbenéztem, a kavicsokat kiszedegettem a hornyokból. Megnézegettem a kasztni alját is, hogy mi újság odalent. A tank alján kis benzinfolt vigyorgott, sajnos egy tűhegynyi lukon csöpögött a benzin... Ideiglenesen befoltoztam, majd meglátjuk meddig tart. Lehet kéne venni bontott tankot, vagy ezt meghegesztetni.
A jobb első ajtó sem nyílt rendesen belülről, de most lebontottam a borítást és befújtam jól olajos sprével a zárszerkezetet. Ma már tudtam nyitni az ajtót. Kicsit be volt öregedve a zár.
Kábé 2005 nyarán volt a benzincsűrő cserélve. Akkor egy sima átlátszó műanyag párszáz forintos szűrő lett a benzinpumpa elé rakva. Most egy kicsit komolyabb aluminium házas szűrő került a helyére. A VW és Audikon is ilyen van, a tank mellé bilincselve. Várható élettartam 150000km...
Felkerült a Népítéletbe a 33-asom története...
http://totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=72476
Ötpontegy az ötpontegy. Ez van. Tessék jobban viselkedni és adok én jobb ítéletet is:)
Az elkannibalizált SW gyújtáselosztója ma bekerült a kocsiba. A tengelye nem lötyög, ráadásul az ünnepek előtt vettem új rotrot (:-)) és elosztófedelet is. (nagy királyság volt a Budapesti úton lévő autósboltba araszolni akkora dugó volt a rohadt pláza körforgalom miatt...)
De vettem benzincsövet is, mert a jobb oldali karbinál kicsit szivárgott már az elöregedett cső. Itt kiderült, hogy én 10-est vettem, pedig a 8-as jobb lett volna. Tehát megyek még egy kört a csőboltba...
Új benzinszűrő is lesz beépítve, csak ahhoz meg gyorscsatit kell eszközölni (marad munka az újévre is). De ez a szűrő 150k km-t ki fog bírni (nem az a kis szottyadt műanyag pöcs féle!)
Az Alfa a hétvégén itthon hagyott. Nem indult, csak köszörültem de nem röffent a motor. Korábban is csinált egyszer ilyet, akkor az elosztófedélben kellett kotorászni (eloxidált pólusokat átsimogatni csiszolópapírral) és ment is a motor. Most azonban ez már nem segített.
Kipróbáltam a korábban elkannibalizált SW gyújtáselosztóját, de azzal se ment. Végül Hakuna cartárs sietett segítségemre, de vele is csak azt állapítottuk meg, hogy a szikra nem jókor jön a gyertyákra.
Én a karbikra is gyanakodtam (nyáron Bálint33 kocsija is hasonló tüneteket produkált, ott végül a karbira lett ráhúzva a vizes lepedő). De a gyertyák elég benzinszagúak voltak mikor ki lettek véve...
Végül az is kiderült (sokadik nekifutásra), hogy az elosztót rosszul rakhattam vissza, kábé pont 180 fokkal (vaze, ezt hogy csináltam?). De a kis mókuskálás után legalább a motor életre kelt (igaz rotort is cseréltünk az elosztóban). A következő lépés, hogy a kannibalizált elosztót berakjuk a motorba, mert a mostaninak eléggé lötyög a tengelye. (Ez okozhatta azt, hogy álló helyben egyik napról a másikra elromlik az autó?)
A műszeres beméretés még várat magára.