Mutasd

>> Szerviz2008-05-04

Folytatódott a bontott ("lepraszagú") tank felújítása. A tank alja is kapott a héten egy réteg Hammerite-ot, majd egy réteg Body 930-as alvázvédőt. Jó alaposan ecseteltem, jutott bőven a két fél illesztéseihez is. a szintjelzőt is kivettem, és megpucolgattam, pontosabban szólva elemeire robbantottam. Denszesszel átmostam és újra összeraktam, az érintkezőket lecsiszoltam (rozsdásak voltak). Elméletileg most működőképes lett. (nem tudom, hogy jó volt-e amikor elhoztam a bontóból)
Szűrőt kell rátennem majd, meg csinálni kell hozzá új érintkezőt (eltörtem az egyiket, mikor lefeszegettem róla a sarut)

Ja, és a héten átléptem a 244ezret is...

>> Szerviz2008-04-13

Kicsit dolgoztam ma a bontott tankon. Ledrótkorongoztam a tetejét, kiszereltem a szintjelzőt. A drótkorongozásnál rájöttem, hogy a forgásirány váltogatásával elég komoly hatás érhető el: a fémig lepucoltam néhol a festéket, illetve a rozsdás foltokat.Fotó mellékelve a lepucolt tankról.
Aztán persze átmentem a tankon (zsírtalanítás után) egy réteg Hammerite-tal (legjobb barátom mióta ilyen öreg autómban festeni kell valamit). Következik a második réteg, illetve a tank aljának a pucolása. Aztán valamikor ki is kell mosni a tankot és lehet felrakni a mostani helyett.
Képek:
1) tank teteje előkészítve festéshez
2) egy réteg Hammerite
3) tank alja (ilyen volt a teteje is, mikor megvettem)

>> Szerviz2008-04-07

Ma megvettem a bontott tankot. A bontóban volt 3 benzines 33-as, egyiknek már szemre törött (horpadt, rohadt) volt a tankja, másiknak már nem volt meg, illetve egy P4 ácsorgott (összkerékhajtása miatt nem használható nekem). Két dízel is várta a végzetét, elég lehangoló látvány volt a kocsikat ott látni, lassan elkorhadni. Végül egy másik helyen lett egy benzines 33-as, amiből kivetettem a tankot. Ráadásként szereztem egy hátsó ajtóra való Alfa jelet is. Kompletten 6ropiba fájt a móka.
Jövő hétvégén Alfacity heylett meg lebarkácsolom a mostani lukas tankot és a kettőből összefaragok egyet. Kíváncsi leszek, hogy ebben a szintjelző milyen állapotban van.

>> Egyéb2008-04-06

Tegnap részt vettem 2005 után egy újabb Alfás találkozón. Békéscsabán volt összeröffenés, én pont otthon voltam, és bekacsintottam. 11 autó jött össze, természetesen az én vasam volt a legöregebb... Hari 75-öse továbbra is gyönyörű, de az még kölyök autó, ráadásul még a helyszínen is polírozta a motorházfedelet :-)
http://www.alfaamore.hu/files/forum/00189/00189618.jpg

2020-ban azért kíváncsi leszek, hány 156-os jár majd talikra, szerintem azok szétesnek addig:-/
pár kép:
(köszi d.boy)


 
>> Autóápolás2008-03-16

Ma elővettem a kocsit, hogy felrakjam a nyári gumikat. A téli felni szokás szerint jól rászorult a felnire, megint gumikalapácsal kellett leverni a rohadékokat. A guminyomást is ellenőriztem, nem volt nagy különbség a felrakott kerekeken. A téli gumikat elrakás előtt körbenéztem, a kavicsokat kiszedegettem a hornyokból. Megnézegettem a kasztni alját is, hogy mi újság odalent. A tank alján kis benzinfolt vigyorgott, sajnos egy tűhegynyi lukon csöpögött a benzin... Ideiglenesen befoltoztam, majd meglátjuk meddig tart. Lehet kéne venni bontott tankot, vagy ezt meghegesztetni.
A jobb első ajtó sem nyílt rendesen belülről, de most lebontottam a borítást és befújtam jól olajos sprével a zárszerkezetet. Ma már tudtam nyitni az ajtót. Kicsit be volt öregedve a zár.

 
>> Szerviz2008-02-03

Kábé 2005 nyarán volt a benzincsűrő cserélve. Akkor egy sima átlátszó műanyag párszáz forintos szűrő lett a benzinpumpa elé rakva. Most egy kicsit komolyabb aluminium házas szűrő került a helyére. A VW és Audikon is ilyen van, a tank mellé bilincselve. Várható élettartam 150000km...

>> Egyéb2008-01-20

Felkerült a Népítéletbe a 33-asom története...
http://totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=72476
Ötpontegy az ötpontegy. Ez van. Tessék jobban viselkedni és adok én jobb ítéletet is:)

>> Szerviz2007-12-26

Az elkannibalizált SW gyújtáselosztója ma bekerült a kocsiba. A tengelye nem lötyög, ráadásul az ünnepek előtt vettem új rotrot (:-)) és elosztófedelet is. (nagy királyság volt a Budapesti úton lévő autósboltba araszolni akkora dugó volt a rohadt pláza körforgalom miatt...)
De vettem benzincsövet is, mert a jobb oldali karbinál kicsit szivárgott már az elöregedett cső. Itt kiderült, hogy én 10-est vettem, pedig a 8-as jobb lett volna. Tehát megyek még egy kört a csőboltba...
Új benzinszűrő is lesz beépítve, csak ahhoz meg gyorscsatit kell eszközölni (marad munka az újévre is). De ez a szűrő 150k km-t ki fog bírni (nem az a kis szottyadt műanyag pöcs féle!)

>> Szerviz2007-12-19

Az Alfa a hétvégén itthon hagyott. Nem indult, csak köszörültem de nem röffent a motor. Korábban is csinált egyszer ilyet, akkor az elosztófedélben kellett kotorászni (eloxidált pólusokat átsimogatni csiszolópapírral) és ment is a motor. Most azonban ez már nem segített.
Kipróbáltam a korábban elkannibalizált SW gyújtáselosztóját, de azzal se ment. Végül Hakuna cartárs sietett segítségemre, de vele is csak azt állapítottuk meg, hogy a szikra nem jókor jön a gyertyákra.
Én a karbikra is gyanakodtam (nyáron Bálint33 kocsija is hasonló tüneteket produkált, ott végül a karbira lett ráhúzva a vizes lepedő). De a gyertyák elég benzinszagúak voltak mikor ki lettek véve...
Végül az is kiderült (sokadik nekifutásra), hogy az elosztót rosszul rakhattam vissza, kábé pont 180 fokkal (vaze, ezt hogy csináltam?). De a kis mókuskálás után legalább a motor életre kelt (igaz rotort is cseréltünk az elosztóban). A következő lépés, hogy a kannibalizált elosztót berakjuk a motorba, mert a mostaninak eléggé lötyög a tengelye. (Ez okozhatta azt, hogy álló helyben egyik napról a másikra elromlik az autó?)

A műszeres beméretés még várat magára.

>> Tuning és extra2007-11-12

A téligumizás után csináltam pár képet (azonos pozícióban), több beállítással (záridő, expozíció idő stb)
A képekből HDR generátorral ocsmánykodtam párat, két kép is itt van: