Tagok >> imi156 >> 159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive >> Blog
- Típus:159 SW 1.9 JTDm 16v Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:nero carbonio
Igaz pár napja még inkább tavaszias volt az időjárás,mostanra megjött a tél.Úgyhogy nem halogattam tovább és felraktam a téli kerekeket.A guminyomásokat beállítottam mert pár tizedet veszítettek a nyári pihenő alatt.Szokás szerint szépen megtisztítva csomagoltam el a nyári szettet.Sajnos tavasszal ismét kell vennem két nyári gumit,mert a két hátsó belső fele eléggé le van fogyva:-(!
km.ó. állás:168412
Hosszabb útra indultunk nyaralni és ilyenkor mindig át szoktam nézni az autót alul-felül,hogy nincs-e vmi rendellenesség.Most is így tettem.Ekkor fedeztem fel,hogy hátul mindkét rugó össze van törve.A bal oldali alul,a jobb oldali alig láthatóan felül."SOS"-ben szaladtam rugókért,majd másnap ki is cseréltük őket.Viszonylag sima munka volt,alig három óra alatt kicseréltük mindkettőt.
km.ó.állás:165410
Megérettek a cserére a hátsó fékbetétek(talán még a gyáriak lehettek).Textar márkájút sikerült beszereznem,erre cseréltem.
A reggeli indításoknál jött egy hibaüzenet is,miszerint vmi baj van az izzítással.Kiszerereltem a gyertyákat.A négy közül az egyik nem izzott fel.Azt is cseréltem.Nem kellett szerelő segítségét sem kérnem,mivel-meglepő módon-egész könnyen hozzáférhető helyen vannak:-)!
km.ó.állás:163721
Ismét esedékessé vált az autó szervizelése.Amit cseréltünk:motorolaj,váltóolaj,motorolajszűrő,levegőszűrő,üzemanyagszűrő,pollenszűrő.
km.ó.állás:162954
Igaz,nem könnyen,de idén is elérkezni látszik a tavasz.Így felkerültek a nyári kerekek.Előre kellett vásárolnom két új gumit,amit egy pár héttel ezelőtt már fel is szereltettem megelőzvén a tavaszi kerékcsere-mizériát a gumiszerelő műhelyben.
A téli szettet-természetesen-szépen megtisztítottam,leápoltam.Így várják az őszt.
Km.ó.állás:161.562
Megint akadt egy kis "barkácsolni való" az autómon.Így tíz év után elfáradni látszottak a csomagtér tetőt tartó gázrugók.Beszereztem egy párat-igaz csak második nekifutásra tudtak megfelelő méretűt adni az autósboltban-és egy fél óra alatt megoldottam magam a cserét.Most már nem kell attól tartanom,hogy "fejbe ver" saját autóm,miközben a csomagtartóban pakolászok:-))!
Mint már az előző bejegyzésben említettem,megérett a termosztát a cserére.Szerencsére zökkenőmentesen ment a "beavatkozás":-).Most újra stabilan 90 fokon áll a hőfokmérő mutatója.
km.ó.állás:159170
Végre lett egy kis szabadidőm,így-gondoltam-foglalkozom kicsit az Alfával.Sajnos az évek folyamán lett néhány rozsdafolt az autó alján,amiket le akartam kezelni.Felemeltem csápos emelővel a gépet és drótkefével,csiszolóvászonnal megtisztítottam a problémás felületeket.Zsírtalanítás higítós ronggyal,majd átkentem egy Korrant nevű cuccal,ami meggátolja a további rozsdásodást.Mikor ez megszáradt,lefújtam bitumenes alvázvédő spray-vel.Talán így nem fog tovább korrodálni a felület.
A téli kerekek felszerelését kicsit későbbre terveztem,igaz az ősz elején már szereltettem a téli felnikre új,jó ár/érték arányúnak tűnő Laufenn Fit márkájú gumikat,mert az előző szett már hat éve szolgált és eléggé meg voltak öregedve.
Szóval november közepére terveztem a cserét de észre vettem,hogy a hátsó nyári gumi belső peremén jobb és bal oldalon is csúnya repedés jelent meg.Ezek azok a gumik,amik széle lekopott még az előző Marso-s "szakember" által eszközölt "profi" futómű-beállításának köszönhetően:-((!Ezekkel így már nem akartam menni.
Így felkerültek a vadonatúj téli gumik is.Sokat már amúgy sem kell várni a téli útviszonyokra.
Töltöttem téli szélvédőmosó-folyadékot is a tartályba és ellenőriztem az egyéb folyadékszinteket is.
Amit még meg kell csinálni a hideg idő beállta előtt,az a termosztát csere:egyre gyakrabban esik vissza a motorhőfok menet közben is 70-80 fok környékére.Remélhetőleg a termosztát cseréjével újra állandó 90 fokon fog üzemelni a motor.Az említett alkatrészt már be is szereztem,csak a cserére kell vmikor időt keríteni.
km.ó.állás:157.920
Ismét eltelt egy év,úgyhogy aktuálissá vált az olajcsere.Természetesen most is Selénia került bele,valamint cseréltük az összes szűrőt.
Ezen felül még kapott a gép két új stabilizátor-bekötőt elől mert már régóta idegesítő kopogás hallatszott a bal első kerék felől.Mint kiderült rossz is volt a balos,viszont a jobb oldalinak úgy tűnt semmi baja.Mind1,azt is kicseréltük.Most csendben van a futómű is.
Át nézegettem alulról is a járgányt,ha már fent volt a csápos emelőn,de szerencsére semmi rendellenességet nem találtam.Hacsak nem annyit,hogy itt-ott elég csúnya rozsdafoltok vannak a futómű elemein és a motortartó bölcsőn.Amint időm engedi megpróbálom lekezelni a problémás felületeket.
km.ó.állás:153620
Sajnos az éppen aktuális műszaki vizsgát meg kellett toldanom egy szélvédő cserével is ,mivel pár hete "megtalálta" egy kavics az első ablakot.Olyan szerencsétlen helyre érkezett a kő(pont az ablaktörlő alá,a ragasztott részre),hogy nem lehetett javítani.Természetesen szinte azonnal el is repedt .Úgyhogy mindenképpen cserélni kellett.Viszont a műszaki vizsgán semmi hibát nem találtak,így azzal legalább nem volt semmi bonyodalom.Újabb két év műszaki kipipálva.A szokásos tavaszi szervizhez már beszereztem a szükséges cuccokat.Rövidesen a cseréjükre is sort kerítünk.
km.ó.állás:153110