Mutasd

>> Szerviz2013-04-15

Igaz-kicsit későn,de csak megérkezett a tavasz.Így időszerűvé vált a nyári kerekek felszerelése.A régi nyári gumik megérettek a cserére.Hosszas keresgélés után a fent említett gumira esett a választásom.Már meg is voltak az első próbakörök.Egyenlőre jónak tűnik a dolog.Ami biztos:szép csendben futnak az abroncsok és száraz aszfalton jól is tapadnak.Kíváncsi vagyok mennyi lesz az élettartamuk és hogyan viselkednek nedves/vizes úton.......
A cserét magam végeztem-persze-nem volt nehéz dolgom,hisz a "segédem" nagyon ügyes volt:-)))!
km.ó. állás:108910

 
>> Szerviz2012-11-03

A minap felkerültek a téli kerekek,mivel túl sok jóra már nem lehet számítani az időjárással kapcsolatban:-(.Felöntöttem az ablakmosó tartályát is téli szélvédőmosó folyadékkal.Ablaktörlő lapátot is ilyenkor szoktam cserélni,de az most nem szükséges,mivel még tökéletesen törölnek.Az akksit tavaly cseréltük,úgyhogy azzal sem lehet gond.Kb. ennyi.Talán műszaki hiba nélkül átvészeljük a hideg téli napokat:-).

 
>> Esemény2012-10-07

Ismét volt egy remek hangulatú napsütéses kaposújlaki szezonzáró találkozó:-))!
A szavak helyett beszéljenek a képek:

 
>> Szerviz2012-09-29

Mivel az utóbbi időben többször is volt problémám a dpf-el és nem akarom gyötörni a technikát az erőltetett regenerálásokkal,válaszút elé kerültem.Vagy a legdrasztikusabb módszert választva kiiktatjuk a rendszerből,vagy újat veszek baromi sok pénzért,vagy megpróbálom kitisztíttatni.A legutóbbit választottam.Utána olvasgattam a neten és az Éles és Makai Szervízre esett a választásom.Telefonos egyeztetés után postára adtam a csomagot.Miután odaért a cucc,korrekt módon azonnal nekiláttak a tisztításnak és már küldték is vissza.
Igaz csak párszáz kilómétert mentem azóta,de jónak tűnik a dolog.Határozottan úgy érzem,hogy élénkebben veszi a gázt a gép.Húszezer kilóméter garanciát vállaltak a melóra,de állításuk szerint 80-100ezer kilóméterig nem lesz gond a dpf-el.Persze ez függ a használattól is.Hmm.........majd meglátjuk és nyugtával dícsérjük a napot:-))!
Km ó. állás:101540

 
>> Esemény2012-07-29

A minap kaptam a rendőrségtől egy "csodás" 50 ezer forintos csekket.Az indoklás szerint megszegtem a KRESZ kanyarodásra vonatkozó szabályait.
A gyakorlatban az történt,hogy van itt Szhelyen egy kereszteződés,ahol eddíg jobbra és balra is lehetett kanyarodni.Pár napja kitettek egy "kötelez haladási irány jobbra" táblát,amit én nem vettem észre.Természetesen a rend éber őrei gyorsan oda is álltak egy fényképezőgéppel pénzt szedni.Sikerült beleszaladnom.Semmi figyelmeztetés,ejnye-bejnye..................50 rugó kapásból.Egy "kicsit" soknak találom.
Szabályos terror az autósokkal szemben.Rablás legális keretek közt:-(((!

 
>> Szerviz2012-07-19

Már több fórumon olvastam róla,hogy a fent említett alkatrész gumírozott részének elöregedése elég komoly galibát tud okozni.Nem nehéz elképzelni mi történne ha szétesik menet közben a tárcsa emiatt.Na én ezt nem akartam megvárni,így lecseréltük a tárcsát.Így még egy okkal kevesebb,hogy tréleren végezze a gép:-)))!
Km. óra állás:100546

 
>> Szerviz2012-03-25

Eljött az ideje egy újabb olajcserének.Tehát ismét kapott a gép finom friss Castrol Edge olajat.Természetesen cseréltük az olajszűrőt a levegőszűrőt a pollenszűrőt és a gázolajszűrőt is.
Ezen kívül a fékolaj is kicserélésre került,valamint kivettük a hátsó ülés ülőlapját,hogy hozzá férjünk az alatta lévő üzemanyagtank tápszivattyújához.Kivettük a tápszivattyút és belenéztünk a tankba is.Minderre azért volt szükség,mert feltételeztem,hogy a közel öt év üzem után már gyűlött piszok a tankban és a tápszivattyú szűrőjében.Kellemes meglepetés volt,hogy alig találtunk koszt az említett helyeken.Persze kitisztítottuk a szűrőt,ha már kiszereltük és a tank aljából is kiszivattuk a koszt.
A kormánymű két végén lévő gumiharmónikákat is lehúztuk és megzsíroztuk a fogaslécet.Így az esetlegesen bekerülő vízet talán távoltartja a fém részektől és így megelőzhető a rozsdásodás és ezáltal a kormánymű meghibásodása.
Ami még orvosolandó probléma volt a már említett elsőgumik rendellenes kopása .Az összetartás gyári értéken volt,mint azt a műszeres vizsgálat mutatta.Viszont az első kerekek terpesztése jóval nagyobb a gyári értéknél.Ezen viszont nem lehet állítani.Valószínüleg ez okozza a problémát.Agyaltam a dolgon és arra jutottam,hogy egy kicsivel nagyobb kerékösszetartást kellene állítani és ez kompenzálhatja a túl nagy terpesztést.Így mindkét oldalon állítottunk egy kicsit az összetartáson.Persze közel sem biztos,hogy helyt álló az eszmefuttatásom de egy próbát megér.Most nem tudok mást tenni,mint folyamatosan figyelem az első gumik kopását.Ha szerencsém van,megszűnik a probléma.......
Km. ó. állás:95.241

 
>> Szerviz2012-03-13

Mindíg örömteli pillanat számomra,mikor tavasszal felkerülnek a nyári kerekek a gépre.Mivel már az időjárás is azt mutatja,hogy itt a tavasz,idén sem halogattam a dolgot tovább és ma délelőtt megoldottam a kerékcserét.Guminyomásokat is beállítottam.A téli kerekeket pedig szépen lemostam és elpakoltam.
Km. ó. állás:95031.

 
>> Szerviz2011-12-16

Mint már valamelyik előző bejegyzésben említettem,némi rendellenes kopást észletem a nyárigumiknál.Pontosabban:a belső fele mindkét elsőnek megfogyatkozott kicsit.
Tegnap ráértem így elmentem a szhelyi Marso-ba ,hogy megnézessem a futóművet.
Mint a mellékelt vizsgálati eredmények is mutatták a hátsó futóműnél a kerékdőlés és a kerékösszetartás mértéke is eltért a gyárilag megadottaktól-igaz csak kis mértékben.Azokat be is állították a megfelelő értékekre.
Arra számítottam,hogy az első gumik belső felének kopását a nem megfelelő összetartás okozza.Viszont az-mint a mérésből kiderült-pontsan a gyári értéken van mindkét első keréknél.
A kerékdőlés azonban a gyári 20 perc helyett több mint 1 fok-amin-viszont nem lehet állítani az első futóműnél:S.Lehetséges,hogy ez okoza a rendellenes kopást?
A szerelő szerint-aki az állítást végezte-szinte mindegyik 159-nek így áll a futóműve.
Egyenlőre mást nem tudok tenni,mint hogy figyelem a téliek is rosszul kopnak-e.Amennyiben igen,lehet hogy mégiscsak állítani kell kicsit az összetartáson,mégha így el is tér a gyári értéktől.Hisz a két percces kerékösszetartás a húsz percces kerékdőléshez kell.Viszont az jelen esetben több mint egy fok.Hmm.........nem egyszerű:S

 
>> Szerviz2011-12-11

Már az előző télen is észrevettem,hogy az igazán nagy hidegekben kicsit fáradtan forgatja meg a motort az önindító reggelente.Főleg ha egy-két napot állt az autó.Azt a telet még átvészelte,de most négy éves korára végképp felmondta a szolgálatot az akksi.
A gyári teljesítményűvel megegyező 74 Ah-s Bosch került a gépbe.Most nagyon fürgén hajt reggelente az indítómotor:-)!Remélem legalább négy évet ez is el fog menni.Bár az igazsághoz hozzá tartozik,hogy előtte a 156-os hat évet szolgált nálam és nem kellett benne akksit cserélni(!).