Mutasd

>> Szerviz2008-06-16

Mester Úr erőnek erejével feszül a csavaranyáknak, nehogy "kilötyögősödjön" véletlenül :))
Aztán Bányai elvtárs olajdekni tömítést farag,
a harmadik fotó Mestert nyugalmi helyzetben ábrázolja, amint nagy szakértelemmel nézi végig, hogy Robi mester behúzza a mobil szemetest.
A negyedik kép, voltaképpen egy csendélet, melyen Mester éppen az élet nagy kérdésein töpreng.

>> Szerviz2008-06-16

- A motor kivétele,
- az olajteknő lebontása utáni kupak tanács (balról)(Bányi elvtárs, Mester, Beke Úr).
- én sajnos másnaposság okán már csak a kicserélt főtengelyt tudtam lencsevégre kapni, mert elaludtam, úgy rugdostak ki az ágyból, hogy menjek már befele a műhelybe . :)

>> Szerviz2008-06-16

Ahogy az előző blog bejegyzésemben is írtam, meg van a 3.0-ás főtengely. Hétvégén sikeresen beraktuk a motoromba. A műtét közben ugyan adódtak komplikációk, de sikerült úrrá lennünk ezeken is. Íme a második főtengelycserém igaz története:
Nekiálltunk kiszedni újra a motort.
Lekötöttük a kipufogót, a kardánt, és ekkor jött a felismerés:
Szét van szakadva az első hardy, plussz a csillag is széttört!
Mióta megvan az autó, azóta volt bizonyos fordulatoknál rezonálás a hajtásláncban. Miután kicsseréltük az eltört csillagot, és a hardyt, mindenféle remegés megszűnt. Kellemesen komfortos lett az autó. Gyanítjuk, hogy valaha valaki szakadt hardyval járt sokáig, és a csillag szerkezete így adhatta meg magát. Ettől aztán valószínűleg a főtengely is kapott ám szép kis ütéseket, és utólag már hiába raktak bele hardyt, a hajszálrepedés már ott volt a tengelyen, és nálam lassan előjött...
A motor kiszedésében Mesternek nagy segítséget jelentett Mr. Csápos Emelő...

>> Szerviz2008-05-12

Az új főtengely berakása óta szokatlanul erőtlen az autó.
Hosszas nyomozás után beigazolódott a legrosszabb: a "kedves" bontós bácsi egy 2.5-ös főtengelyt adott el nekem 3.0 néven...
Nem gondoltuk sem én, sem a szerelő haverok, hogy ezzel megvezetnek. A lökethossz mérésével egyértelműen bebizonyosodott a főtengely 2.5-ös mivolta.
Igen dühös vagyok. Ezen a héten megkapjuk az "igazi" 3.0-ás tengelyt. A beszereléshez természetesen a motort mindenképpen ki kell vennünk újra. Ez nem egy rövid mulatság. Így egyelőre bizonytalan időpontban újra főtengely csere.
Alig várom, hogy újra a régi erejében tapasztalhassam a 3.0 V6 nyomatékát. Benzin árak ide, benzin árak oda, ha végre összeáll a motor, egy laza kis esti kocsikázást mindenképpen megengedek majd magamnak.

>> Egyéb2008-04-19

Utoljára Januárban ültem az Americában. Öcsi (Bányai) jóvoltából 3 hónapot a 33-asával vészeltem át. Nem hátul hajtott, de imádtam vele autózni. :) Köszönet mégegyszer érte unokatesómnak. ;)
Utána kb. 3 hétig anyum Zastaváját nyúztam. Na itt már akadtak tanulni valók:
Először is, az autó gázpedálja digitális: Vagy nyomod, vagy nem nyomod.
Nincs köztes állapot. Nem akarok kitérni a részletekre, de tegnap visszaültem belőle a 75-ösömbe, és nem akartam ráismerni az autómra. Egyszerűen elfelejtettem vezetni. :) Nagyon szokatlan volt. Még most is szokom. Hihetetlen, mennyire el lehet szokni egy autótól. Ma nagytakarítást szervezek benne :) A hangját azért őrizgettem a tudatomban, de nem lehet ezt megszokni...Fel voltam rá készülve, mégis mikor a fordulat a 3000 felé kúszott, felállt a hátamon az össze szál szőr... Köszönhetően Beke mester teljes rendszerének, amit azóta jónéhány alfás barátom megcsodált.
Mivel nem egy csendes darab ( 'hadd hallják ha érkezel!' -/ Beke Imre / ;), kapott egy középdobot. A legkisebb, legjelentéktelenebb középdob, amit valaha láttam. A hangerő nem csökkent decibelekben mérhetően. :D
De most nem érdekel ez, inkább élvezem a hangját.

 
>> Szerviz2008-04-16

Nos, a kormány szervó olaja rendszeresen elfojt. Ráadásul ez a fojás egyre komolyabb méreteket öltött, úgyhogy ezt is orvosolni kellett. Hosszas keresgélés után, végre találtunk egy műhelyet, ahol ezt viszonylag emberi árakon végzik. Szóval a teljes belsejét ki kellett cserélni, tömítések, teflongyűrűk, elkopott persely stb.
Most új kormányművem van. Olajfojás megállítva.
Viszont nehezebb is tekerni, (főleg zöld nélkül:D) mivel eléggé passzos az egész. De nagyon jó :)

>> Szerviz2008-02-26

Egyre hangosodó kopogás jeleztea problémát, de még a szakértő fülek is azt mondták, hogy valszeg csak az első hardy ment ki a kardánban. Aztán kiderült, hogy a kardán rendben van, viszont a lendkerék gyakorlatilag lötyögött... Motor ki, lendkerék le, motor alja lebont, és kiderült, hogy a főtengely eltört. Nem egy gyakori hiba jelenség. Mindenesetre itt már nem látom az összefüggést a vezetési stílusom és a hiba között... El lesz küldve a törött tengely bevizsgálásra. Mostmár nagyon kíváncsi vagyok. Remélem kiderül, miért tört el. Mindenesetre a törésnél van egy zárvány, amiből a törés kialakult. Valószínű, hogy anyaghiba (?). Mindenesetre vásároltam egy másik főtengelyt, ami remélem jó lesz. Kell hozzá a csapágysor a szimeringek, és friss olaj... Nem lesz olcsó...

>> Egyéb2007-10-31

Néhány pillanatkép a szerelés közben...
első kép:
Vadi új Falken gumik a gépjárművön, és az állat szerelők máris radíroznak... Tudtam hogy nem szabad magukra hagyni őket... aztán Beke úr a kocsimon zabál. Hihetetlen banda!
második kép:
Csíplős mester elektronikusan relékkel legózik hogy a hűtőm bekapcsoljon ha melege van.
harmadik kép:
Mester dolgozik... mint munkafelügyelő...
- Ez az gyerekek, csak ügyesen...
negyedik:
Beke úr vasat hajlít hagyományos eszközökkel. Bányai elvtárs lesi a szakmát...

>> Tuning és extra2007-10-31

Minimális szívó oldali tuning, a hang és a jobb gázreakció végett. Meg hadd lélegezzen, le ne fojtsuk már szegény motort. :)

>> Tuning és extra2007-10-31

A leömlőket összehoztuk egy csőbe. A legszebb megoldás az lett volna, hogy külön hozzuk a 3-3 henger kipufogógázát, és végig vezetjük hátra majd ott két oldalt egy-egy sport dobbal ki. Ez azonban jóval többe került volna, ráadásul plussz gond az elhelyezés a Dedion miatt, és ha később középdobot is akarok, akkor mégnehezebb módosítani. Ezért maradt a szimplacsöves rendszer.