Mutasd

>> Szerviz2009-04-20

Azt mindig is tudtam, hogy ha a motor fals levegőt szív, az nem tesz jót a teljesítményszintnek. Azonban nem gondoltam, hogy olyan pici résnyi helyek is számítanak, és hogy ekkorát. Történt szilveszter utáni napokban, hogy a nagy hidegben behalt 2 gyertyám egyszerre. Champion gyertyák voltak. Levettem a szívóoldalon a légtömegmérőt, és az utána levő szívócsövet, hogy hozzáférjek a gyertyákhoz. Igen ám, de siettünk a szereléssel mert "rohanásban" voltunk. Elfelejtettem alaposan visszarakni és meghúzni a szívócsövet. Eztán persze eléggé gyengus volt a kocsi. Ment az ment az, de mintha hiányzott volna belőle az erő. Hónapok teltek el így, és el is felejtettem, hogy sietve lett visszarakva a cső... azóta cseréltem a gyertyákat új NGK-kra, kapott új szűrőbetétet, cseréltem légtömegmérőt, kompjutert és szinte minden létező csatit széthúztam, megtakarítottam és kontakt spray-vel lekezeltem. Gyakorlatilag ugyanolyan gyenge lett a kocsi mint volt. Aztán észrevettem, hogy az a cső csak nem úgy áll, ahogy kell neki, és helyrerakva meghúztam a csavarokat, rögzítettem rendesen. Na erre rögtön éreztem a powert. Újra azt érzem, mint mikor megvettem a kocsit: megtolja a seggem alatt a kasztnit. :) Az első próba út alkalmával (alig pár km) rögtön szétszakította a motor az első hardytárcsát... mondanom se kell, nem örültem még ennyire hardyszakadásnak. :) Szóval legalább mostmár tudjuk mi volt a hiba. Holnap hardycsere, és megint happy minden. :)
Azért halkan megjegyzem, hogy a falslevegő volt ugyan a fő bűnös, de a sok apróság, amiket előtte cseréltem, javítottam, az is mind hozzátett picit a teljesítményhez.