Mutasd

>> Szerviz2009-10-19

Egy hideg reggelen indításnál beesett a kuplung pedálom. Kiderült, hogy nem csak hátsó munkahenger szakadt ki, hanem a kuplung rudazat végén levő villa kitört a helyéről, ami által kiemel a szerkezet. Pont másnap akartam debrecenbe/derecskére menni szülőkhöz. Nosza fogtam magam, reggel beraktam a kocsit 1edikbe, indítózás, és már gurultam is... sms-ben megvettem a pályamatricát is, 1es után kerestem egy 3ast... így simán legurultam a benzinkútig. Ott adtam a lovaknak inni, és már indultam is tovább... kuplung nélkül is lehet váltani, csak lassabb, és recsegősebb :) Lényeg, hogy az 1-3-5-ös egész hamar megvolt. Felkeveredtem az M0-ásra, majd az M3-ra és ki se vettem 5-ből Debrecenig. Mester barátomhoz begurultam, és nekiálltunk a kuplungnak:
Új menetet fúrattunk a váltóba, a villához egy új tartócsavart csináltattunk jó erős anyagból, és menetragasztóval rögzítettük a helyén. Villakérdés megoldva. felújítószettel megreparingoztuk a munkahengert, és szétkaptuk a kuplungot is ha már nyitva volt minden...
Tudtam, hogy a kuplungom szar... de hogy ennyire, azt nem sejtettem :)
Gyakorlatilag csoda, hogy eddig bírta. A tárcsán anyag gyakorlatilag nem volt, a szerkezet és a kinyomócsapágy szétkopva. Nosza volt ott egy jó kuplungszerkezet tárcsával, elvittük felszabályoztattuk a szerkezetet, és megszegecseltettük új anyaggal a tárcsát. Kapott új kinyomócsapágyat is. Aztán kifúrtuk a beszakadt légtelenítőcsavart, és kapott újat. Azután összepattintottuk, és légtelenítettünk. Most puha és könnyű a pedálom, és remekül harap a kuplungom. :) Remélem sokáig jó lesz még.