Blog >> kuplung

2023.01.20 229 600 km Lendkerék csere (bontott)
Kuplungszett csere (gyári)
Főtengely szimering csere
Váltóolaj csere
Munkadj
Üzemanyagszűrő (Ufi)
Üzemanyag nyomás szabályozó csatlakozó tisztítása
Üzemanyag nyomás szenzor csatlakozó tisztítása

>> Tuning és extraZsiri13 // Alfa 166 2.4 20V // 2023-01-21

Kuplung és lendkerék felújítással folytattuk a munkát a 66-nál.

Leszerelés után, Szombathelyen kevlározták a tárcsát,valamint felújították a lendkereket,erősítették a szerkezetet.3 nap alatt kész volt.A vissza építés nem ment probléma mentesen,az új csapágyba illesztett légtelenítőszelep "O" gyűrűje nem tömített le, így azt SOS-ben vadászni kellett hozzá.Ezek után össze állt a gép,ezen része mondhatni újjá született.

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2022-05-11

Gyári új kuplung Elaforgtól
NRF klímahűtő Elaforgtól
Felújított klíma kompresszor Autodoc-ról
Motor kitámasztó kutyacsont gyári

Km: 207.139

>> SzervizElizien // Alfa 159 1750 TBi // 2022-06-11

Az Alfariumban Alexéknál egyébként is meg volt beszelve egy alapos szerviz. A kuplung már nem volt jó állapotban, reméltem még az unokatesómat el tudom vinni pár utcányira, de 2 lámpa után a kuplung végleg megadta magát. Így hamarabb került be Alexékhez mint azt Ő vagy Én gondoltam. Szerencsére be tudtuk vontatni a műhelyhez, bár úgy hogy csak utólag tudta meg hogy ott van.
Előreláthatólag lesz:
hátsó fék csere,
kézifék bowden,
teljes kuplung, kettőstömegű lendkerékkel együtt,
Hűtő.

Ezen felül van egy finom Check Engine, remélem a fentebb felsoroltak valamelyike aztis megoldja.
Km: ~244500

Nos, már eleve úgy hoztam el az autót Alextől, hogy a hajtást rendbe kell rakni. Tavaly azzal, hogy a 156-ost összetörtem az erre félretett pénz is elment...

Idén viszont végre összeszedtem az árát, így betoltam az Alfariumba, hogy történjen meg aminek meg kell történnie.

Azzal indult, hogy Trombi inkább leeresztette a jobb első kerekét, nem akart doktorbácsihoz menni... :)))

Kapott vadonatúj kuplungot, lendkerékkel, szerkezettel, tárcsával, kinyomócsapággyal.

Aztán kapott egy balos váltótartó bakot. Váltóba kapcsolótengely-szimmeringet, mert fosta az olajat.

Hátsó és középső hardyt, a kardánfelfüggesztő csapágy még jó volt.

Némi fékbetétet, mert eléggé vason volt... (leszakadt a ferodoréteg)

Az Alfariumban még betették a februárban vásárolt BE lámpámat, megcsinálták a tompítottat, ami jobb elöl elmúlt.

És Alexék beraktak 4 új gyertyát is!

Hát így ennyi, és még egy elég nagy extra is beugrott, de majd idejében írok arról is posztot.

Szóval ez most egy szükséges kurvanagy szerviz volt, amit tényleg muszáj volt megcsinálni, de remélem, egy darabig nem kell ilyet csinálni rajta újra :)))

Grazie Alfarium!

Eredmény: brutál puha kényelmes kuplung, remegés elmúlt, vonaglás elmúlt. Szép feszes a hajtás :) Nagyon tetszik. :)

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-12-22

A múltkorokban beszerelt kuplung munkahenger nem vált be, ez is szivárgott. Vettem bele egy újat.
Kapott előre új ablaktörlő lapátokat (Bosch Aerotwin AR728s).
A vezető oldali ablaktörlő hosszúság 550 mm.
Az utasoldali 475 mm.
A hátsó ablaktörlő karon a törlő gumi is ki lett cserélve újra.
Volt szerencsém egyből esőben kipróbálni, és jól dolgozik mindegyik ;-)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2019-12-12

A kevlározott kuplung meg lett égetve, azt rendbe kellett hozni, mert csúszott. Ezen kívül volt még olajcsere. A motorháztető zárja be volt rohadva, látszik, hogy nem nagyon kell nyitogatni. :-) Egy motortartó bak el volt törve, cserélve lett.
A xenon égők már az utolsókat rúgták, alig láttam velük, azt cserélni kellett. Kapott az autó új első ablaktörlőket is. Valamint felkerültek a téli kerekek.

>> SzervizRolee156 // Alfa GT 3.2 V6 Busso // 2019-11-12

Alkatrész lista:

1. Szervíz:
• TRW első alsó-felső lengőkarok – 121.000 Ft
• TRW hátsó hosszlengőkarok bal-jobb + stab.pálcák – 70.000
• ATE első fékek + betétek – 100.000 Ft
• vízhűtő – 120.000 Ft
• gyári víz csövek alsó-felső – 55.000 Ft
• JapanRacing JR21 8,5x19” + Michelin PilotSport 4S 225/35 – 650.000 Ft
• lambda szonda 2 db – 40.000 Ft
• hosszbordás szíj készlet – 28.000 Ft
• szelepfedél tömítések - …
• kipufogó tömítések - …
• bontott katalizátor (ülés alatti 2 db) – 25.000 Ft
• kipufogó rezonátor cső 2 db – 25.000 Ft
• vezérlés csere – 180.000 Ft
(szerelési költségekre itt már nem emlékszem, de jóval több mint 100.000 Ft volt)

2. (Nagy)Szervíz:
• Novitec Stradale+ állítható futómű – 283.000 Ft
• Wiechers toronymerevítő – 36.000 Ft
• QV embléma – 10.000 Ft
• rozsdamentes fém fékcsövek – 31.000 Ft
• gyári új bal-jobb blackline indexek első – 42.000 Ft
• gyári új kilincs bal-jobb – 40.000 Ft
• gyári új kuplung szett kinyomó csapággyal – 83.000 Ft
• gyári új hátsó embléma – 8.000 Ft
• gyárilag felújított féltengely 2 db – 161.000 Ft
• gyári kiegyenlítő tartály – 10.000 Ft
• lambdaszonda – 28.000 Ft
• xenonszintező kutyacsont – 20.000 Ft
• xenonszintező konzol – 4.000 Ft
• TRW első alsó lengőkarok – 47.000 Ft
• gyári új szelepfedelek első-hátsó – 65.000 Ft
• gyári új váltógomb – 19.000 Ft
• BOSCH ABS hátsó jeladó – 20.000 Ft
• COFLE kézifékkötelek – 10.000 Ft
• 2 db Kayaba hátsó toronyszilent – 22.000 Ft
• 2-2 db bontott vezérműkerék – 20.000 Ft
• bontott vez.burkolat, és akkumulátor bizt. doboz – 15.000 Ft
• SACHS 2 db első toronyszilent – 20.000 Ft
• Contitech/SKF vezérlés szett – 99.000 Ft
• MAGNETI MARELLI vízpumpa – 23.000 Ft
• 2 db QUICK BRAKE hátsó nyereg javító – 10.500Ft
• 2 db ELRING (325.155) 32x47x10, szimering – 1.500 Ft
• 6 db AJUSA (AJ13117600) Kipufogósor tömítés – 7.374 Ft
• MAHLE (MLOC501) Olajszűrő – 2.200Ft
• BGA (BGARK4330) Szelepfedél tömítés készlet – 5.500 Ft
• BGA (BGARK4333) Szelepfedél tömítés készlet – 5.500 Ft
• BARDI AUTO-NSK (BA085200605) Ékszíj feszítő csapágy – 6.000Ft
• DAYCO (D6PK1995) 6 PK 1995, ékszíj – 5.700 Ft
• DAYCO (DAPV1091) Ékszíj feszítő csapágy – 6.500 Ft
• FA1 (FA1110-936) Kipufogócsonk tömítés 2db – 1.500 Ft
• NGK (N1-PFR6B) 3500 Gyújtógyertya 6db – 28.125 Ft
• FA1 (FA1330-922) Kipufogócsonk tömítés 2db – 1.200 Ft
• TRW Első Fékbetét – 16.000 Ft
• BOSCH ABS jeladó jobb első – 17.100 Ft
• Motul 15W-50300V 5L – 22.500 Ft
• Motul 15W-50300V 2L – 9.600 Ft
• Motul MOTYLGEAR 75W80 2L – 6.300 Ft
• CASTROL Transmax Dex III 1L – 3.300 Ft
• BÁRDI HELP (FE6028.000.16) Alubarát fagyálló G12+ 5kg – 3.302 Ft
• BÁRDI HELP (FE6059.000.02) Desztillált víz 5L – 390 Ft
• Ablakmosó cső – 3.500 Ft
• Bilincs – 2.300 Ft
• Hátsó futómű csavar 2db – 11.303 Ft
• Vízcső tömítő gyűrű 6db – 500 Ft
• D2S 35W XENARC xenon 2db – 27.994 Ft
• Osram H6W 12V 6W 2db – 3.942 Ft
• HELLA H7 12V 55W izzó 2db – 1.730 Ft
• HELLA H1 12V 55W izzó 2db – 1.834 Ft
• CORTECO főtengely szíjtárcsa – 37.775 Ft
• gyári vezérműszíjfeszítő (a Conti szettben lévő "csörög") – 40.000 Ft
180.000 Ft szerelési költség

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2019-05-24

Selénia rallyn meglepve láttam, hogy a már nem létező gyári 156 kuplung pedálgumi megvásárolható. Ráadásul nagyon jó volt az ára is (nem volt 1.000 Ft). Vettem is belőle 2 db-ot, meg egy fék pedálgumit is.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-11-07

Néha félig lent maradt a kuplung pedál és mintha nehezebb is lett volna váltani. Az itteni cartársak segítségével sikerült is azonosítani a hibát, de az elhárítást szakemberre bíztam. A mostanra már bevált Rumen, gyorsan és szakszerűen orvosolta a dolgot, a felső kuplung munkahengert kellett cserélni.

Most már minden pöpec. :)