Blog >> kuplung

>> SzervizVTR146 // Alfa 146 2.0 TD // 2019-12-22

A múltkorokban beszerelt kuplung munkahenger nem vált be, ez is szivárgott. Vettem bele egy újat.
Kapott előre új ablaktörlő lapátokat (Bosch Aerotwin AR728s).
A vezető oldali ablaktörlő hosszúság 550 mm.
Az utasoldali 475 mm.
A hátsó ablaktörlő karon a törlő gumi is ki lett cserélve újra.
Volt szerencsém egyből esőben kipróbálni, és jól dolgozik mindegyik ;-)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2019-12-12

A kevlározott kuplung meg lett égetve, azt rendbe kellett hozni, mert csúszott. Ezen kívül volt még olajcsere. A motorháztető zárja be volt rohadva, látszik, hogy nem nagyon kell nyitogatni. :-) Egy motortartó bak el volt törve, cserélve lett.
A xenon égők már az utolsókat rúgták, alig láttam velük, azt cserélni kellett. Kapott az autó új első ablaktörlőket is. Valamint felkerültek a téli kerekek.

>> SzervizRolee156 // Alfa GT 3.2 V6 Busso // 2019-11-12

Alkatrész lista:

1. Szervíz:
• TRW első alsó-felső lengőkarok – 121.000 Ft
• TRW hátsó hosszlengőkarok bal-jobb + stab.pálcák – 70.000
• ATE első fékek + betétek – 100.000 Ft
• vízhűtő – 120.000 Ft
• gyári víz csövek alsó-felső – 55.000 Ft
• JapanRacing JR21 8,5x19” + Michelin PilotSport 4S 225/35 – 650.000 Ft
• lambda szonda 2 db – 40.000 Ft
• hosszbordás szíj készlet – 28.000 Ft
• szelepfedél tömítések - …
• kipufogó tömítések - …
• bontott katalizátor (ülés alatti 2 db) – 25.000 Ft
• kipufogó rezonátor cső 2 db – 25.000 Ft
• vezérlés csere – 180.000 Ft
(szerelési költségekre itt már nem emlékszem, de jóval több mint 100.000 Ft volt)

2. (Nagy)Szervíz:
• Novitec Stradale+ állítható futómű – 283.000 Ft
• Wiechers toronymerevítő – 36.000 Ft
• QV embléma – 10.000 Ft
• rozsdamentes fém fékcsövek – 31.000 Ft
• gyári új bal-jobb blackline indexek első – 42.000 Ft
• gyári új kilincs bal-jobb – 40.000 Ft
• gyári új kuplung szett kinyomó csapággyal – 83.000 Ft
• gyári új hátsó embléma – 8.000 Ft
• gyárilag felújított féltengely 2 db – 161.000 Ft
• gyári kiegyenlítő tartály – 10.000 Ft
• lambdaszonda – 28.000 Ft
• xenonszintező kutyacsont – 20.000 Ft
• xenonszintező konzol – 4.000 Ft
• TRW első alsó lengőkarok – 47.000 Ft
• gyári új szelepfedelek első-hátsó – 65.000 Ft
• gyári új váltógomb – 19.000 Ft
• BOSCH ABS hátsó jeladó – 20.000 Ft
• COFLE kézifékkötelek – 10.000 Ft
• 2 db Kayaba hátsó toronyszilent – 22.000 Ft
• 2-2 db bontott vezérműkerék – 20.000 Ft
• bontott vez.burkolat, és akkumulátor bizt. doboz – 15.000 Ft
• SACHS 2 db első toronyszilent – 20.000 Ft
• Contitech/SKF vezérlés szett – 99.000 Ft
• MAGNETI MARELLI vízpumpa – 23.000 Ft
• 2 db QUICK BRAKE hátsó nyereg javító – 10.500Ft
• 2 db ELRING (325.155) 32x47x10, szimering – 1.500 Ft
• 6 db AJUSA (AJ13117600) Kipufogósor tömítés – 7.374 Ft
• MAHLE (MLOC501) Olajszűrő – 2.200Ft
• BGA (BGARK4330) Szelepfedél tömítés készlet – 5.500 Ft
• BGA (BGARK4333) Szelepfedél tömítés készlet – 5.500 Ft
• BARDI AUTO-NSK (BA085200605) Ékszíj feszítő csapágy – 6.000Ft
• DAYCO (D6PK1995) 6 PK 1995, ékszíj – 5.700 Ft
• DAYCO (DAPV1091) Ékszíj feszítő csapágy – 6.500 Ft
• FA1 (FA1110-936) Kipufogócsonk tömítés 2db – 1.500 Ft
• NGK (N1-PFR6B) 3500 Gyújtógyertya 6db – 28.125 Ft
• FA1 (FA1330-922) Kipufogócsonk tömítés 2db – 1.200 Ft
• TRW Első Fékbetét – 16.000 Ft
• BOSCH ABS jeladó jobb első – 17.100 Ft
• Motul 15W-50300V 5L – 22.500 Ft
• Motul 15W-50300V 2L – 9.600 Ft
• Motul MOTYLGEAR 75W80 2L – 6.300 Ft
• CASTROL Transmax Dex III 1L – 3.300 Ft
• BÁRDI HELP (FE6028.000.16) Alubarát fagyálló G12+ 5kg – 3.302 Ft
• BÁRDI HELP (FE6059.000.02) Desztillált víz 5L – 390 Ft
• Ablakmosó cső – 3.500 Ft
• Bilincs – 2.300 Ft
• Hátsó futómű csavar 2db – 11.303 Ft
• Vízcső tömítő gyűrű 6db – 500 Ft
• D2S 35W XENARC xenon 2db – 27.994 Ft
• Osram H6W 12V 6W 2db – 3.942 Ft
• HELLA H7 12V 55W izzó 2db – 1.730 Ft
• HELLA H1 12V 55W izzó 2db – 1.834 Ft
• CORTECO főtengely szíjtárcsa – 37.775 Ft
• gyári vezérműszíjfeszítő (a Conti szettben lévő "csörög") – 40.000 Ft
180.000 Ft szerelési költség

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2019-05-24

Selénia rallyn meglepve láttam, hogy a már nem létező gyári 156 kuplung pedálgumi megvásárolható. Ráadásul nagyon jó volt az ára is (nem volt 1.000 Ft). Vettem is belőle 2 db-ot, meg egy fék pedálgumit is.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-11-07

Néha félig lent maradt a kuplung pedál és mintha nehezebb is lett volna váltani. Az itteni cartársak segítségével sikerült is azonosítani a hibát, de az elhárítást szakemberre bíztam. A mostanra már bevált Rumen, gyorsan és szakszerűen orvosolta a dolgot, a felső kuplung munkahengert kellett cserélni.

Most már minden pöpec. :)

>> EseményQuel156 // Alfa 156 Sw 2.4 20v // 2018-10-19

Anno nagy boldogan, mikor CZ-hez került az autóm sejtettem hogy az átlagosnál hosszabb javitási időbe fog kerülni az autóm javitása, de nem gondoltam hogy több mint 3 hónapig.
Ezalatt az idő alatt sajnos csak annyi történt hogy kikerült a motorom az autóból.

Így átkerült az autóm Bödő Gáborhoz.

Még előtte vettem az Érdi bontósoktól CZ-n keresztül egy állitólagosan 130 ezer km-t futott "tökéletes" állapotú motort 180.000 ft-ért gyakorlatilag csupaszon. Az autót Gábor tréleren felvitte pestről ikervárra nagyon kedvező áron, majd én utánavittem a régi és az akkor még hitem szerint baromi jó motort. Gabi precizen időbe elkezdte átpakolni a régi motorról az a sallangokat az új motorra de sajnos mint körbeforgatásnál kiderült 2 es dugattyú teteje rommá verve mert egy közel többévszázados csavar figyelt benne.... Ezután kiderült a hengerfej is romokban, 3-4 hengeren akkora repedés volt hogy átsétálhattam volna rajta. Nos motor vissza ment a matek hogy na vajon most mi legyen.... Közben el lett küldve stefanhoz a kuplungom, kettőstömegüm kevlározásra/ erősìtésre de nem csinálta meg kettőstömegű kotyogása miatt (pedig elviekben egy 80 ezer km-t futott darab volt.... ja persze :D )Éppen egy kedves barátomtól hoztam el egy szett komplett nagyféket szintén 56-ra mikor mondta hogy ő megválna a manky irásra (270LE) felkészített motorjától. Kompletten stefan féle kuplunggal kettőstömegüvel porlasztókkal mindennel 125 ért. Az oka sajnálatos mert az írás előtt rommá törte de ami a lényeg neki semmi baja és a kocsijának a lelke duruzsol tovább mert természetesen azonnal lecsaptam rá😍😍 Köszi Ármin

Viszont eljött a nap amire már rég vártam, a motor ma indul 3 héttel a Pestről elszállítás után a sok probléma ellenére is 😍😍 Ezt pedig neked köszi Bödő Gábor 😊😊😊

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-09-23

Kattog már a kuplungszerkezet, de gondoltam hátha javul a helyzet, ha lecserélem a kuplung hidraulikában az olajat, de sajnos a légtelenítő be volt rohadva, így vettem egy új munkahengert. Csere után kapott friss olajat és ezeknek köszönhetően a kuplung(pedál) használhatóbb lett, kattog ugyan, de el lehet rendesen indulni az autóval, nem akadozik fogásponton.

album...

Műszakin szóltak, hogy a jobb oldali talpas cserés lesz. Vettem is egy lengőkart (TRW) és kicseréltük.
Már a kocsi megvétele után nem sokkal észrevettem, hogy a kuplungpedálnál lévő munkahenger tengelye olajos, de mivel volt rendesen kuplung és nem okozott problémát, nem foglalkoztam vele. De most ez is cserélve lett.
És ha már a dokibácsinál volt a kocsi a 8db gyertyát is kicserélte benne.

km állás: 108.884km

>> SzervizPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2018-03-10

230 ezer kilométernél érett meg végleg a csere, mert már nem éreztem biztonságosnak, hogy 4-ben előzve már megcsúszott a kuplung. Kettős tömegű lendkerék is lett cserélve, mert együtt érdemes. Jó darabig nem lesz gond vele.

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-05-12

Már tényleg nem akartam tovább halogatni az egyre inkább gyengélkedő kuplung cseréjét, így a héten egy laza másfél napos körrel a szopórolleren sikerült abszolválni a dolgot. Már tavaly megvettem a komplett szettet, de tartva a cserével járó tortúrától halogattam amíg csak lehetett. Durván egy hónapja érte el azt az állapotot, hogy az egyre durvább induláskori remegés már elszakította a felső motorkitámasztót, s folyton érezhető volt a rezonancia a kuplungpedálon is.
Írnám, hogy pikk-pakk lejött a váltó, s megvolt a csere, de ezt csak egy masszív félnapos bontást követően sikerült elérni. A szétakasztott futóműben is mindjárt adta magát, hogy kell két új lengőkar a bal oldalra. Nem lepett meg a dolog, hisz a felsőt mindig csak szilentcserékkel javítgattuk - várható volt, hogy lassan a gömbfej is lógni kezd. Sebaj, kapott újat alul felül egyaránt.
Remek alkalom volt ez a futómű hibáinak feltárásán felül a motor és váltótartók cseréjére is (háromból kettő alsót cseréltünk) - ha már úgy is el volt választva a gépezet a kasznitól. Ezt követően már csak a felső motorkitámasztó, valamint egy futóműállítás volt hátra, hogy sikeresnek tekinthessük a beavatkozást. Most, hogy műszakilag egészen közel került a tökéleteshez, még rendbe kell tenni az ideiglenesen kókányolt fenéklemezt, s bár eredetileg nem terveztem, de kicsit próbálunk javítani az autó által nyújtott esztétikai élményen is. Tervbe van a küszöbökön levő horpadások javítása, valamint ezek, a motorháztető, és a lakkhibás tető újrafényezése, hogy ha hunyorítva is, de végre ki is nézzen valahogy. Ennek a fene nagy csinosítgatásnak előszeleként kaptam három egészen hibamentes dísztárcsát (Köszi Laci!), így végre ki tudtam válogatni négyet, amik tényleg jók.