Blog >> kuplung

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2019-05-24

Selénia rallyn meglepve láttam, hogy a már nem létező gyári 156 kuplung pedálgumi megvásárolható. Ráadásul nagyon jó volt az ára is (nem volt 1.000 Ft). Vettem is belőle 2 db-ot, meg egy fék pedálgumit is.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-11-07

Néha félig lent maradt a kuplung pedál és mintha nehezebb is lett volna váltani. Az itteni cartársak segítségével sikerült is azonosítani a hibát, de az elhárítást szakemberre bíztam. A mostanra már bevált Rumen, gyorsan és szakszerűen orvosolta a dolgot, a felső kuplung munkahengert kellett cserélni.

Most már minden pöpec. :)

>> EseményQuel156 // Alfa 156 Sw 2.4 20v // 2018-10-19

Anno nagy boldogan, mikor CZ-hez került az autóm sejtettem hogy az átlagosnál hosszabb javitási időbe fog kerülni az autóm javitása, de nem gondoltam hogy több mint 3 hónapig.
Ezalatt az idő alatt sajnos csak annyi történt hogy kikerült a motorom az autóból.

Így átkerült az autóm Bödő Gáborhoz.

Még előtte vettem az Érdi bontósoktól CZ-n keresztül egy állitólagosan 130 ezer km-t futott "tökéletes" állapotú motort 180.000 ft-ért gyakorlatilag csupaszon. Az autót Gábor tréleren felvitte pestről ikervárra nagyon kedvező áron, majd én utánavittem a régi és az akkor még hitem szerint baromi jó motort. Gabi precizen időbe elkezdte átpakolni a régi motorról az a sallangokat az új motorra de sajnos mint körbeforgatásnál kiderült 2 es dugattyú teteje rommá verve mert egy közel többévszázados csavar figyelt benne.... Ezután kiderült a hengerfej is romokban, 3-4 hengeren akkora repedés volt hogy átsétálhattam volna rajta. Nos motor vissza ment a matek hogy na vajon most mi legyen.... Közben el lett küldve stefanhoz a kuplungom, kettőstömegüm kevlározásra/ erősìtésre de nem csinálta meg kettőstömegű kotyogása miatt (pedig elviekben egy 80 ezer km-t futott darab volt.... ja persze :D )Éppen egy kedves barátomtól hoztam el egy szett komplett nagyféket szintén 56-ra mikor mondta hogy ő megválna a manky irásra (270LE) felkészített motorjától. Kompletten stefan féle kuplunggal kettőstömegüvel porlasztókkal mindennel 125 ért. Az oka sajnálatos mert az írás előtt rommá törte de ami a lényeg neki semmi baja és a kocsijának a lelke duruzsol tovább mert természetesen azonnal lecsaptam rá😍😍 Köszi Ármin

Viszont eljött a nap amire már rég vártam, a motor ma indul 3 héttel a Pestről elszállítás után a sok probléma ellenére is 😍😍 Ezt pedig neked köszi Bödő Gábor 😊😊😊

>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-09-23

Kattog már a kuplungszerkezet, de gondoltam hátha javul a helyzet, ha lecserélem a kuplung hidraulikában az olajat, de sajnos a légtelenítő be volt rohadva, így vettem egy új munkahengert. Csere után kapott friss olajat és ezeknek köszönhetően a kuplung(pedál) használhatóbb lett, kattog ugyan, de el lehet rendesen indulni az autóval, nem akadozik fogásponton.

album...

Műszakin szóltak, hogy a jobb oldali talpas cserés lesz. Vettem is egy lengőkart (TRW) és kicseréltük.
Már a kocsi megvétele után nem sokkal észrevettem, hogy a kuplungpedálnál lévő munkahenger tengelye olajos, de mivel volt rendesen kuplung és nem okozott problémát, nem foglalkoztam vele. De most ez is cserélve lett.
És ha már a dokibácsinál volt a kocsi a 8db gyertyát is kicserélte benne.

km állás: 108.884km

>> SzervizPozsi85 // Alfa 159 SW 1.9 8v Jtdm // 2018-03-10

230 ezer kilométernél érett meg végleg a csere, mert már nem éreztem biztonságosnak, hogy 4-ben előzve már megcsúszott a kuplung. Kettős tömegű lendkerék is lett cserélve, mert együtt érdemes. Jó darabig nem lesz gond vele.

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2018-05-12

Már tényleg nem akartam tovább halogatni az egyre inkább gyengélkedő kuplung cseréjét, így a héten egy laza másfél napos körrel a szopórolleren sikerült abszolválni a dolgot. Már tavaly megvettem a komplett szettet, de tartva a cserével járó tortúrától halogattam amíg csak lehetett. Durván egy hónapja érte el azt az állapotot, hogy az egyre durvább induláskori remegés már elszakította a felső motorkitámasztót, s folyton érezhető volt a rezonancia a kuplungpedálon is.
Írnám, hogy pikk-pakk lejött a váltó, s megvolt a csere, de ezt csak egy masszív félnapos bontást követően sikerült elérni. A szétakasztott futóműben is mindjárt adta magát, hogy kell két új lengőkar a bal oldalra. Nem lepett meg a dolog, hisz a felsőt mindig csak szilentcserékkel javítgattuk - várható volt, hogy lassan a gömbfej is lógni kezd. Sebaj, kapott újat alul felül egyaránt.
Remek alkalom volt ez a futómű hibáinak feltárásán felül a motor és váltótartók cseréjére is (háromból kettő alsót cseréltünk) - ha már úgy is el volt választva a gépezet a kasznitól. Ezt követően már csak a felső motorkitámasztó, valamint egy futóműállítás volt hátra, hogy sikeresnek tekinthessük a beavatkozást. Most, hogy műszakilag egészen közel került a tökéleteshez, még rendbe kell tenni az ideiglenesen kókányolt fenéklemezt, s bár eredetileg nem terveztem, de kicsit próbálunk javítani az autó által nyújtott esztétikai élményen is. Tervbe van a küszöbökön levő horpadások javítása, valamint ezek, a motorháztető, és a lakkhibás tető újrafényezése, hogy ha hunyorítva is, de végre ki is nézzen valahogy. Ennek a fene nagy csinosítgatásnak előszeleként kaptam három egészen hibamentes dísztárcsát (Köszi Laci!), így végre ki tudtam válogatni négyet, amik tényleg jók.

>> SzervizJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V Distinctive // 2018-03-04

A történet úgy kezdődött, hogy egyik nap nehezen indult a kocsi. Na mondom lassan lehet venni új akkut. Aztán a lassan gyorsan lett, mert másnap már be se indult. Tűzoltásként beletettem a GTV aksiját (az ilyenkor úgysincs használatban).
Beindul, örül.
Aztán jött a másik pofon. Nem emel ki a kuplung.
A hiba hamar meglett. Az alsó munkahenger megadta magát. Gyorsan rendeltem egy újat (TRW), kicseréltük, megint jó a kocsi. Egész könnyű lett a kuplungpedál. Talán sose volt ilyen könnyű, mióta megvettük a kocsit.

km állás: 196.852km

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2018-02-02

Indítás után a kuplung fémesen nyikorgott amikor a pedál ki volt nyomva illetve a jobb első futúmű kopogott így irány a szerviz.

Mivel kinyomócsapágy miatt le kellett bontani a fél kocsit, kuplungszettet is kicseréltettem megspórolván egy munkadíjat.

kuplundszett 54000
kinyomó csapágy 30000
2db stabrúd szilent
világítás 2500
váltóolaj 7800
2db bizbasz anya 3200
fékolaj 1000
munkadíj 50000

109.000 km

>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD Remap // 2017-12-22

A blogomban szerepelt nemrégiben egy 156 Jtd. Most újra nálam járt.
Tünetek: fogy a fékfolyadék, jelzi is a műszerfalon, a váltás nehézkes, kuplung nyomáspontja bizonytalan.
Diagnózis: kuplung munkahenger lesz a baj, akárki meglássa :-)
Megoldás: csere vagy felújítás

Csere:
1. Vegyük ki az akksit.
2. Vegyük ki az akksitálcát.
Megvan a munkahenger. A diagnózis helyesnek bizonyult, a porvédő kiszakadva, ereszti a fékfolyadékot (ugyanazt a tartályt használja, amit a fékrendszer), a pedált megnyomva a kiemelés nagyon gyatra.
3. Szereljük ki a munkahengert a konzoljából: lazítsuk le a hollandert, vegyük le a seeger-gyűrűt, és húzzuk ki a munkahengert.
4. Régi és új.
5. Szereljük vissza, majd légtelenítsük.

Felújítás:
3.-as pontig ugyanaz. Ha a kezünkben van, vizsgáljuk meg, ha a fém háza nem sérült, vigyük el felújítattni. Ha kész, akkor 5.-ös pont.

Eredmény:
Reccsenésmentes váltás, puhább kuplungpedál, határozott fogáspont.