Tagok >> WarbiRunner (Gyuri) >> 146 1.9 JTD >> Blog
- Típus:146 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Grigio Chiaro Met. 612/A
A 145/146 topicnaptárhoz ugyebár fotó kellett. Rájöttem, hogy eddig, több, mint egy év alatt nem készítettem normális fotót az autóról. Így aztán nekiálltam kipucolni a vasat kívül belül, mindenhol: viaszos mosás, törölgetés, bogártalanítás, belső portalanítás, üvegek kívül belül. Szép lett, jó volt beülni :-)
Amúgyis mentünk Sárospatakra (08.08.18), így gondoltam majd hazafelé jövet keresünk jó fotóhelyszíneket. Ez meg is történt, készült két sorozat is. Így végre frissítettem az autóm fotóalbumát is néhány nem az udvarunkon készült képpel.
Minap teleöntöttem a Macchina-t, majd kalkuláltam egy fogyasztást. Döbbenten ücsörögtem vagy 3 percet még ott a kútoszlop mellett...7.5 jött ki. Végiggondoltam, mi lehetett. Még július elején Bp-Debrecen pályán, nyakig vízben klímával 140-150 között. Ez 500km, majd 230 városban, jórészt klímával. És nem kapott full Spuriadagot se. Vagy szar gázolajat tankoltam. Sok, sok, sok!
Na így lehet hozzászokni, hogy a dízel nem fogyaszt. A merengésem azzal végződött, hogy: sok a francot...eddig egy autóm se jött ki 8.5 alatt városban, pedig klíma nem is volt bennük. 140 fölött 10-et ettek. Úgyhogy már én se tudom, hogy sok? Nem sok? Eddig a legtöbb, az biztos.
Voltam a klímásnál, már régóta nem működött a klimatizáció rendesen. Egy rendes, tisztességes szerelőt ismertem meg ismét, jó, hogy vannak ilyenek!
Profi géppel dolgozott, csak rádugta, elindította és kész. 50 perc alatt automatikusan megtörtént a gáz lefejtés, olajkinyerés, vákuumozás, vákuum teszt, visszatöltés. Az eredmények:
Visszanyert gáz 59g
Behelyezett gáz 700g
Olaj 26ml lecserélve
Vákuum teszt Megfelelt
Hőmérővel mérve külső levegőből 10Celsius körülit készít Auto módban LO állásban, belső keringetésen 7 fok alattit. Elég komoly lett :-)
A srác megdícsérte az autót, azt mondta ritka, hogy csak ennyi a gond :-) Örülünk:-)
Ma jó gazdához méltón felfigyeltem arra, hogy pont 20e km-e volt légszűrő csere. Nosza beszaladtam az autósboltba, vettem egy bazidrága MANN filtert, és nekiláttam kicserélni. Az 5 percre tervezett műtét 20 percig tartott. Nagyon koszos volt a légszűrő is, és alatta a légszűrőház. A mi kis 100m földutunk lenne ilyen jótékony? Nem tudom. Lényegében 20e-ből 16e-t autópályán mentem. No mindenesetre vagy negyedórán keresztül takarítgattam a légszűrőház alját, hogy szép por és állati tetem mentes legyen. Még izopropanollal is áttörölgettem, bár nem tudom minek :-)
Viszont mostmár 10ezrenként ellenőrzés!
A jeladó cserék után nem sokkal haveromat vittem a géppel, aki megjegyezte, hogy milyen halkan jár. Mondtam ilyen ez mióta "beidomítottam"...aztán mégis igaza lett. Autópályán 140 körüli tempónál figyeltem fel én is, hogy nincs hangja a motornak. Már a kezeim alatt amúgy is sokat javult, a Spuritól is halkult, de most eddig ez a csúcspont asszem. Fogyasztásom a 140-es tempóhoz 6.5l volt. Szerintem ez sem rossz.
Túlvagyunk egy hetes jeladó kálvárián. Történt, hogy Budapestre menet, az M3-mason 150-nél egyszercsak leállt a motor, a piros injektor ikonocska tolakodó megjelenésével egyidőben. Lehúzódtam, vészvillogó ki, gondolkozzunk. Hívtam Ferkót, aki George-tól kért infókat, Erhardot, akivel dumáltunk vagy 5 percet, de közelebb nem jutottunk a megoldáshoz. Azonban az autó kis idő múltán beindult. Majd 10km múlva leállt megint. Hazáig eljutottunk, az utca végében Józsi bácsinál kiolvastuk az Agyat. Szenzor hibák kavalkádja, plusz LMM gyenge jel. Na bassz. Arra jutottunk, hogy vez.tengely szenzor lesz. Ezt ki is cseréltük, ezt a szerelővel közösen hoztuk össze, és egyedül vezérlésbontásba nem bocsájtkozok, ki tudja mi lenne a vége :-) Kész lett, 5km próba, jó, oké, mehet. Már hazafelé menet megállt...
Újabb kiolvasás, ismét köszönet Józsibának a nagylelkű segítségért. Na itt jött az első felismerés, csak fordulatszám jeladó hibát írt! Vagyis a sok hiba, mind régi betárolt hiba, az előző tulaj nem törölte. Tanulság1: hibamegállapítás előtt biztosnak kell lenni abban, hogy előzőleg üres a hibatároló!
A szenzor cseréjét otthon, felbakolva végeztem. Szar volt, nem lehet rendesen aláférni ennek a vasnak, de azért összejött. Azóta jó. Egy 10-esből megúszhattam volna az egészet...Tanulság 2: ha az ember guruló computert vesz, vegyen hozzá illesztőkábelt :-)
Hát ma bebizonyította az öreg kormos, hogy nőnemű. Minden sz_r rájött egyszerre. Reggel lapos balhátsó kerékkel fogadott ("jajj ma neee, fáj a fejem"). Na mondom nesze algopirin, rátettem a gyönyörű mankókereket, irány a gumis. Ingyé' szelepcsere, aztán go tovább, volt dolgom bőven. Kicsit gyengének is éreztem az autót ("jajj ne má' fáradt vagyok!"), úgyhogy kicsit meghúzattam, hátha...ébresztő aranyom! Na hát ami nem megy, ne eröltessük, node váltani csak kéne. De ez most azt se szerette ("ne piszkálj kérlek, mindíg siettetsz"). A kupplung már régóta nincs a topon, de most kifejezetten szarul működött és karcosan vette az összes sebességet de hát így járt, bébi úgy is betolom :-)
Na erre még a futóműből is elkezdett határozottan hallani a szilent (?) kopogása ("mondom hagyjáááál má' "). Eddig persze nem, vagy épphogy éreztem, hogy majd eljön az ideje. Na most pikk pakk úgydöntött, hogy eljött. Hát rosszban voltunk ma...
Nagyszervíz óta bő 2000 km-t autóztunk. Megrögzött motortér pásztázóként ellenőrizgettem az olajszintet, és azt vettem észre, hogy bizony most fogy. Előzőleg szintén Selénia WRD-t kapott, akkor 15000 alatt lényegében semmit nem ment lejjebb a szint. Mi változott? Nem tudom, de én az olajra gyanakszom. Mint másoknál is, megjelent a turbó környékén a kinyomott olaj is. Úgyhogy 10000km múlva búcsút intek a Seléniának azthiszem...
Comment 2008.07.07: Valószínű csak annyi volt a "fogyás" oka, hogy visszacsapó szelepes az olajszűrő. Első beindítás után rá kell még tölteni, akkor nyeli el a szűrő a neki járó olajadagot. Nos ez nem történt meg, én meg nem is néztem frissen, csak 2e km után. Ekkor feltöltöttem max alá picivel, és azóta is ott van, nem csökkent a szint semmit, de szó szerint! Most járok olajcsere óta 11000km-nél. Úgyhogy igazságot szolgáltatok a WRD-nek, azt kap legközelebb is :-)
Az 5 napja lejárt zöldkártyát megújítottuk! Simán lazán meglett. Életem első "tiszta" zk-ja.:-)
A srác kétszer jött ki beigazítani a szondát, mert nem akart semmit kijelezni a gép. Kb 6 felpörgetés után végre 0-tól különböző adatot regisztrált, majd nyomtatott is valamit. A zk-ba is bekerült egy ettől eltérő szám, ugyanis a srác meg se nézte az eredményt. Füstölés 4800-nál 0.92. Persze.. 4-ig se forgatta el, de meg is nyúztam volna, ha megpróbálja...
120633km-nél megtörtént! Sokak szerint nem volt rizikómentes eddig húzni, de mit ér az élet izgalmak nélkül. :-) Lecseréltük a vezérműszíjat és a feszítőgörgőt gyárira, a vezetőgörgőt egy apró malőr miatt nem a gyári szettből tettük be, hiányzott hozzá a megfelelő csavar. MIvel az autó kell holnap, összeraktuk Ruville görgővel, amit terveim szerint 30ezer futás után szíjastól átcserélek a gyárira. Így a biztos... Az új vízpumpát (Ruville), hosszbordás szíjat és annak görgőit is megkapta friss Selénia WRD és gyári olajszűrő kíséretében. Kicsit most azért nyugodtabb vagyok. A kikerült görgők már azért tényleg csereérettek voltak rendesen. A vízpumpa meg alig jött ki, két rögzítőfüle le is tört szegénynek. No mindegy, 2-3 évre most ez rendben van, gurulhat tovább a traktor!