Tagok >> B4nshEE >> 145 1.4 twin spark 500 limited >> Blog
- Típus:145 1.4 twin spark 500 limited
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Nero
Még december 24.-én történt 1 kisebb gixer. Finoman fogalmazok: H rohadna meg ott ahol van az a Buzukis aki télen rallyzgat! Történt ugyanis h T elágazáshoz közeledtem mikor hirtelen balról kanyarodott be 1 buzukis aki kicsit nagyobb tempóban jött, valszeg megszokta h mennyivel veszi nyáron ezt a kanyart, vagy szimplán rallyzot a s*ggfej, mind1 a lényeg a végeredmény. Átjött az én sávomba szembe velem gyors mozdulattal félrekaptam a kormányt félig go fel a padkára, buzukis el mellettem aztán go vissza az úttestre, és akkor hallottam a reccsenést.... A jobb küszöbömben eltörtek a bolha tartó sínek.... Sirva tudtam volna fakadni mikor meghallottam a reccsenést, és 1 villanás alatt lepergett az életem is abban a másodpercben, amikor mindez történt. Majd hirtelen ki is vert a víz, h OMG nem történt semmi. Persze a S*ggarcú nem állt meg, mögöttem jöttek, félreálltam de sajna a mögöttemlévő is csak lesett a történteken, ő se látta a rendszámát. Én nem is azt figyeltem hanem azt h megússzam, minden 1 villanás alatt történt, ember legyen a talpán aki mindezek mellett megjegyzi ezt... le a kalappal előtte :D Nos így ennyi tömören a story. Go Robox -ékhoz és minden bolhafelfogatást szépen visszaműanyagoztak, sőt még kicsit ki is egyengették nekem. Megint csak jó munkát végeztek, mindezt 4000Ft-ért . Bolhákat meg 700ft-ért vettem a Lali autóban (1 zacskóban 10db van). Megint csak Vale7-el szenvedtük vissza a küszöböt. Bazze Dávid még a köv életem lelkét is eladtam neki :D
Szinten Vale7 kollégával még aznap leszedtük a rendszámot, és felfúrtuk. A rendszám e a lökös közé tettünk 1-1 levágott darabot egy locsolócsőből, h legyen neki 1 kis távolság illetve ne verje szét a rendszám rezgés közben a fényezést. Jól nézz ki :D Sajna a képeket mobillal csináltam, azért ilyen f*s :(.
Vale7 cartársal kicseréltük a pollenszűrőt. Mit is mondjak, szerintem még az életben nem volt cserélve :D. Képet elfelejtettem készíteni róla, de el tudjátok képzelni :D. Aznap pont esett, szóval le is tudtam tesztelni. OMG látok rendesen, nem párásodik annyira a szélvédő. Oldalt kicsit, de az semmiség. Viszont az elülső szélvédőn a pára nyomát se látni, pedig csak 2-esen járattam. Egy szóval: ZSÍR!
A hátsó fékeim már vason voltak, még Tóth Gabi szólt mikor cserélte vissza a kerekeket (téliről nyárira). A haverom pont egy autó alkatrészboltban dolgozik, így jutányos áron vettem a hátsó tárcsákat és hozzájuk a betéteket. TRW tárcsák+betétek 12500Ft. Köszi Haver!
Persze ki szerelte fel? Naná, h Vale7 :D, és még meg is húzta a kézifékbovdenemet is. Ismételten nagy köszönet neki!
Még januárban vettem a Nyíregyházi bontóban 6500Ft-ért bal első sárvédőívet. Mivel az autó törött volt, mikor vettem tisztában voltam vele, és biza ezt az elemet elég ótvarul fújták le (rohadt az elem belül illetve a küszöbnél) így kicseréltettem. Nagy köszönet Vale7-nek érte, megszenvedett vele. Illesztések stb... Le is fújta gyönyörűen a gyári Nero színre. Majd jött a lökhárító. Nah azzal mégjobban megszenvedett. Ugyanis minden felfogatási pont el volt törve így go el a Robox kft, műanyagoshoz. 7500Ft-ért minden felfogatási pontot első osztályúra megcsináltak, csak ajánlani tudom őket. A lököst ezután le kellett fújni, műanyagig leszedni a régi fényezést stb... csuklottam is :D Még1x nagy köszönet Dávid (Vale7)!
Mivel a sárvédőívről a rohadás picit átterjedt a küszöbre ott ki kellett hegesztetni. Így elvittem Tóth Gabihoz (Longman ajánlotta és jól dolgozik a srác, ő csinálta a kipufogómat is, illetve minden kisebb apróságot, termosztát csere, stb). Nos mivel ő autószerelő, nem karosszérialakatos abban tudott segíteni h ajánlott egyet. Mit ad Isten a Faterja pont az! Köszi szépen zsír lett az is! Ha már ott volt a kocsi nála akkor egyúttal megkértem h pucolja ki szakszerűbben a pillangószelepházat, mert még mindig ugrált az alapjáratom. És mondta h valószínűleg sz*rul pucoltuk ki. Igaza lett. Nos pucolással, és kilakatolással 1üt 8500Ft-ba került. NEM UGRÁL AZ ALAPJÁRATI FORDULATOM!
Nos összefoglalva:
Bal első sárvédőív: 6.500Ft
Lökhárító felfogatási pontok műanyagozása: 7.500Ft
Fényezés lökös, sárvédőív: 45.000Ft
Big thx Vale7! Egy életre az adósod vagyok eddig :D
Lakatolás és szelepház pucolás 1üt 8500Ft
Thx Gabi és Faterodnak! (Gabi telszáma ha kell valakinek: 70/5862077)
November elején bejöttek ezek a nagyon hidegek. Feltűnt, h a vízhőmérséklet nem ment feljebb 55 foknál. Nem is kell mondanom h termosztát csere. Csere után pikpak elérte a 90 fokot. És a fogyasztásom is jobb lett, érezhetően jobb. Szar termosztáttal 1 teli tankal (48 liter) 360Km-t tudtam megtenni....
Elsősorban szeretném megszüntetni az alapjárati ingadozást. Ez áll a legfelső lépcsőfokon.
Bal első sárvedő csere (a küszöbnél 1 pontban rohad), nem fogok szórózni stb, legyen ott új sárvédő eredeti gyári + festés.
Lökhárító rácsának visszarakása műanyagossal + festés. Ezt is csak akkor ha úgy van lóvé, h egyben le tudom rendezni mert nem fogom 6x leszedni a lököst, nem kis meló. Hogy miért esett ki a rács? Balfaszságom miatt túl közel álltam parkolásnál a padkához. Sajna 3as golfhoz voltam szokva és nem számoltam vele h biza ez a kocsi nagyon alacsony.
Nos egyelőre ennyi ezek lennének a legfontosabbak, a többi már apróság. Pl: normálisan megcsinálni az ajtóban hangszórókat mert elég gányul tette bele az előző tulaj, tetőantenna (1 seggfej beletörte nekem), hátsó ajtó jel, mert miértne akarná 1 seggfej leszedni... Jah és jobb hátsó prizma mert azt is 1 seggfej le akarta szedni, de beletörte.... Végül 16" felniket rádobni mert állítólag lelopták róla a gyári felniket, nem volt rajta kerékőr.
Idegesített már az előző tulaj hülyesége, h hangosnak kell lennie a kocsinak, így egy gyári rendszert dobattam vissza rá DTM ovál sportdobbal! Mikor megvettem a kocsit 2 évvel ezelőtt akkor alánéztünk, és ott volt a hiba, h miért ordít a kocsi, 2 "középdob" hiányzott alóla! Hála Tóth Gabinak, szerzett gyári rendszert a katalizátortól végig. Mivel tudtam, h a gyári dob baromi csendes, így beszereztem hozzá 1 HD DTM ovál végű sportdobot (csakis az ovál jöhetett képbe :), h azért 1 pici hangja csak legyen már :D. Végre csendes a kocsi, nem ordít, nincs olyan hangja mintha 200 ló lenne alatta. Mai napig csak röhögni tudok a tizenéveseken akik az 1 literes kocsira olyan dobot/rendszert dobnak h üvölt a kocsi, menni meg nem megy :D Egyszer járja meg 4 személlyel Miskolc-Budapest útvonalat :D tuti szédülve szálnak ki a kocsiból :D. Tehát csöndes kellemesen duruzsoló hangja van végre a kicsikének. Csak még azt a fránya alapjárati ingadozást tudnám megszüntetni... Jah a gyári dob eladó 10.000 Ft-ért, soha nem volt felszerelve, felfogatás megvan rajta, képek pedig majd fentebb találhatóak róla! Köv héten lemosom a kocsit akkor majd teszek még fel, h hogyan áll az új vég! Egyelőre csak az aljáról kattintottam gyorsan 2 képet!
Mivel még semmit nem írtam a blogba így leírom mik történtek az elmúlt 2 évben. 2007 augusztusában volt 1 kis affér 1 útfelmarásnál, miután felhajtottunk rá kb 30-al mert későn vettük észre, pár 100 méter megtétele után kigyulladt a kis sárga kulcsocska... Az immobiliser bekapcsolt, senki nem tudott mit kezdeni vele így 1 új computer kellett hozzá. 2 hónap kajtatás után sikerült 1 computert találni hozzá, mert 1.4tshez elég nehéz szerezni. Ez volt 65.000Ft +20000 Ft a kulcsokhozvaló programozás, beszerelés stb. 2008 szeptemberétől szenvedek az alapjárati ingadozással ami párás esős időben jön elő ilyenkor 500-1500 között ugrál az alapjárat. Persze h minden piros lámpánál a buzukisok azt hiszik h gyorsulni akarok. 2009 tavasza, ugrál a kocsi, elveszti az erejét visszadurrog. Szembe állva a kocsinak balról a második csoki lehúzása után kiderült h a lambdaszonda adta meg magát. Miután lehúztam és megtettem vele kb 100km-t városban, nem csinálta a tüneteket, tehát a hiba kiszűrve. Hála pár baratomnak NGK (nem boschfos) lambdaszondát szereztek nekem 25.000 Ft-ért, és thx Vale7 -nek h berakta. Mindig őt zaklatom ha van valami problémám a kocsival :D. Közben a gyertyákat is kicseréltem, itt ért az 1ik legnagyobb hideg zuhany. Az első 2 gyertyánál állt a viz! Szépen felitattuk a vizet majd kicseréltük mind a 8 gyertyát, egyelőre boschfos gyertyát dobtam bele mert nem futotta NGK platina gyertyákra, majd legközelebb! Időközben sok levelet kaptam, h az alapjárati ugrálást a légtömegmérő okozza cseréljem ki. Fiatban 120.000 Ft, haverok 97.000 Ft-ért Lucia147 adott 1 telszámot (örök hála neki!) aki 67.000Ft -ért beszerezte nekem. Nos mit is mondjak nem javult meg az alapjáratom :( De viszont javult annyit h hidegindításnál nem akar lefulladni a kocsi, meg nem kell várnom 5 percet, h normálisan húzzon a verda. Összeadva 2 év kiadásait 85000(computer)+25000(lambdaszonda)+67000(légtömegmérő)=177.0000 Ft
Egyéb: 4 téligumi (használt mert akkor szopatott meg computer és nem futotta újra)+felni 45000Ft
2
505
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...