Tagok >> iAntenna >> 146 1.6 boxer >> Blog
- Típus:146 1.6 boxer
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:fekete(metál)
185.000km
- olaj csere
- olaj szűrő
- légszűrő
- 4 lengéscsillapító
- első ablaktörlő karok
- csomagtartó ajtó állítás
Mivel valami jótevőnk szemet vetett a navigációnkra ezért betörte a jobb első ablakot.
Szerencsére tzoli155-nél volt egy nagyon baráti áron. (2500Ft)
Zé mester meg behelyezte szintén jóárasítva. (1000Ft)
Tegnap nagyobb város körutazásra indultunk párommal és már fogytán volt a benzin. Beálltunk hát a közelben lévő Jet kúthoz. Tankolok, majd pisztoly vissza, párom elindul fizetni, én beülök és várom hogy végezzen. Láttam hogy sor van benn, nem gond nem sietünk.
Beáll mögém egy Opel Corsa, ha jól emlékszem a legfrissebb modell. Benne egy öreg pár.
Kis idő után látom a tükörben hogy az öreg faszi nekiáll hadonászni. Mondom biztos nem nekem...
Aztán rámdudál és hadonászik hogy takarodjak már odéb. Körülnéztem 2 szabad hely volt még. Mondom ha nagyon akar tankolni akkor majd átgurul. Nem foglalkoztam vele. Aztán rámüvöltött hogy takaroggyámá bazdmeg. Még mindig nyugodt maradtam hiszen hát na, biztos szar napja van. Megint látom hogy tevékenykedik és letekeri az ablakot, majd elküld a kurva anyámba. Na itt azért bennem is megpattant valami. Letettem az Alfissimot, kikapcsoltam az övet, kiszálltam a kocsiból. Az öreg megszeppent, lehet hogy nem egy 190cm magas 120kg tömegü jámbor alfa soförre számított. Majré szag és félelem ült ki az arcára. Odasétáltam, bekopogtam. Letekeri, mondom szépen udvariasan: uram a számolással vannak problémái? nézze ott van két másik szabad hely, ha nincs türelme kivárni amig végzek akkor kérem álljon át oda és próbáljon meg emberként viselkedni.
Semmi reakció. Teljesen rémülten néz tovább. Vissza sétálok, beülök és ekkor mikor már kellő távolságban voltam, megint elkezdett üvöltözni a kocsiból hogy ez meg milyen viselkedés, gondolkozzak el hogy mégis ki vagyok és mit képzelek magamról.
Megérkezik párom, beül, megvárom mig becsatolja magát, és nyúlnék a kulcsér hogy indítsak. Látom a tükörben hogy az öreg kipattant a kocsiból és hevesen totyog felénk. Letekerem az ablakot, és megkérdeztem hogy miben segíthetek.
Hozzám vágja hogy ha nem húzok el azonnal akkor nekem jön, meg szétkarcolja a szaros autóm oldalát. Na itt megint pattant az agyamba valami és kicsit elegem volt az udvarias stílusból.
Kicsit kihajoltam az ablakon és telitorokból leüvöltöttem hogy ha lenne vonóhorog a kocsin arra húznám fel az ánuszánál fogva és gyorsulnék vele az m0-ig hogy a heréje a betont szántaná fel.
Majd elköszöntem, ablak fel és indulás. Tükörből láttam hogy az öreg még mindig ott állt és csak nézett utánunk.
Most kérdem én. Normális ez? Egy 50-60 éves bácsinál? Csak azért mert kb 5 percet várnia kellett?
Azon gondolkodtam hogy vajon milyen felni állna jól a mi kis fekete démonunknak. Mert ugyebár az 5 küllős az olyan snassz mintha szekér kerék lenne. A sok küllős meg olyan nem tetszős. A tojás tartó hűtőszekrénybe való. Szóval ilyen gondolatok közt és persze a lány blues hangjait hallgatva azt tünt fel hogy minth a lámpánál nem úgy indulna a vass mint kéne. Mintha hiányozna egy kerék. Zenét hallkabbra véve valami furcsa laffogó zaj ütötte meg a fülem. Á mondom csak nem durrant el a hátsó kerék. Milyen meglepő... de igen. Eldurrant!
Leáll és a jégcsapok meg jegesmedvék társaságában kicseréltem hősiesen a kereket. Ez volt életem első kerékcseréje. :D
Persze a pótkerék lapos volt, mert hát hogy is lenne tökéletes a nap. Elgurultam azért lassan a következő benzinkútig és máris menetkészen álltunk.
Változatossá tette a démont a maga kis piros felnijével. :D
GabCsi segítségével most két vadonat új téligumi feszít a hátsó tengely két végén.
az előző, hát nem is tudom mit mondjak rá, zenegép a verdában elég sok kívánnivalót hagyott maga után. Ilyen például hogy egyáltalán valami szoljon.
A választás Pioneer DEH-2920MP fejegységre esett. Media Markt, kiválaszt, kicsenget érte 22000Ft-ot, leviszi az ingyen beszereléshez és már élvezi is a kedves vevő az mp3 és a rádió előnyeit.
Mindig arra gondoltam hogy ha Alfám lesz, akkor sportos ülések mindent megérnek. Ez így is van. Nincs jobb mint amikor beülsz egy autóba és azt érzed hogy az ülést köréd építették. Viszont néhány hónap autókázás után mégis hiányérzetem támadt. Kényelmes ember vagyok. Nagyon kényelmes. :D Aztán olvasgatva a fórumot arra a következtetésre jutottam hogy nekem kell egy kartámasz. Ugyebár a 146hoz nincs gyári Alfás, ezért utángyártott, vagy univerzális kartámaszt kell beilleszteni. A választás GT példáját követve egy corában kapható 2000Ftos első látásra nevetségesen instabil szerkezetre esett. Nyilván amikor az ember úgy gondolja hogy Budapesten bemész egy óriási hipermarketbe, akkor odamész az autós részleghez, leemelsz a sokezer kartámasz közül egyet, kifizeted és otthon is vagy hogy felszereld. Na persze. Ha a világ ilyen tökéletes lenne, akkor nyilván lenne 2 literes boxer motor is a 146hoz és a benzint ingyen engednéd a fürdőszoba csapból...
Néhány napi vissza-vissza térés után sikerült megvenni a kívánt darabot. Igaz hogy nem olyan puritán fekete és egyszerű mint amit szerettem volna hanem kicsit butás karbon mintás, de a lényeg a lényeg! Megvan és kész!
Beszerelés. Aha... mert az olyan egyszerű. Sűrű konzultálás GTvel, majd a tanács tőle: önmetsző csavarok, csavarhúzó és ess neki. Jó! Irány az Obi, venni csavart.
Nagyából elhelyeztem hogy hol szeretném elhelyezni, bejelöltem a csavarok helyét és neki is eshettem a csavarozásnak. Igen ám de nem fértem hozzá. Mi legyen, vegyem ki az ülést? Ááááá nem! Néhány csavar kiemelésével, kivettem a műanyagot amibe csavaroznom kellett. Így már könnyedén belement .
Mikor minden vissza került a helyére, csak ámultam és bámultam. Amennyire nem bíztem a stabilitásában, hát annyira meglepett. Kényelem mindennek elött! :D
Érdekes volt vásárlás napján elindulni vele Dunaújvárosba és onnan Veszprém felé. Szokásos pesti dugóból kikerülve Érd körül párom véleménye szerint nem ég a lámpánk. Mondom simán ég, hiszen ott az a lámpa jelzi... Mikor már a 3. külföldi lámpáz rám mondom megállunk... Tényleg nem égett. Felkapcsolom a helyzetjelző pozícióból az általam vélt távolsági fény fokozatba és lám világít. Na akkor jött a kérdés, hogy ha ezt nem a távolsági, akkor az hol van. Negyedórás viccelődés a műszerfalon, Miki riasztása aki éppen nem elérhető, aztán rájöttem hogy hol van. Gond megoldva. Irány a pálya! Ott aztán okosan szépen 140-150ig kihúzni hogy lássuk mi is van benne. Volt érdekesség... Néha valami fütyült. Hogy mi azt nem tudom. Ha elvettem a lábam a gázról abbahagyta aztán gázadásnál nem folytatódott. Csak egy idő után. Ma hazafelé jobban megfigyelem a jelenséget.
Érkezés Dunába, cuccok kipakol, kocsit bezár elindulna gyalog. Akkor feltünt hogy az utastérben hátul világit valami. Párommal összenézünk hogy picsába ezt nem kapcsoltuk le. Na fél óra keresés anyázás hogy rohadt olaszok nem igaz hogy úgy elrejtik a kapcsolót. Nem tudtuk kikapcsolni. Mondom nem érdekel. Ismét bezár, el a kocsitól és a lámpa elalszik. Akkorát koppant a dolog a fejemben, hogy ez egy késleltetett kapcsoló hogy ihaj. :D
Szóval vannak ilyen élmény elemek a drágánkban.