Blog >> tankolás
4 hónap és 1 nap kellett hozzá, hogy beletankoljak 1 m3 üzemanyagot az autóba. Ez kivétel nélkül MOL EVO 100 volt. Ehhez kellett 7770 km. Tehát a fogyasztás valahol 13L/100km körül alakul.
Sajnos erről elfelejtettem lefotózni a blokkot, pedig kíváncsi lettem volna mennyibe került litere a prémium OMV dízelnek, ilyen drágán életemben nem tankoltam.
Januárban megtankoltam az autót JET-es kúton, ami nem bizonyult a legjobb választásnak, mivel a tankolás után az autóm lényegesen lassú, erőtlen, lomha lett.
Mindez párosítva bő egy literes túlfogyasztással.
Tanulság: nem érdemes elspórolni a minőséget!
Első hosszabb út előtt tankolás, szinte teljesen üres volt már. Tankolásnál para nehogy benzint töltsek bele megszokásból. A pisztoly nagyon enyhén ferdén, nem függőlegesen tettem be. Ott állok mellette, mert 146-osnál a legtöbb kútnál hamarabb megáll és őjból be kell akasztani a "ravaszt". 56l, 57l, 58l, fröccs,fröccs, mire észbe kapok és eldöntöm mit csináljak szerencsére megállt, de fél liter kifolyt a kocsira...
Út közben állandóan trutyis lett a szélvédő, mert előtte hó/eső volt. Ablakmosó többször kiakadt és jött egyfolytában az áldás. Persze az utasoldalon nem jön a folyadék és persze nem működik a kifogyás jelzője (ugye alfáról van szó). Benzinkútnál kiderült, hogy valszeg amit nem állt le az ablakmosó, mert az egyik lámpánál kiakadt a mosó. Vettem ablakmosót, de nem találtam hova kell betölteni :) Kézikönyv persze otthon, mert még olvasom. Miután nem találtam meg, mentem még 30 km és amikor már nem láttam semmit megálltam lesz, ami lesz alapon. Cigi és tescobull végére nagy nehezen megleltem, minek elrejteni a borítás alá? És azt is megtqanultam, hogy kell venni tölcsért, mert iszonyat pici a nyílás és nagyon pici lyukon jön vissza a levegő, ami szétfröcsköli a löttyöt.
Szóval kalandos volt az első nem autópályás utam :) De az út többi része csodás volt!
Ma felpattintottam a téli kerekeket. Előtte tankoltam is és vettem egy flakon alvázvédő (Olvikor) sprét.
35 litert tankoltam (itt csattant a pisztoly), de a szintjelző érdekes módon csak alig több, mint felet mutat. Korábban sem mutatott teli állást, de most már annyit sem.
A téli gumi felrakás közben meg elfújtam egy flakon alvázvédőt. Egy idő után minden ruha átalakul autószerelős ruhává...
Tegnap nagyobb város körutazásra indultunk párommal és már fogytán volt a benzin. Beálltunk hát a közelben lévő Jet kúthoz. Tankolok, majd pisztoly vissza, párom elindul fizetni, én beülök és várom hogy végezzen. Láttam hogy sor van benn, nem gond nem sietünk.
Beáll mögém egy Opel Corsa, ha jól emlékszem a legfrissebb modell. Benne egy öreg pár.
Kis idő után látom a tükörben hogy az öreg faszi nekiáll hadonászni. Mondom biztos nem nekem...
Aztán rámdudál és hadonászik hogy takarodjak már odéb. Körülnéztem 2 szabad hely volt még. Mondom ha nagyon akar tankolni akkor majd átgurul. Nem foglalkoztam vele. Aztán rámüvöltött hogy takaroggyámá bazdmeg. Még mindig nyugodt maradtam hiszen hát na, biztos szar napja van. Megint látom hogy tevékenykedik és letekeri az ablakot, majd elküld a kurva anyámba. Na itt azért bennem is megpattant valami. Letettem az Alfissimot, kikapcsoltam az övet, kiszálltam a kocsiból. Az öreg megszeppent, lehet hogy nem egy 190cm magas 120kg tömegü jámbor alfa soförre számított. Majré szag és félelem ült ki az arcára. Odasétáltam, bekopogtam. Letekeri, mondom szépen udvariasan: uram a számolással vannak problémái? nézze ott van két másik szabad hely, ha nincs türelme kivárni amig végzek akkor kérem álljon át oda és próbáljon meg emberként viselkedni.
Semmi reakció. Teljesen rémülten néz tovább. Vissza sétálok, beülök és ekkor mikor már kellő távolságban voltam, megint elkezdett üvöltözni a kocsiból hogy ez meg milyen viselkedés, gondolkozzak el hogy mégis ki vagyok és mit képzelek magamról.
Megérkezik párom, beül, megvárom mig becsatolja magát, és nyúlnék a kulcsér hogy indítsak. Látom a tükörben hogy az öreg kipattant a kocsiból és hevesen totyog felénk. Letekerem az ablakot, és megkérdeztem hogy miben segíthetek.
Hozzám vágja hogy ha nem húzok el azonnal akkor nekem jön, meg szétkarcolja a szaros autóm oldalát. Na itt megint pattant az agyamba valami és kicsit elegem volt az udvarias stílusból.
Kicsit kihajoltam az ablakon és telitorokból leüvöltöttem hogy ha lenne vonóhorog a kocsin arra húznám fel az ánuszánál fogva és gyorsulnék vele az m0-ig hogy a heréje a betont szántaná fel.
Majd elköszöntem, ablak fel és indulás. Tükörből láttam hogy az öreg még mindig ott állt és csak nézett utánunk.
Most kérdem én. Normális ez? Egy 50-60 éves bácsinál? Csak azért mert kb 5 percet várnia kellett?
Két tankolásból 18,45+40,86 liter (totál:59,31liter), 739km.
Ez 8,02-es átlagfogyasztást jelent.
Jó sok hidegindítással tettem meg ezt a távot, lényegében munkába járásra használtam a kocsit.
2007-10-22; Szentes Shell: 38,42 Liter/530km; 281,9HUF/liter. Átlag:7,25!
Ami változott a korábbiakhoz képest: az 530km-ből 270km egyhuzamban, összesen 5 hidegindítás, stabil 3500 körüli motorfordulat, semmi dzsimbulás, pár előzés. Jót tett a fogyasztásnak a stabil fordulatszám és a hideg száraz idő is (gondolom).
Esso Veszprém: 41,76Liter/500km 270,9HUF/liter
átlag: 8,4l/100km
Ami változott a korábbiakhoz képest: guminyomást ellenőriztem és beállítottam: 2,3bar lett elöl, 2,1bar lett hátul (nem volt két egyforma sem előtte!)
A karbikat összekötő szivatóbowdent mozgattam meg, illetve fújtam be alaposan WD-40-nel. Az volt az érzésem korábban, hogy a szivató bowdenje beragadt és amiatt magas a fogyasztás és ettől fullad le melegen a motor. Hát mostmár nem fullad le.
443km 43liter benzinből. Ez az első mérleg a Dellorto karbikkal. Kicsit meglepő, korábban ( a 36-os Weberekkel) legalább stabil 8-as átlagofgyasztásom volt, most ez 9,7 lett. Igaz sokszor 13-140-es tempóban is utaztam, és volt 1-2 alkalommal 150 is. Most visszaállok a régi tempóra...
Ja, az alapjáratot időközben elvitte a cica, élmény volt így Pesten autózni, lámpától lámpáig, bal láb kuplungon, jobb láb féken, közben kicsit a gázt rugdosva.
Ma rákacsintok a gy.elosztóra és megnézem a guminyomást.