Blog >> könyöklő

>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-07-09

Csak röviden,
Könyöklő felújítás (bőr csere),
Lakk felület ápolás,
Menetrögzítő kamera...

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-01-11

Kicsit kopott a könyöklő, pontosabban ki van repedezve. Találtam az ebay-en akciósan vadi új gyárit, meg is rendeltem még a Brexit előtt. Ma jött meg, szép nagyon. Beszerelés hétvégén.

>> Tuning és extraPZ147 // Alfa 147 1.6 TS // 2016-05-15

Mivel amikor vettem a bőrbelsőt, akkor a könyöklőjét már eladták, így beszereztem egy könyöklőt az egyik Pesti bontóból.
Cserélnem kellett a teljes középső boxot, így lett hátsó lég befújom ja és a hátsó láb befújó csövezése szét volt esve, szóval az is meg lett javítva.
A színe még elüt de megyek majd úgyis kárpitoshoz aztán remélem az is megoldódik.

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2016-02-27

Télen sikerült beszereznem egy színben passzoló faceliftes könyöklőt.
Ha valaki próbálna ilyet leszedni menete a következő.
A 2 felső rögzítőcsavar vovalaval parhuzamosan beállítjuk a könyöklőt es az utasoldal felé erősen meghúzzuk.
A kocsi így tél végén 15 évesen is jól néz ki asszem.Sőt sztem egyre jobban.

>> Tuning és extraPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2015-05-24

Régóta vágytam már egy első könyöklőre. Gyakorlatilag 10 éve, amióta nálam van az autó. Vásárláskor bele is nyugodtam, hogy ez ilyen, nincs és nem is lesz benne. Később megtudtam, hogy be lehet szerelni a gyárit (konkrétan Ronneitól láttam először), csak nehézkes beszerezni. Próbáltam bontókból, de sehol nem volt. Kaptam ajánlatot faceliftes plüssre 10.000-ért, azt sokalltam, még ha fekete bőr lett volna, akkor megveszem. Aztán ebayen bukkantam rá erre. Ez is plüss, viszont 30 € az ára és alkudható. Mondtam haveromnak, hogy tegyen rá 20-at, ha nem megy bele az eladó, akkor 25-öt, ha abba se, akkor legyen 30. Belement a 20-ba, öröm és boldogság :) Németországon belül a posta is ingyenes volt. Faceliftes tárolórekeszes könyöklő. A beszerelése kicsit nehézkesen ment, de sikerült. A bőrözés 6.000 Ft-omba került. Nem teljesen olyan a bőr, mint az ülések, de eléggé hasonló. Nekem tetszik a végeredmény.
És egy bónusz kép, ma lett 150.000 km az autómban :)

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-11-15

Megvásárlás óta volt az a problémám, hogy a könyöklőt nem lehetett teljesen felhajtani. Megállt abban a szögben, ami az első két képen látszik. Nem értettem a dolgot, de hiába próbáltam, egyszerűen nem nyílt fel teljesen. Aztán nem nagyon foglalkoztam vele, mert másnál is volt ez probléma, és senki nem tudta miért. Korábban George mondta, hogy esetleg beszorult valami, ezért nem nyílik fel. Emiatt egyszer már elkezdtem szétszedni, és találtam is egy 50 forintost becsúszva alá, de a jelenség nem szűnt meg. Mivel nagyon ritkán próbáltam meg felhajtani, így ritkán jutott eszembe, hogy nincs ez így jól. De csak nem hagyott nyugodni a dolog, ma nekiestem, és szétszedtem az egészet. Bár ennyire nem is kellett volna, nem bíztam semmit a véletlenre. És nagyon banális oka volt, hogy nem nyílt fel. Egyszerűen nem volt a helyén az egész. Van egy terelő sin belül, ha arról picit is elcsúszik a könyöklő, akkor már nem nyílik fel. Visszakerült a helyére, és mostantól teljesen jól tudom használni. A poén az, hogy már majdnem 4 éve nálam van az autó... Ideje volt rendbe tenni! :-)

Amikor megvettem az autót még nem tűnt fel, de egyre jobban megismerve, korán felkerült a teendőlistára a bal egyes ajtókárpit könyöklőjénél levő repedés kijavítása. A repedés a behúzó mögött volt, vélhetően egy "teljes testsúlyos rákönyöklés" miatt jött létre.
A kárpit leszerelése:
- A kilincs mögött levő csavartakaró kipattintása, majd a csavar kitekerése imbusz kulccsal (1. kép).
- A behúzónál levő csavartakaró gumilap kiszedése, majd a csavar kitekerése imbusz kulccsal (2. kép).
- A kapcsoló sziget kiemelése óvatosan, vigyázva a kárpitra. A csatlakozó széthúzása az emelőkarral (8. kép - 1. részlet). A belső kulcsnyílású csavarok kihajtása (3. kép).
- A kárpit alján a 3 db kereszthornyú csavar kiszedése (4. kép).
- A 9 db műanyagpatent kiszedése, óvatosan (5. kép). A művelet legbiztonságosabban patentkiszedő szerszámmal végezhető!
- A felül középen elhelyezkedő patent kiakasztásával párhuzamosan ki kell pattintani a sinből (6. kép) a kárpitot. Ekkor az egyik kezünkkel fogjuk meg a kárpitot, nehogy az összes kötőelem kiakasztása után lezuhanjon.
- A kilincs bowden kiakasztása (7. kép).
- A maradék stekkerek széthúzása (állapotjelző LED, kilépővilágítás, tükör behajtó) (8. kép).
A hiba:
A kárpit leszedése után a repedés láthatóvá vált (8-9. kép).
Javítását - mivel nem sík felületről beszélünk - műanyaghegesztőre bíztam.
A javítás:
A műanyagot hál' Istennek lehetett hegeszteni, így arra alulról 3 db - az alapanyaggal egyező anyagminőségű - csíkot hegesztett a műanyaghegesztő a repedésre (11. kép).
Amitől féltem sajnos bekövetkezett. Minimálisan átégett a kárpit (12. kép). A hiba alig látható.

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-08-05

Ma (0805) ismét meglátogattam a kárpitosműhelyt, hogy bekerülhessen az elkészült könyöklő is az autóba. A művelet több időt vett igénybe mint gondoltam, így ott hagytam az autót és HoZee-val és a kis piros 147-essel nyakunkba vettük a várost, amíg az enyém elkészül. Délután mire visszaértünk már a helyén volt a könyöklő, illetve Laci mondta, hogy a deréktámaszommal volt egy kis probléma, de azt is megoldották. Otthagytam náluk a Phon-tól vásárolt 4db ajtókárpitot és a középkonzolt is a hamutartóval együtt, hogy azok is némi átalakuláson vegyenek részt.

A könyöklőt HoZee autójában is előszeretettel használtam, így az enyémbe mikor beültem, már olyan volt, mintha mindig is ott lett volna. :) Szerintem jól sikerült, szép munka. A bal első ülés kapott egy teljes felújítást, bőrápolás, bőrfestés, stb. ami sajnos a jobb egynél a múltkor elmaradt. Egyelőre.. de ami késik.. :)

[Költségeim: 4db ajtókárpit 6.000Ft, középkonzol+hamutálca 5.000Ft, kárpitos 12.000Ft]


további képek később..

>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-07-21

Születésnapom alkalmából (0721) elmentem Bara Lacihoz (a kárpitoshoz), akit kalizsoli és szatyi is ajánlott (www.barakarpit.hu). Elég komoly referenciával rendelkeznek.

Első körben a Komáromban, alfarosso-tól vásárolt könyöklőt csináltatom meg (kap egy fekete bőr borítást, hasonlóan a beltér többi részéhez) meg otthagytam nála az angol jobbkormányos vezető ülést is, ami nem rég érkezett meg Trencsikéktől utánvéttel (Hardy javaslatára) (ami ugye emelhető és deréktámaszos is), hogy szedjék szét, mire legközelebb megyek - majd ha elkészül a könyöklő..

A könyöklő elkészültével otthagyom a jobb1-et, hogy pakolják át az angolba a súlyérzékelőt, az ülésfűtést, meg a satöbbit, nézzék át a szivacsokat, kell-e valahol cserélni és húzzák rá a gyári MOMO bőrt, amin ha kell javítsák is ki a hibákat, de leginkább egy alapos bőrápolás kellene neki, ami idén nyáron egyelőre elmaradt.

Utána a vezetőülés következne, amiben az egyik függőleges pálca el van benne törve és az ülésfűtést kell megnézni mert elég gyengén muzsikál (Waeco). Lehet h sok rajta a szivacs, azaz túl mélyre került(?). Én ezt tudom elképzelni.. de majd kiderül, ill. azon is javítsák ki a hibákat ahol kell, hogy szép legyen:) ne nyikorogjon, ilyesmi.

Jóleszez:) már várom, hogy elkészüljön. A folytatás egyelőre maradjon 'titok' .. :)

[Költségeim: angol jobbkormányos ülés, postai utánvéttel from Trencsik 6400Ft]

>> Tuning és extraHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2008-06-01

Végre sikerült gyári könyöklőt rakni az autómba, köszönet érte Erhard cartársnak, mivel ülést cserélt, és ez megmaradt neki. Nem volt egyszerű mivel levetkőztetem az ülésemet és nem ment rá a könyöklő. Ezért elhoztam Erhardét is azt is szétszedtem, hogy átcseréljem a támla vázát, és akkor jöttem rá, hogy a könyöklő tartó rudat nem az ülés vázára kell felcsavarozni, hanem van még egy adapter, és az van a vázra csavarozva. Elég lett volna, csak a támla alját szétnyitni. A hátsó részét már átkárpitoztam, de az első felnyíló részére még nem volt időm. Talán a jövő héten.