Befejeződött a nagyszerviz. Teljes első futóműcsere: alsó- felső lengőkarok, kutyacsontok, stabilizátorrúd, fékcsövek, motorolaj + szűrőcsere, szervóolajcsere, váltóolajcsere, fékolajcsere, csonkanyák cseréje, futóműbeállítás.
Teljes csend! A gumi hangján kívül nincs más "zaj".
Az Auótáz Budaörs szervizelte az autót, és nagyon jó munkát végeztek, amiért köszönet!
Meg Erhard (la)komának is az alkatrészekért! :)
Ma lecseréltettem a nyári gumikat. Olyan bénán emelték fel az autót, hogy a bal első sérvédő kicsit megroggyant... kösszépen!
Ferke cartárs ma összerakta a széttört és lógó kartervédőmet. Ezúton is köszönöm Neki!
Már vártam a 156.000 Km állást, de egy kisebb kavarodás miatt lecsúsztam róla.
Már vártam a 156.156 Km állást, de a figyelmetlenségemnek köszönhetően lecsúsztam róla. A kár felbecsülhetetlen. Soha többet nem lesz ilyen.
Egy ideje a riasztó be ill. kikapcsolásánál égve maradtak az indexlámpák. Ma elvittem egy szerelőhöz, megkereste hol is van a riasztó (én nem találtam), kiszedte, relécsere, visszatette, beállította. Le volt tekerve az érzékelője nullára, így csak akkor szólt volna, ha kinyitják.
A szerelőtől kifelé tolatva a motorvédő műanyag beleakadt a földbe betonozott kapu "zárba", ami maradandó károsodást okozott a műanyagon: egy 20 x 30- as darabot kitört belőle, pont azt, ami a középső részét tartja, így most lóg az egész jobboldal.
Némi késéssel (egy hónap) megcsináltattam a zöldkátyát. Kicsit tartottam attól, hogy nem megy át, mert a kipufogódob elég rossz állapotban van, kicsit lyukas, meg rohad itt- ott. Rátették a műszerre, némi eltéréssel ugyan, de becsülettel átment. :)
Elérkezett a nem igazán várt nap/km állás. Már tervben volt egy ideje, hogy vezérléscsere kell, de a vezetett "szervizkönyv" szerint a 150.000 km- nél lesz esedékes. Így hát beindult az alkatrészrendelés. Vezérműszíj szett és vezérlésmódosító, vízpumpa, első fékbetétek, szervóolaj, váltóolaj, paraflu 11. A fékbetéteknél el volt vágva a visszajelző kábel, amit visszaköttettem. A komplet vezérlés is ki lett cserélve, de néhány probléma ismét felmerült: kell 2 alsó lengőkar, flexibilis cső, 2 fékcső, 2 stabilizátorpálca, motorolaj csere, szűrőcserék. Utóbbi kettő természetes. Ezek kb. egy hónap múlva lesznek kicserélve, ha Erhard is úgy akarja:)
Egy ideje hallani bizonyos mély hangokat pont 2000- es fordulatnál. Igazából semmi mást nem észlelni, ugyanúgy húz, csak a hang hallatszik. Ahogy melegszik a motor, egyre halkabb, de sosem halkul el teljesen. Nem a motor felől hallani, hanem a kipufogó felől. lehet, hogy csak a kipufogódob lyukas, és pont olyan frekvencián rezonál, ahol 2000- nél pörög a motor.
Tegnap a jó időre való tekintettel gondoltam, hogy lemosom az autót. Ez kb. 3 órát vett igénybe: mosás, vaxolás, gumifeketítés, külső műanyagok ápolása, ablakok lemosása, bogártalanítás, (belső) kéznyomok eltüntetése - csak egy ablak van mindig összetaperolva:) -, majd a belső takarítás. Ez már viszonylag rövid idő alatt megvolt. Kisebb ejtőzés után rászántam magam, és eltávolítottam az AlfaCity- s reklámmatricát, aminek helyére az AlfaCity- ben vásárolt Cuore Sportivo került felhelyezésre, megjegyzem szándékosan ferdén, nehogy tökéletes legyen. Az AC matrciából néhány részletet azért meghagytam, de a harmadik képen látszik, hogy mennyi maradt "fent és lent".
A régi Sony kazettás magnót már a vásárlás pillanatában terveztem lecserélni, több okból is: kazettás, rossz volt a kijelzője, nem szólt szépen. Megrendeltem a kiválasztott Sony BT- Mex 5100- as fejegységet, és bő három hónap múlva már mehettem is érte, ugyanis akkor az országban sehol nem volt kapható, elfogadható áron. Beszereltem, így már jól szól, és lehet telefonálni is egy gombnyomásra. Később jó lenne erősebb hangszórókat is beszerezni, de annyira nem fontos, csak ha lesz felesleges pénzem:)