Reggelre megint kigyulladt a motor kontroll lámpa. Az autó ereje elszállt, turbó nyomás alig volt. Gépre dugtuk, a turbó hőmérsékleti jeladó csatlakozója, ami már egyszer javítva lett, az adta meg magát. A forrasztás esett szét. Ki lett véve a szakadt kábel, és ki lett pótolva, kapott új sarut. Hiba törölve.
Lambda szonda csere megtörtént, hiba törölve. Plusz a turbó részleges vezetékszakadásból adódó hiba is törölve lett.
9 hosszú év után, ma elvitték szeretett alfámat. Remélhetőleg jó helyre kerül és még látjuk egymást.
A minap kigyulladt a motor kontroll lámpa. Elvittem szerelőhöz, gépre dugtuk (beszart a lambdaszonda), a szerelő meg észrevette, hogy a turbó csatlakozó két vékony vezetéken lóg. Megrágta az idő vas foga. Kerestem egy villanyos embert, aki gyorsan megcsinálja. Gyorsan megcsinálta.
Kicsit későn, de most jutottam el odáig, hogy beszerezzek nyári gumikat, ugyanis az eladó csak téli gumikkal adta az autót.
Sokat gondolkoztam a méreten, végül a 215/60 r16 lett. Jobban kitölti a kerékjáratot, és az úthibákat is jobban elnyeli.
A gumisnál vettem alfás szelepsapkát.
Felkerültek a kígyók, szembenéző, króm.
Mindenképp le akartam cserélni az olajat, de a rendszer megelőzött.
km: 215.797
Hosszas keresés és nézelődés után megtaláltuk amit kerestünk.
Olaj(szűrő)csere
Pollenszűrő csere
Fojtószelep tisztítás (ingadozott az alapjárat, 2 napig jó volt, aztán visszatért a hiba. LMM jó, alapjárati motorjeladó jó, lambdaszonda jó. Ingadozik továbbra is, meg néha rángat. Így marad egy darabig.)
A hűtő légtelenítő szelepe eresztett, ott folyt el állandóan a hűtővíz, ki lett cserélve. Az olajleeresztő csavar meg lett fúrva, kicserélve egy nagyobb csavarra, ott is folyt az olaj, ahogy a szelepfedél tömítésnél is. Az is cserélve lett. Most szépen tartja a vizet és az olajat is.
Feltöltettem a klímát AC16 előtt, egy gramm gáz nem volt benne, mondjuk nem is nagyon használtam. Az utolsó töltéskor 3 napig tartotta a gázt, ellentétben a mostani töltéssel.
km: 252.000
Ma beállíttattam az első futóművet. Összetartott. Már jó.