Tagok >> Cro166 >> 166 2,4 JTD Progression >> Blog
- Típus:166 2,4 JTD Progression
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:szürke
Felhasznált anyagok:
Selenia WR 5-40 5,5L
Mann olajszűrő
Filtron levegőszűrő
INA szíjfeszítő
Ismét felszereltem a téli kerékgarnitúrát a gyári alufelniken Good Year gumik.
A nyári Pirellik pihennek tavaszig :)
P1320... ezzel a hibakóddal indult minden. Az elmúlt időszakban több alkalommal nem indult az autó. A fenti hibakód szinkronizációs hibára utal, a főtengely, és a vezérműtengely között. Kicseréltem a főtengely jeladót, a helyzet nem változott.
Mivel a vezérműtengely jeladó cseréjéhez meg kell bontani a vezérlést, ezt a műveletet szakemberre bíztam. Ésszerűnek tűnt elvégezni egyúttal a vezérlés cserét is, habár csak 50e km ment bele a csere óta, de az álmoskönyv szerint nem sok jót jelent visszatenni egy 50 ezret futott szíjat :D
Felhasznált anyagok:
Gates szíj
Litens (Canada) feszítő görgő
INA terelő görgő
Meyle vízpumpa
GM hűtőfolyadék
EPS holtponti jeladó
Bosch főtengely jeladó
A munkát végezte:
Alfa Szatmári
Dokumentálva a szervizkönyvben .
A képen látható generátor szabadonfutó (Gates, pontosabban INA) még nem került beépítésre, bár szükséges lenne...
Orvosolva lett pár apró elektromos probléma.
-A jobb hátsó ablak bizonytalan működés miatt vagy 2 éve nem volt használva, kontakthiba az ajtó-B oszlop csatlakozónál.
-Csomagtér ajtó-karosszéria közötti vezeték kötegből eltört négy vezeték, az egyik pont az elektromos csomagtérnyitásért felelős...kb.1 éve én szakszerűtlenül "csak" össze kötöttem az elszakadt kábeleket, most szakszerűen cserélve lettek azon a szakaszon.
-Pár alkalommal nem indult az autó..a gyanú ismét a főtengely jeladóra terelődött.
Azért gyanús volt, mert pár éve már cseréltem.
Vettem is egyet, de a véletlennek köszönhetően, rájöttem, hogy csak a csatlakozónál kontakthibás, mert megmozgattam, és működött.
Most a villamossági szerelőm széthúzta, és befújta spray-vel.
Remélem tényleg csak ennyi volt a baja.
Kiegészítés: sajnos mégsem oldódott meg a hiba, konkrétan jelenleg nem indul az autó, pedig közben kicseréltem a főtengely jeladót :(
Olaj+ hosszbordás szíj csere.
Felhasznált anyagok:
5,5 L Selénia WR 5w-40
Gates hosszbordás szíj
Tecneco szűrők
Ismét felkerült a nyári szett Pirelli, a Technomagnessio felniken a gépre.
Egy felnit kellett görgőztetni, a többit csak egyensúlyoztattam.
Mai napon sikeres műszaki vizsgát tett a verda, különösebb szervizelést nem igényelt, az első Koni csillapítók eléggé leszerepeltek a mérésnél.kemény nagyon.Főleg a defekttűrő téli gumikkal kiegészítve...Egyéb: egyenlőre a xenon szettet kiszereltem...majd ha jó idő lesz, újból beépítem :)
A téliesítés jegyében felkerültek a téli gumik a nyáron vásárolt, gyári 17-es felnikre.
A felnik közül egy kissé üt, az került bal hátra, majd érdemes lesz görgőztetni.
A téli gumik maradtak a Good Year gumik, amik tavaly 3500km ert futottak nálam.
Egyenlőre, még szoktatom magam a gyári felni látványához :D
Pár alkalommal vizet jelzett a gázolajszűrő jeladója az elmúlt hetekben, volt tartalék belőle, ezért inkább lecseréltem...biztos, ami biztos:)
Tegnap "ismét" cserben hagyott az Alfa. Az ismét szó egész pontosan második alkalmat jelent, hiszen amikor a főtengely jeladó megadta magát, az volt az első eset.
Délután indultam volna...gyújtás rá, egy pár kontroll lámpa nem "aludt el" a szokásos módon+ a rádió nem indult el+ halványabb volt a belső világítás a szokásosnál.
Kis csodálkozás, nézelődés után a csomagtartó felé vettem az irányt és multiméteres mérés után megállapítottam, hogy az akksi gyenge, 10,5V-on áll :(
Mivel a benne levő Banner akku 7éves volt, az autóvillamossági szerelőm tanácsára nem akkutöltőt, hanem akkumulátort vettem.
A hirtelen, és közelben levő lehetőségek közül ismét Banner-t választottam, ezúttal egy 95 Ah-ás, 720A-es indítóáram leadására képes akksira esett a választás.
Alternatíva lett volna még számomra egy 100Ah 850A es Yuasa Japán akku, árban ugyan ennyiért, de végül a bevált Bannernél maradtam...pedig ki tudja...:)