Tagok >> Cro166 >> 166 2,4 JTD Progression >> Blog
- Típus:166 2,4 JTD Progression
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:szürke
Sikerült vásárolni 4db gyári kf.felnit,szerintem alkalmi áron.Téli szettnek jó lesz, hogy ne kelljen évente 2X szereltetni, miközben éves szinten kb.12 e km ert használom az autót:)
Hozott a nyuszi (na jó, nem...hanem Gábor barátom Svájcból:D ) 4db Pirelli PZero Nero gumit, 215/45 17-es méretben, vagy 6mm es mintával, baráti áron, csak Nekem! :))
A gumis fel is rakta gyorsan, miután a defekttűrő téli szettet leszenvedte a felniről.(megérdemelte az 5e ft-ot,ráadásul szombat délután,munkaidő után dolgozott:) )
Kemény, 3500km-ert használtam a téli gumikat...
Újabb olajcsere, eltelt 14 hónap, és 13ezer kilométer.
Kicseréltem a szűrőket is, valamint a középső, és a hátsó kipufogótartó gumibakokat, mégis csak elmúlt már 9 éves, bár látszólag hibátlanok voltak.
Felhasznált anyagok:
- 5L Selénia WR 5-40
- MANN olajszűrő
- HANS-PRIES üzemanyag szűrő
-TECNECO pollenszűrő
-TECNECO levegőszűrő
-IMPERGOM kipufogótartó gumibak (4db)
Gumi csere..4db 225/50x17 Good Year UG3-as defekttűrő papucsot kapott a gép 7-8mm es mintával, ismét a baráttól, baráti áron...svájci import:D
7e a gumisnak.
(+ajándékba ott hagytam a 3-4mm es téli Continentalokat)
Klímagáz ellenőrzés, utántöltés, 2,5 év után.
Véletlenül összefutottam egy klímás sráccal, egy barátom műhelyében, aki megnézte, és feltöltötte a rendszert. (kicsit jobban hűt,(5,5C :D ) bár eddig sem panaszkodhattam, de tény , hogy hiányzott belőle)
Elérkezett a kuplungszett cseréjének ideje. Ezt a múlt héten, egy a kuplung pedál benyomásakor hallható, pattanó hang jelezte(cserénél kiderült, hogy eltört a szerkezet), majd kb. fele lett a pedál mozgatásához szükséges erő mértéke.
Természetesen voltak már előjelek, pl. néha megcsúszott a kuplung erőteljes gázadáskor, 2200-as fordulat környékén, és "fent fogott a pedál", szivárgott a hátsó főtengely szimering...igaz már 2 éve is ilyen volt.
Tegnap csiga tempóban 90-100-al, lementem Szegedre, a megbízható szerelőmhöz, vittem a szükséges alkatrészeket, és bő 5 óra múlva mehettem a kész autóért!
Cserélve lett: hátsó főtengely szimering, kuplungszerkezet, tárcsa, kinyomó csapágy,
valamint most került beépítésre a két első gumi fékcső, és egy bal oldali külső féltengelycsukló gumiharang.(a jobb oldali már cserélve volt pár hónapja)
A kettős tömegű lendkerék hibátlannak tűnik, nem lett cserélve.
Külön köszönet illeti az alkatrész-beszerző barátomat is, a kellemes, baráti alkatrész árak és a gyors beszerzés miatt.
Felhasznált anyagok, és költségek:
Valeo 3 részes kuplung szett: 45e
Corteco főtengely szimering : 6e
Gomet gumiharang: 2e
Gumi fékcső (2db) : 5e
Bosch aero twin abl.törl. lapát 5e
Munkadíj: 32e
Mai napon sikeres műszaki vizsgát tett a gép.Egy sárga, és egy kék matricát kapott.
2 év nyugalom:))
Költségek:
Összevont vizsgadíj (műszaki+zöldkártya): 26e
Vizsgabiztosnak kedély javító+csajoknak kávépénz: 4e :))
A műszakira felkészülés jegyében, cserélve lett 4db tárcsa, betétek, fékolaj.
A kézifék kötél még hibátlanul teszi a dolgát, ezért az egyenlőre nem lett cserélve, megmaradt tartaléknak.
Felhasznált anyagok, költségek:
2db első féktárcsa ATE (28e)
1 szett első fékbetét ATE (20e)
2db hátsó féktárcsa BREMBO (14e)
1 szett hátsó fékbetét JURID (11e)
2db kézifék kötél COFLE (9e)
1L fékfolyadék ATE SL.6 (2e)
2db H7-es OSRAM COOL BLUE (3,5 e)
2db helyzetjelző izzó halogén 6w (2,2e)
2db első oldalüveg bontott (Thx Bandi !) (8e)
Munkadíj: 10e
Fékhatás mérés: 2e
Az izzók, és az oldalüvegek cseréjére csak a műszaki miatt került sor.(sötétített első ablakok+utólagos xenon szett)
Sima olajcsereként indult, ám kiderült, hogy a J.E. külső féltengely gumiharangja elszállt, a benne levő zsír a felni belső felében, és annak környezetében talált magának új lakhelyet,ezért azonnali csere következett. (köszönet a barátaimnak a gyors segítségért!)
Felhasznált anyagok:
Selénia WR 5-40 5L (ezt nyertem a tombolán Esztergomban:) )
olaj szűrő, levegő szűrő, üzemanyag szűrő, pollen szűrő,
Gomet gumiharang
148 200km -nél főtengely fordulatszám jeladó csere (Bosch)
Beépítve:Csiki-Bege Kft-nél