Az első együtt töltött 3000 km-el elértem a 120 ezret. Problémamentesen hál istennek. Kap is egy xenon-t a héten, amiért ilyen jól viselkedik, meg persze azért is, hogy lássak.
Sikerült szereznem egy igen jó állapotú téliszettet. Gyári 15-ös lemezfelni + dísztárcsa, a gumik Pirelli W190 Snowcontrol 195/65. Simán befértek az autó alá.
Nos 1 hete élvezem az autó társaságát, ezalatt az idő alatt csinálgattam rajta egy-két dolgot.
Először is lekapartam róla jónéhány matricát, mert nem igazán tetszettek. Főként az első szélvédőn lévő bazi nagy CS matricát, mert alig láttam ki tőle.
Nekiálltam izzókat cserélgetni. Kapott 2 db helyzetjelzőt előre. A fordulatszámmérőben nem égett egy ríizsszem izzó, hamar szétkaptam és kicseréltem. Aznap sötétedéskor kimentem letesztelni, hogy hogyan is világít, erre a másik 2 db izzó adta meg magát a fordszámmérőben. Megint szétkaptam, kicseréltem, most minden ég. Nekiálltam, hogy leszedjem a hátsó szárnyat, mert a pótféklámpában semmi nem világít. Sajna fel kellett adnom, elég macerás a szétszedése, a szárnyat nem lehet leszedni, mert 2 oldalról tarták a kábelkötegek és csak kb 15 centire engedi magát felemelni. 2 inbusz csavar fogja alulról a féklámpát, az egyik csavar könnyen kijött, amásik viszont annyira bele van erőltetve, hogy a sok erőlködésem eredményeképpen elfordul a csavarfejben a kulcs. Így hát azt hagyom egy időre, majd kitalálok valamit.
A levegőcső sajnos meg van repedve, újra kellett szigszalagoznom, míg nem jön meg az új.
Volt egy kavicsfelverőséd az első szélvédőn, ezt javították egy Tesco parkolóban. :-)
Ma megkapta az autó a 2. külső-belső mosását.
Ja és a fogyasztás, az mesés! :-)
Tegnap elhoztam az autót Piritől, kicserélte a szelepvezetőket is és végre nem füstöl, nem eszi az olajat. Most műszakilag végre rendben van. De eldöntöttem, eladom. Húz a szívem egy 156 SW felé. Egyúttal kipucoltam az autót A-tól Z-ig.
Ismét elkezdte enni az olajat a gép, visszavittem Pirihez, gyári hibásak voltak a szelepszárszimeringek, gariban kicserélte mindet.
Ha már ott jártam, akkor kicseréltettem a bal első kerékagyat, meg a csapágyat, hogy végre fel tudjam rakni a nyárikerekeket. Az egyik menet szétment, ezért került rá sor.
Ma voltam futóműátvizsgáláson, az első kerekeknél kellett egy picit állítani, amúgy minden rednben van. Állítólag azért eszi a BH gumi belső felét, mert padkázástól szálszakadásos lett a gumi. Vettem Bosch ablaktörlőket előre, elég jónak tűnnek.
Surci kolléga jóvoltából sikerült kicserélnem a hátsó lámpáimat egészségesekre. Sajna az enyémek külső burkolata uaott meg volt repedve mind a kettőnél, így beáztak. De most már nem fognak. :-))
Sikerült szereznem George kollégától egy igen jó állapotú téligarnitúrát. Moccannom sem kellett érte, mert Willy házhoz hozta. :) Ma fel is dobáltam őket. Közben szembesültem a ténnyel, hogy a nyári kerekeknél a jobb első és a bal hátsó gumik belső fele kopottabb, mint a külső.
És végre elkészült! Ma hozhattam el Piritől az autót. Gyönyörűen jár a motor, semmi dieseles hang. Most egy kis bejáratós időszak következik.
Amit csináltak:
- hengerfejtömítés
- szelepszárszimering
- szelepcsiszolás, szimeringezés
- fagyálló
- motorolaj (Selenia 20K)
- olajszűrő
- lambdaszonda
- vezérműszíj
- gyűrűgarnitúra
+ munkadíj
Kicseréltem az összes ledet a pótféklámpában, a fele nem világított. Kis szenvedés van vele, de megéri!