Mutasd

>> Esemény2015-04-03

2015.03.30-án sikeres vizsgát tettünk. 10 évesen úgy viselkedett, mint egy új autó, büszke vagyok rá :)

>> Egyéb2015-02-28

Elérkezett az, amitől azt hiszem mindegyikünk retteg; történt ugyanis, hogy október 31-én beletolattak a kocsim orrába egy STOP táblánál. Igen, a forgalom ezen résztvevője a STOP táblánál gondolta meg magát, hogy visszatolat a közeli boltba anélkül, hogy a tükrébe nézzen. Én már nem sokat tehettem a dudáláson kívül, de mintha süket lett volna fékezés nélkül vonóhoroggal belém tolatott. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy fém elemek nem sérültek, viszont amik sérültek és aztán cserélve lettek:
- BE Xenon fényszóró
- első lökhárító
- BE fényszóró mosó
- BE felső díszrács
- kereszttartó

Első ránézése nem is tűnt vészesnek a sérülés (lásd. a képen), aztán mikor jobban megnéztük láttuk, hogy a lámpa egyik füle letört, de mielőtt letört eltolta a kereszttartót.

Később az is kiderült, hogy a delikvensnek nem volt érvényes biztosítása sem (miért is lett volna), így a MABISZ-on keresztül ment a dolog...pót szemlék, hosszas kifizetés, stb., de azért sikerült minden kiboxolni és gyári alkatrésszel pótolni. Innen is köszönöm az Elaforgnak és azon belül is Nándinak.

Lényeg, hogy elkészült és újra makulátlan, de azért keserű a méz :/

Így most van egy eladó alig sérült első lökösöm, és egy szintén javítható BE Xenon fényszóróm.

 
>> Szerviz2014-08-27

Majd 9 év, és 111 043 km után (igen jól írtam) történt meg, hogy rászántam magam a fékek cseréjére. Érdekes, hogy még legalább 10 ezret elment volna, látván kiszedve a betéteket, na de sebaj.

Előre fúrt-mart Sportmaxx tárcsa került, Ferrodo Racing betétekkel,
Hátra TRW tárcsa, TRW betéttel.

A műveletet Olman Zsolték végezték, és miközben vártam szerencsém volt egy Zagato műhöz is :)

>> Szerviz2014-07-03

Most került sor az éves olajcserére. Ezen kívül minden szűrű cserélve lett. Futómű, fékek átnézve. Utóbbi cserére szorul, ráadásul mind a 4, de nem is csoda hiszen még gyáriak :D

>> Esemény2013-11-25

Végre eljutottunk ide is :) Jól szórakoztunk

 
>> Esemény2013-11-25

Mai napon téliesítettem a GT-t. Idén először ki is vontam ideiglenesen forgalomból.
Ebben a szezonban 7431 km-t teljesítettem vele, és garantáltan minden méterét élveztem....ez az a gumikon meg is látszik :) Ténylegesen hétvégi autó lett, így meg is fordult a fejembe a kérdés: jó erre 1 dízel Alfa??? Válasz: a kerregést leszámítva határozottan igen :)
Hétvégente "nagyon" sokat jártam vele hegyi utakon (Mátra, Pilis, Bükk) és az az igazság, hogy sosem néztem sokáig 1 kocsi seggét sem sokáig...sőt bénább motorosat is le lehet vele tolni :) Külön élmény volt, mikor a Visegrád-Szentendre szakasz után megálltak a motorosok és meghajoltak a GT előtt :))

Ez évi hibalista: - motortér nyitó bowden szakadás (13.000 Ft)

>> Esemény2013-07-19

Egy üzleti út során a GT-vel indultam neki Milánónak. Sajnos nézelődni, kirándulni nem volt idő, de a paripa magabiztosan uralta az olasz utakat :) Ilyen hosszú utam még nem volt a GT-vel, de nagyon jó élmény volt, hogy kb. 10 óra és 1000 km vezetés után, zsibbadás mentesen szálltam ki az autóból. Most kiderült, hogy nem véletlenül és nem is divatból lett GranTurismo az elnevezés.

Útvonal: Budapest-Dunakeszi-Pavia-Valle Salimbene-Dunakeszi-Budapest

Össz. táv: 2024,4 km
Idő: 19 óra 54 perc
Átlagfogyasztás: 6,1 liter mesés, ahhoz képest harmad magammal sietősre vettem a figurát.

>> Szerviz2013-03-21

Bár papíron itt a tavasz, ez az időjárásban sajnos még nem igazán nyilvánult meg. A lényeg, hogy tegnap 1 kis jó idő révén, elővettem a gépet és elgurultunk műszaki vizsgát tenni. A GT hozta formáját, és csont nélkül ment át :)
Ezt megkoronázva, délután sor került az olajcserére (+ olaj és légszűrő), valamint a bal első csapágyat kellett cserélni, mert nagyon elkezdett búgni még az ősz végén, így volt is időm beszerezni a tél folyamán.
Hát röviden ennyi...jöhetne már tényleg a jó idő!!!!!
U.I.: Még mindig imádom az én kis gokartomat :))) Fülig ért a szám ezen a kis szakaszon is,és máris aláztam mindenkit a nyári gumikkal :D

>> Esemény2012-12-25

Ismét itt a tél, a GT ismét nyugovóra tér :) Az idény nagyon eseménytelenül zajlott, se tali, se sok alfás km :(
Ez éven összesen 7413 km-t gyűjtöttünk közösen és dec. 1-én átléptük a bűvös 100.000-es lélektani határt.
Várjuk a tavaszt.

>> Egyéb2012-04-25

Régóta adós vagyok már egy gumi-összehasonlító teszttel. Mindkét abroncs a Pirelli PZero család tagja 225/40 R18 (92Y) méretben.

1. PZero Nero:
Saját tapasztalatom szerint, a gumi nagyon kiegyensúlyozott és hosszú élettartamú volt (kereken 50.000 km-t bírt), mindenképpen tolerálja a sportos vezetést. Használata során volt, egy kb. 10 ezres periódusa ami alatt elég zajosan viselkedett, először azt hittem kezdeti csapágy hiba lesz, aztán megszűnt. :) Legnagyobb negatívumaként viszont a vizes teljesítményét említeném, ami 1-2x tudott ám "meglepetéseket" is okozni. Az összehasonlításba belevehettem volna a PZero Rosso-t is, mivel a Nero előtt azt használtam (az volt gyárilag a kocsimon). A Rosso-val is vizes körülmények között voltak gondjaim, és az élettartama is 10.000 km-el kevesebb volt a Nerohoz képest.

2. PZero
Első ránézésre feltűnik a sajtóanyagban is kihangsúlyozott szokatlanul széles külső oldalborda. Feltehetően ez eredményezi, hogy iszonyatosan pontosan lehet íven tartani az autót, és 360 Nm-el is nehezen lehet kihozni a sodrából. (hozzáteszem versenypályán még nem próbáltam :) A teszt azért váratott ennyit magára, mivel szeptembertől, oly kevés alkalmam volt vizes körülmények között kipróbálni, hogy egzakt véleményt nem tudtam volna megfogalmazni róla. Nos, a véleményem az, hogy végre sikerült ebbe az irányba is fejlődnie a PZero családnak, mivel egyértelműen sokkal magabiztosabb vízen, mint másik két társa. Ami a gumikopást illeti, még csak 5000 km-t mentem vele, ezalatt pedig még csak tized mm-ben mérhető.