A Bertone stúdió által megálmodott GT elődjeit – 1900 SS, Giulietta Sprint, Alfetta – szintén a torinoi designstúdió alkotta, így nem volt kérdés, hogy ki "rajzolja" meg a GT kasztniját.
Az eredmény magáért beszél. A beltérben olyan designelemek találhatók, mint például a 60-as évek versenyautóit idéző alumínium váltókar. A belső egyébként majdnem azonos a 147-esevél, méreteiben azonban inkább a 156-osra ütött. Nem csoda, hiszen a GT a 156-os alapjaira épül, annál azonban kicsit tágasabb és nagyobb, használhatóbb a csomagtere is.
A milánóiak – hogy ne csináljanak saját modelljüknek konkurenst - a kupét a 156-os és a GTV közé pozícionálták, így előbbinél sportosabb, viszont nem vetekedhet a GTV brutalitásával.
Az alapmotor a régről ismert 1.8 literes kétgyertyás Twin Spark, a csúcs jelenleg a 3.2 V6-os motor 240 lóerővel. Ezek mellett kapható 162 lovas, 2 literes közvetlen befecskendezéses JTS (Jet Thrust Stoichiometric) és 150 lóerős 1.9 literes MJET dízellel is.
Az Alfa GT 2004-ben a Milánói Autószalonon a "kupék és cabriolet-kupék" kategóriában elnyerte a Világ Legszebb Autója kitüntető címet, egy francia autós szaklaptól pedig formatervezési díjat kapott.
2006-ban ráncfelvarráson esett át, emly során új színeket, felniket lámpabúrákat kapott, a beltérben átszabták a műszerfalat, valamint a 147-essel karöltve a GT is megkapta a Q2 elnevezésű diferenciálművet, mely sperdiffiként funkcionál.