Tagok >> Sporter >> GT Q2 1.9 JTD >> Blog
- Típus:GT Q2 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Grigio luce di Amalfi
Barátnőmtől kaptam névnapomra 1 komoly Novitec pedálszettet plusz a hozzá tartozó lábtartót (ez fontos ha sokat tempomatozik az ember :D ). Ma sikerült feltenni a helyére Gerissimo kollégának köszönhetően.
Szerintem mutatós lett, és passzol a már meglévő enteriőrhöz :P
Köszi Baby, és puszi! :)
Már régóta foglalkoztatott, hogy egy kicsit nyomatékosabbá kellene tenni a gépet, mert néha eléggé gyengének éreztem.
Ebből az okból látogattam el ismét az ATC műhelyébe (régi autómmal voltam ott). A régi munkájukkal meg voltam elégedve, ezért kaptak tőlem megint bizalmat.
A beavatkozás egy teljesítmény méréssel kezdődött, hogy legyen majd mihez viszonyítani, ami számomra máris meglepetéssel kezdődött. Az alap érték ugyanis 176,9 LE és 360,2 Nm volt. Ez mind szép és jó, és azt tudjuk is, hogy a multijet motorok kicsit erősebbek a gyakorlatba mint papíron, na de ennyivel!? :)
Aztán az ott dolgozó hozzáértők mondták, hogy valószínű a túl nagy kerékösszetartás miatt nem vekszik úgy fel a padra a gumi, mint normális esetbe és ezért mér kicsivel többet (5-10%). De ha ezt levonom belőle még úgyis kb. 160LE és 324 Nm. Na mind1, lényegtelen, úgyis a differenciára leszek kíváncsi gondoltam én.
Laptop fel, gyári adatok letölt, aztán az átírt progi vissza. Utánna ismét mérés a padon, és megint meggyőző adatok születtek: 209,5 LE és 464,5 Nm :))))
Tehát a differencia a kiindulási alaphoz képest + 33 LE és + 104 Nm :)))))
Elősször úgy próbáltam ki a kocsit, h nem árulták el, mennyit mértek padon. Mint mondjak....össze se lehet hasonlítani a régi kocsit + ezt az újat! Érzésre + 30 lovat mondtam, de a nyomatékot nem tudtam megtippelni mielőtt láttam volna a diagramot. A másik fontos dolog, h a kormolás minimális maradt, ami nálam szempont volt, és a motor tartósságáról is megnyugtattak.
Volt ma egy kis időm, és neki láttam a kitisztítani a Novitec légszűrőmet. Vettem hozzá BMC tisztítót szettet. A metódus nem túl bonyolult, ha nem számítjuk azt ahogy ki kell bányászni a betétet a helyeről (de szó szerint bányászni).:
1. Kell hozzá egy szerelőakna (4 tappancsú autóemelő híján :) )
2. Még 2 ügyes kéz a sajátomon kívül, aki segít feszíteni a légszűrő ház oldalát, míg én próbálom kihúzni a szűrőt.
Innentől kezdve már gyerekjáték volt :)
A szereléssel (ki-be) és a száradással kb. 2,5 órát vett igénybe. /Kár h nem csináltam fényképet arról h milyen volt és milyen lett, mert nagyon látványos lett volna/
Ezután már nem bírtam ki, h ne menjek egy kört Mazsival lassan 3 hónap után. Kicsit hideg volt, de legalább száraz volt az út. Megtankoltam és autóztam kemény 12 km-t :D ...aztán vissza a garázsba :S
Lehetne már jobb idő....................
Ismét itt a tél, a csúszós, latyakos utak, és mivel ezen az éven sem szeretném a kis alfámat kitenni ezen körülményeknek, elküldtem 1 kis pihenőre :)
Az elvégzett feladatok ugyanazok mint tavaly ilyenkor. Minden rendbe volt ezen az éven, leszámítva az EGR szelep hibáját, azt cserélni kellett.
Most egy idény alatt, egész pontosan 16665 km-t alfáztam, kicsit kevesebbet mint az elmúlt évben. Lehet h ennek is a gazdasági vállság az oka? :))
Május 29-én valóra vált egy régi álmom. Kipróbálhattam és vezethettem egy gyönyörű Ferrari F430-ast. (Néhány adat: 4300ccm, 490 LE, 465 Nm, kerámia fékek. Gyorsulás 0-100 km/h-ra: 4,2 mp)
Amikor mentem a helyszínre azon gonolkodtam, hogy fogok én beleférni egy ilyen kis autóba az én 190 centiméteremmel, de aztán kellemes meglepetés fogadott, ugyanis a fejteret leszámítva nem volt szűkebb mint a GT :) Bent ülve, ami elsőre szembetűnik az F1 váltó, a hatalmas START gomb és az a bizonyos kis kapcsoló, amin a SPORT ill. a RACE módok közül lehet választani :))) Sajnos a Race módra nem engedték átkapcsolni, de gondoltam a SPORT is elég lesz így elsőre.
Kulcs elfordít, Start gomb benyom, 1 pöckölés a váltón, aztán indulhattunk is. A futóműve nagyon jó, nem pattog, nem érződik túl keménynek, az utat viszont úgy fogja ahogy az a nagykönyvbe meg van írva. A motor nagyon bitang, nagyon szép hangja van, és a váltások....mint a egy sportmocinál....csak katt-katt :)) A felni 19"-os magnézium öntvény és a kermámia tárcsák az egész felnit kitöltik. Hát mit mondjak....meg tud állni a kicsike :)
Sajnos elég kevesett prógálgathattam, de így is szerencsésnek érzem magam, és elhatároztam elkezdek gyűjteni egy ilyenre :)))))))))
Beszart az EGR szelepem, és ezt 1 motordiagnosztikai hiba jellel mutatta nekem a kicsike. Elösször csak azt hittük ki kell kormolni, de teljesen felmondta a szolgálatot. Aztán kb. 1 hétig szelep nélkül jártam mert nem voltam hajlandó 60 ezret fizetni 1 újjért, de azt kell mondjam h nélküle sokkal jobban pörgött a gép :)) Csak az a fránya hiba jel idegesített, szóval szereztem egy párezer kilométert futott bontottat és az került bele.
Mai nap eltünt az első lökösről a rendszám, + faceliftes hűtőrács került fel szép krómcsíkkal :) Mivel a rendszám alatt volt pár csúnya műanyag sorja amit ki kellett javítani és ráfényezni, úgy döntöttem inkább fújják telibe az egész lökhárítót úgyis volt pár kavicsfelverődés rajta.
Szamosi mesternél ma sor került az olajcserére + minden szűrő cserélve lett + általános átvizsgálás, de minden rendben :) Minden szűrőből gyárit vettem, kivéve a légszűrőt.....abból most 1 Novitec sportszűrő került bele.
Karácsony után elérkezettnek láttam az alkalmat, hogy téli pihenésre küldjem szeretett GT-met, miután 1 kis hegyi kirándulás alkalmával nem sikerült eljutnom a kitűzött célig a téli gumik hiánya miatt :) Egyébként sem szerettem volna használni a jó magyar sós utak miatt, de a mostani havazások által fizikailag is képtelenné tették még a gondolatot is.
Így kapott 1 alapos mosást kívülről, belülről pedig csili-vilire tisztítottam, fagyállóval feltötve mindene és várjuk a tavaszt, vagy legalábbis h elolvadjon a hó :)
Most 49860km-nél járunk, szóval mire jó idő lesz, olajcserével kezdünk + szokásos mivel az előző 30ezernél volt.