Tagok >> Sporter >> GT Q2 1.9 JTD >> Blog
- Típus:GT Q2 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:Grigio luce di Amalfi
Régóta adós vagyok már egy gumi-összehasonlító teszttel. Mindkét abroncs a Pirelli PZero család tagja 225/40 R18 (92Y) méretben.
1. PZero Nero:
Saját tapasztalatom szerint, a gumi nagyon kiegyensúlyozott és hosszú élettartamú volt (kereken 50.000 km-t bírt), mindenképpen tolerálja a sportos vezetést. Használata során volt, egy kb. 10 ezres periódusa ami alatt elég zajosan viselkedett, először azt hittem kezdeti csapágy hiba lesz, aztán megszűnt. :) Legnagyobb negatívumaként viszont a vizes teljesítményét említeném, ami 1-2x tudott ám "meglepetéseket" is okozni. Az összehasonlításba belevehettem volna a PZero Rosso-t is, mivel a Nero előtt azt használtam (az volt gyárilag a kocsimon). A Rosso-val is vizes körülmények között voltak gondjaim, és az élettartama is 10.000 km-el kevesebb volt a Nerohoz képest.
2. PZero
Első ránézésre feltűnik a sajtóanyagban is kihangsúlyozott szokatlanul széles külső oldalborda. Feltehetően ez eredményezi, hogy iszonyatosan pontosan lehet íven tartani az autót, és 360 Nm-el is nehezen lehet kihozni a sodrából. (hozzáteszem versenypályán még nem próbáltam :) A teszt azért váratott ennyit magára, mivel szeptembertől, oly kevés alkalmam volt vizes körülmények között kipróbálni, hogy egzakt véleményt nem tudtam volna megfogalmazni róla. Nos, a véleményem az, hogy végre sikerült ebbe az irányba is fejlődnie a PZero családnak, mivel egyértelműen sokkal magabiztosabb vízen, mint másik két társa. Ami a gumikopást illeti, még csak 5000 km-t mentem vele, ezalatt pedig még csak tized mm-ben mérhető.
Elég ciki autópályán 124 km/h-val bemérve lenni, de hát ez van....a rend Őrei ismét éberek voltak, és kattintottak pár fotót.
A tanulság, hogy ha nem ragasztom fel, tavaly augusztusban a matrica rendszámom:
1. a téli első lökösömbe való beletolatáskor legalább az nem sérül meg (-17500 Ft)
2. az említett napon nem lőnek be komoly 124 km/h-ás száguldózásnál (-30000 Ft)
Ma megejtettük az esedékes olaj + szűrők cseréjét Olman Zsoltéknál.
Ezeken kívül cserélni kellett 2 db helyzetjelző és 1 db első index izzót is, (ami persze el is vette az idő nagy részét mivel az első lököst le kellett venni a drága xenon lámpák miatt) valamint kitisztítottuk az EGR-t is, biztos ami biztos :)
Első látogatásom volt ez Zsoltéknál, és azt kell mondjam pozitív benyomást keltettek bennem.
Elég sokáig váratott magára idén ez a pillanat, mikor is tudtam végre egy fél napot a GT téliesítésével foglalkozni. Tegnap végre sor került az alapos tisztításra kívül-belül, az akksit viszont még benne hagytam, mert az idén majd még 1x beröffentem had égesse a gázolajat.
Idén majdnem 100%-ban sikerült hoznom a tavaly futásteljesítmény 13.041/13.413 km arányban :) A szervízlátogatásokat tekintve ismét voltak izzasztó helyzetek, lásd. kuplungcsere 2x, igaz ezt nem az Alfa számlájára írom, hanem a Valeo minőségrendszerére.
Ami azonban a legjobban fájt, az az utolsó karácsonyi hajrában bekövetkezett "crack", amit 1 bunkó pesti sofőr követett el, és aminek maradandó nyoma maradt az első lökhárítómon.
Jövőre szokásunkhoz híven olajcserével kezdünk, de esedékes lesz egy bal első kerékcsapágy cseréje is, ill. hidegen hallok vmi nyöszörgést az első futóműtől, ami vagy a kutyacsont vagy a felső lengőkar lesz.
Mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnepeket, Boldog Új Évet és Balesetmentes Közlekedést Kívánok!
3 év elteltével ismét elérkezett a gumiválasztás ill. a gumik cseréjének ideje. A GT 18"-os felnijére gyárilag Pireli PZero Rosso-kat tesznek. Ez az én esetembe sem volt másképp, és 40515 km-t gurultam velük.
Ezután, 2008-ban váltottam PZero Nero-ra, mivel ez 1 fokkal nagyobb teljesítményű a PZero családon belül, és akkor már az Alfa Romeo is ezt gumit szerelte a Brera-ra és MiTo-ra is. Eltelt 3 év, és több mint 49 ezer km...elkoptak.
Már 1 ideje törtem a fejem mire is cseréljek most, maradjak-e a Nero-nál, esetleg legyen újra Rosso, vagy kipróbáljam-e a másik kedvenc gumimat a Continental SportContact3-at. A PZero Rosso és Nero között veégülis nem volt nagy különbség, igaz az a kicsi is a Nero javára írható, a pontosabb irányhíthatóság és a hosszabb futásteljesítmény miatt. Volt még 1 fekete ló a piacon, ami nagyon izgatta a fantáziámat, mégpedig PZero család legújabb tagja, aminek a neve simán csak PZero. Teljesítménybe és sportosságra is ráígér a Nero-ra, és mivel jóval olcsóbban hozzájutattam mint a Contihoz tudtam volna, így ismét Pirelli lett :)
A gumik dizánja, már ami a betűket illeti, olyan mint a mostani F1-es gépeké. Tulajdonságairól még nem sokat tudok írni, annyit azonban már igen, hogy NAGYON tapad :)))
Képek és tapasztalatok később!
Hiába 3 éve nálam van a GT, ezidáig valahogy nem volt hosszabb utam az Alfával.
Most úgy alakult Vele mentünk nyaralni :) De nem bántam meg, hiába a rengeteg beletett kilométernek. Imádtam a horvát szerpentinek minden méterét, igazi élvezetet nyújtott a Q2 előnyeit kihasználni, és közben koptatni a Pirelliket :))
Útvonal: Bp. - Rab - Plitvicei tavak - Zágráb - Bp. - Encs
Megtett Km: 1496 km
Átlagfogyasztás: 6,0 liter
Átlagsebesség: 78 km/h
Tavasszal cseréltem kuplungot, természetesen gyári Valeo-ra. A szervíz után tökéletesen működött, szépen puhán járt, aztán jött a krakkk. Egy idő után, (kb. 4-5 ezer km) üzemmeleg állapotban olyan hangos nyikorgó hangot adott, hogy már kifejezetten zavart.
Egy ideig vártam a cserével, mivel zűrök voltak a garancia érvényesítésével, aztán mikor a féltengelyszimmeringeket is cserélni kellett, újra kapott a GT egy kuplungszettet.
Érdemes megnézni a képen, hogy kivett kuplungon, a kinyomólapátokon milyen elszineződés ill. rozsdafolt látható. Igazából nem akartam hozzányúlni, véletlenül letörölni, nehogy "ne vegyék észre" a Valeo-nál és ne fizessenek :)
Egyik reggel a garázsból kiállva figyelmes lettem 1 kisebb olajfoltra a kocsi alatt. Megdörzsöltem, megszagoltam....váltóolaj. Na mondom remek, és ebben a pillanatban át is futott az agyamon, hogy pár nappal azelőtt kicsit leért a kocsi alja...megijedtem, hogy esetleg leért a diffi, de mondom az nem lehet, hisz ott az alu védőlemez. De miközben ezeken gondolkdotam már raktam is a kocsi alá az emelőt, hogy okosabb legyek.
Szerencsére nem sérült semmi, hanem a jobb oldali féltengely szimmeringnél szivárgott az olaj.
Mire cserére került a sor (kb. 1 hét) fél liter Tutela olaj távozott a rendszerből, így azt is pótolni kellett, ill. a bal oldali szimmeringet is cseréltem, ahogy illik.
Költségek: 2 db szimmering + 1L Tutela 75W-80 = 7800 FT
Untam már, hogy minden rendőr engem szed ki a forgalomból, ill. hogy szirénázva jönnek olykor utánnam, a bírságokról már nem is szólva. Tehát úgy döntöttem visszateszem az első rendszámot.
Ismét matrica lett, de most szebben sikerült a felragasztása...nem csoda hisz profira bíztam :)
Hiába a télen-nyáron garázsba tartás, kb. 2 hete már elég nehezen indult hidegen a gép, jobbnak láttam még addig cserélni az akkumulátort míg valahol cserben nem hagy.
Úgy gondolom így is nagyon jól bírta a gyári...3 hónap híjján 6 év :)
Most egy 74 Ah-ra esett választás (a gyári csak 60-as volt), Bosch szalagról "nónémesítve" és jóárasítva, 2 év garival :)