Tagok >> liusz >> 1750 GT Veloce Mk1 >> Blog
- Típus:1750 GT Veloce Mk1
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1968
- Színe:fenyőzöld AR216
Igen, eltelt húsz év mióta megszereztem ezt a kis autót, akkor 35 éves volt. Összeírom az elmúlt időszak főbb mozzanatait.
2003.10. – 2005.10. Felújítás, aprólékosan, de csak az üzembiztonságot érintő alkatrészeket cseréltem, úgy mint teljes fékrendszer, teljes első futómű összes gömbcsukló, szilent, összekötő, segédkormánymű, váltószilent, kardánkeresztek, hűtőrendszer, gyújtásrendszer, vezérműlánc, szívószelep olajlehúzó. A bódét kitakarítottam, alját lemostam, mindenhol üregvédelem, zárak, ablaemelők, oldalablak zsanér, ablak tömítés, elektromos vezetékek, mk1 első lökhárító stb.
2005.10- 2006.08 Midlands B és C utak
2006.08. európai túra, magyar honosítás, OT vizsga
2007 a hátulját kiigazították, kis festés
2009 hozzá való szívórendszer, légszűrő
2010 motor és váltó felújítás az észszerű visszafogottság szerint, így csak jobb lett de nem jó, főtengely csapágyak, szelepek, szelepvezetők, szeleptőkék, kuplung, új tömítések, nyelestengely csapágy, a nagy bajok, a nagy csörömpölés megszűnte után előjöttek a kisebb bajok, pl. dugattyúgyűrű zörgés 2800-as fordulaton, szeleptőke ketyegés, rohadtul idegesítettek, 2 bükki nagy túra
2011 bele való vezérműtengely, ami az 1600 GTV-vel azonos, a régi ramaty volt, OT vizsga
2012 165-ös gyári méretű gumi, két felni csak 5”-os volt, azok helyett vettem 5.5”-ost, szürke bele való Mk1 szőnyeg és gumi taposószőnyeg (olyan volt a 1300GTA-ban is)
2013 segédkormánymű csere
2016 akkumulátor, kardánkeresztek újabb cseréje, OT vizsga
2017 motor és váltó felújítás II. , most mindent, csapágyak, dugattyúk, hengerek, vonalba fúrás a hengerfejen, új szelepülékek, szeleptőkék, gyari hézagok, olajfuratok stb.. A váltón az egyes, kettes, hármas szinkron, egy csapágy kivételével az összeset cseréltem, kormánymű tömítések
2018-2019 elkezdtem rendesen használni is, eddig csak évi 1000km-t ment, üregvédelem újra, Kakucs esőnap
2020 karburátor teljes felújítás, benzin szűrő+ nyomásszabályzó beépítése, üzemanyagtartály tisztítás, fél liter rozsda!, waxolajozás frissítése az autó alján, fényezés felpolírozása, közepes majd hologram, 2 nagy túra
2021 visszaemeltem az elejét gyárira, hogy a futómű geometria olyan legyen amilyennek lennie kell, új gumik, hengerfejtömítés csere, váltó kapcsolóvilla O gyűrűk cseréje, nagy munka volt, OT vizsga, 4 nagy túra, vezetestechnikai tréning, Kakucs esőnap
2022 új akkumulátor, új első kerekcsapágyak, új fékrendszer tárcsák kivételével, 4 nagy túra
2023 új hűtő és fűtő rendszer gumi alkatrészek, vízpumpa, 4 nagy túra
Ez idő alatt összesen 37659km
Tervek fontossági sorrendben:
segédkormánymű újabb cseréje, már megvan, csak be kellene építeni
kardán behajtás forgótömítés csere, kardántengely csere, már megvan, de nem bízom benne, kellene egy leszakadásvédőt lézervágni
szelephézag állítás, az új szelepülékkel elment 20+ezret, előtte gyakran kellett igazgatni, de most már hallom, hogy kicsit kattog
lassan elfogynak a gumik, a hegyekben hagytam a mintázatot
karburátor kettes henger pillangó jobban nyitva van mint a többi három, az alapjárat nem olyan amilyen lehetne, ezen még nincs by-pass, átmeneti szakaszban sem tökéletes, szépészkedés, ettől még jól megy
lökhárító polírozás, indexbúra spiáter krómozás, szépészkedés, ettől még jól megy
talán egyszer a külső tükröket is leszerelem, szépészkedés, ettől még jól megy, de egyre jobban zavar hogy rajta van
…és számtalan apróság lenne még, amikre talán soha nem kerül sor, végülis hordozzák az autó 55 éves történetét, apró sebek itt-ott