Tagok >> Bluestrain >> 156 SW 1.9 mJTD 16V >> Blog
- Típus:156 SW 1.9 mJTD 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:grigio sterling /ezüstmetal/
A kánikula és a dugó, vagy hegymenet rossz kombináció volt az utóbbi években, a vízhőfok úgy ment fel mint az euroárfolyam. Nem halogattam tovább, rendeltem Erhardtól egy hűtőt. Egy délután és egy délelőtt ráment a cserére. Elég szopás a művelet. Érdemes levenni a lökhárítót, mert a légterelőt és a klímahűtőt onnan lehet lecsavarozni. 4 csavar beleszakadt, hogy legyen még egy kis plusz foglalkozás. A ventillátorokat belülről szintén le kell szerelni a hűtőről/4csavar/. Alul lejön a kereszttartó, és a hűtőt is ki lehet varázsolni lefelé. Azért a klímahűtőt is kipucoltam a lehetőségekhez képest, volt rajta néhány elgázolt rovar, meg tollak. Átfújtam kompresszorral is.A légtelenítést is meg kell csinálni, a hűtő bal tetején is van egy csavar, és a blokkon van egy alu vízcső, légtelenítővel.





Megcsináltam ma a 150000-est. Kauffernél vettem olajat, szűrőt. Más gond egyenlőre nincs, majd tavasszal a kerékcserék lesznek.

Megvolt. Összes hiba: "kuplungpedálra tehetnél egy gumit."
Forgalmi betelve, mehetek okmányirodába.
Hepehupán egyre jobban kopogott az eleje. Megrángattam mindent, rögtön kiderült hogy mindkét felső lengőkar gömbfeje lóg. Kb 3 éve lettek felújítva Érden, azzal az ígérettel hogy tovább fogja bírni mint egy új. Na mindegy, vettem két lengőkart, a szilenteket jól bezsírozva beraktam. Azért a kíváncsiság nem hagyott nyugodni, az egyik réginek levettem a porvédőjét, vajon mi az a technológia amivel szétszedik ezt a gömbfejeket? Hát semmi, de rákúrt@k 6-ot pontozóval a kosár tetejére, amitől összezömült. Csodálatos... Na ott se próbálkozok többet.


Lassan nem lesz eredeti része a felső turbócsőnek.Most a toronynál lévő kanyar repedt szét, egy szilikon könyökkel javítottam. Ezek valahogy jobban bírják mint a gyári gumi.


Felraknám már a nyári kerekeket, de a hátsó pár olyan gatya volt már hogy ki kellett cserélni. A másik pár kb.70%-os Continental, de túl drágát nem akartam, és a Taurus mintázata nagyon hasonló a contihoz, erősített oldalfalú, ezért az lett.Az újak mennek előre. Remélem pár évig nem lesz velük gond.

A múltkor a gumisok szóltak hogy a hátsó fékem nagyon gatya, tudtam róla én is csak még tologattam a dolgot. Küldtek egy ajánlatot tárcsák, betétek, m.díj 68000-ről.(ha-ha) Megnéztem Albáéknál a motyót, 20000-ből megvolt. (Erhardnak még 500-zal jövök, mert a szállítási díjban differenciák voltak, legközelebb kell valami akkor hozzácsapom). Kb. 1-1 óra alatt megvolt a két oldal, szerencsére a lengőkar csavarját nem kellett kivenni, így is lejön a tárcsa.Brutálisan bele van gyógyulva, majd valamikor cumi lesz kiszedni :) Egy dugattyúvisszatekerő nem árt ha van, különben gyártani kell valamit. Szerencsére van. Most remélem egy darabig nem kell semmit csinálni rajta.





Pár éve tervezem hogy lecserélem a téli gumikat. Múzeális darabok lettek, és esőben már nem volt tapadás. Abroncskernél berendeltem Fortune nevű kínai gumikat, és ma felszerelték. Hú mennyivel jobb mint a régi volt!

