Tagok >> Bluestrain >> 156 SW 1.9 mJTD 16V >> Blog
- Típus:156 SW 1.9 mJTD 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:grigio sterling /ezüstmetal/
Letelt a két év, elgurultam vele vizsgázni.
Előtte kikaptam a felső lengőkarokat mert megint elkezdtek nyekeregni (2 évet bírt a zsírzás után). A szilentek még most sem voltak elkopva, de kaptak bőven szilikonzsírt.
Enyhe kopogások voltak gödrös úton, ezért átnéztem a futóművet, de nem találtam egyértelmű okot. Az utolsó gyanúsított a torziós rúd szilentjei, a rúd nem lötyög bennük, de oldalirányba könnyen eltolható, és ott koppan egyet.
Most nem volt hangulatom kivarázsolni a rudat, mert ahhoz le kell engedni a bölcsőt, ezért egy alternatív megoldást találtam ki. Mivel oldalirányba kb. 4mm-t mozdul a rúd, két 20/2mm-es gumi O-gyűrűt áttuszkoltam a rúdon a szilentek mellé. Így megszűnt az oldalirányú mozgás, és a kopogás is. Tudom hogy nem végleges megoldás, egyenlőre bevált. Ha újra előjön a hang akkor kiszedem a rudat.
A vizsgán gond nélkül átment. Hálás kis verda ez :)
Idén is megjártuk a horvát tengerpartot, mert tavaly átszaladtunk Pag-szigeten, és úgy lenyűgözött a kopár holdbéli táj hogy eldöntöttük, ide még visszajövünk.
Pag-városkában foglaltunk apartmant, és onnan jártuk körbe a jó helyeket.
A pagi öböl két oldalán klassz kis öblökből álló partszakaszok vannak, bal oldalon Bosana, jobb felén Basaca. hát ide többször lenéztünk délutánonként.
Pag városka tündéri mediterrán kisváros, öreg belvárossal, sikátorokkal, jó éttermekkel.
Felmentünk Lun-ba a sziget északi csücskébe, egy 1000 éves olajfaliget miatt. Fantasztikus látvány volt. Megint elmentünk Metajnára (ott tavaly is voltunk) és egy látványos gyalogúton mentünk fel a Rucica-beach-ig.
Másnap felkerestünk olyan öblöket, amit a google -térképen előre kinéztem. 1-2 km túrával elérhető, és nagyon klassz, látványos helyek. Csak a térképen azt nem látni hogy a felszín járhatatlan a szétrepedezett, élére-állított karszt-kőzet miatt, nem beszélve a függőleges szintkülömbségekről. De végül sikerült, és nem hagytuk ott a fogunkat a birkakoponya mellett, amit félúton az egyik szurdokban találtunk.
Végülis klassz hét volt, Pag-ot ajánlom mindenkinek aki szeret túrázni (nem igazán kisgyerekkel).
A Romeo jól viselkedett, ennél megbízhatóbb autóm még nem volt, pedig pár kocsit már elnyűttem. Olyan helyeket megjártunk, ahová csak a quad-osok, meg egy-két őrült merészkedett oda.
A párom bérelt egy ENC-kütyüt a Bajcsy-n valami boltból. Klassz volt, amikor az autópályakapuknál állt a 2km-es sor, és mi a szélső sávon végighúztunk, sorompó nyílt, és beelőztük a sort. Fél órákat spóroltunk a kilépéseknél. Szerencsére kevesen használják, pedig megéri.
Pár kép:
Letelt a 10000-es ciklus, lecseréltem az olajat. A pollenszűrőt is kidobtam, aktívszeneset kapott. Csináltam egy spray-s klímatisztítást is, meg körülnéztem alul, úgy tűnik minden O.K. Merthát jövő héten horvát túrára megyünk, és szeretném ha minden flottul menne.
Alfacitybe menet vasra ért a fékbetét elöl, a kopásjelző nem jelzett. Vagyis csak akusztikusan :) Rendeltem Albaalkatrész.hu-tól motyót (tárcsák, betétek), és a délelőtt kicseréltem. Simán ment minden. Ami kell hozzá: kerékkulcs, 12-es, 19-es kulcsok, 7-es imbusz.
Persze hogy voltunk. Későn értünk le, beléptetési káosz, körülnézés, grillplaccon tömeg, kempingben ebéd, balcsi, vissza AC, lődörgés, spencer-hill mb, haza. Jóó volt.
Szerencsésen megjártuk Horvátországot. Még áprilisban foglaltunk le egy apartmant Nin-ben az Adrialin-on. Nin egy kis gyöngyszem, a legrégebbi horvát település. Mellette homoklagúnás strandok, meg egy gyógyiszapos belső tó is van.
Minden napra kitaláltunk programot, a környék tele van jó helyekkel. Volt egy egésznapos hajókirándulás Dugi Otokra, a Sakarun-strandra. Szuper hely.A part köves, de a vízben fehér homok az aljzat! Körben fenyőerdő...
Átruccantunk Zadarba, az óváros dugig van történelmi emlékekkel. Meg ott a víziorgona!
Aztán pihztünk a helyi lagúnákon is két napot.
Elmentünk Pag-szigetre, és végigmentünk a keleti nyúlványán vissza egészen Metajnáig. Na itt van egy öböl, amit mindenképpen meg akartam keresni.
2km intenzív hegyitúrával kőomlások között, hegygerincen és egy mély szurdokon átvágtunk a 30 fokban, de megérte. Megtaláltuk a Beritnica-beach-t!! A táj hihetetlen, szinte földöntúli. Embert alig láttunk, aki jött is az hajóval. Ide még visszamegyek valamikor.
A szállás 2 főre 280€, pályadíjak oda-vissza kb. 17000 Forint a magyar résszel együtt.
2500 Kunát vittünk, amit módszeresen feléltünk:) Összesen az egy hét 220 000-be fájt mindenestől, de megérte.
Kis prücök azért volt hazafelé, Zadar előtt fölmentem a Pályára, egyszercsak csipog a hibajelző, "motor control failure" és szétszaladt a ménes. 80-nál többet nem ment a vas, és a motor majd kiugrott a helyéből. Félreáltam egy pihenőben, és szégyenszemre felnyitottam a motorháztetőt. Olyan háromhengeres járása volt, lekaptam a motorburkot, szerencsére van a pótkeréknél 10-es csőkulcs.
Elkezdtem mozgatni a CR-csatikat, és a harmadik hengernél visszatért az egyenletes járás. Ekkora mákot!! Kikötöztem dróttal a CR-csőhöz, és úgy jöttünk hazáig. 5 indítás után eltűnt a hibajelzés is, és ment a vas mint a rakéta :) Hisztis olasz k..va :) 2008 óta, mióta megvan , nem láttam még hibajelzést, ezért megbocsájtottam neki.
Pár kép kedvcsinálónak:
Persze hogy elmentünk Füredre, a görögfalu - ami már nem az - régóta be volt tervezve.
Reggel 9 óra körül indultunk, a régi 7-en mentünk, és Akarattyánál csapattunk rá a 71-re.Itt-ott vonatoztunk kollégákkal, de elszakadtunk egymástól. Kenesétől bitang lassú lett a tempó, azt hittem sosem érünk oda.
De megérkeztünk utolsónak, mert akik utánunk jöttek, őket már nem akarták beengedni, mondván hogy megtelt a parkoló. Szegényeket a bejárat előtt oldalt leállították, remélem később be tudtak jönni, mert a gazosban még sok hely volt.
A verdák szépek voltak, több már visszaköszönt, de voltak meglepetések is.
Suncity jópofa, de kicsit kihalt díszletfalunak tűnt (már ha nincs ott éppen Alfacity).
Fotózgattunk, nézelődtünk, de kb. 13 óra körül egyszerűen nem bírtam a hőséget, és átmentünk az Aquaparkba. Klassz a hely, 17-ig ott dagonyáztunk, aztán visszamentünk a Citybe. Néhány kép, gondolom mindenki hasonlókat csinált :)
És a végén egy érdekes "hely", ott szoktunk megállni dinnyékért, így most is :)
Elmentünk rokonlátogatóba pár napra a hegyekbe. Párom nagynénjének Bükkszéken van nyaralójuk, éppen lent voltak, és meglátogattuk őket. Természetesen a 24-esen mentünk, mert kíváncsi voltam hogy a futómű meg a hűtés hogy bírja a hegyi szakaszt, nehogy Horvátországban derüljön ki hogy jobb lett volna hűtőt cserélni. Erőltetett tempó volt (sok vigyorral), de simán bírta. Átmentünk a fürdőbe is amit kibővítettek csúszdákkal, több külső medencével. A Salvus víz nem viccel, a jobb könyököm hetek óta dagadt és fáj, de egy nap lubickolás után lement a púp, és sokkal jobb lett.
Másnap megnéztük a siroki várat, meg a környező sziklákat. Jó túra volt, ajánlom mindenkinek.