Tagok >> Bluestrain >> 156 SW 1.9 mJTD 16V >> Blog
- Típus:156 SW 1.9 mJTD 16V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:grigio sterling /ezüstmetal/
Most volt rá időm, rendberaktam a téli lemezfelniket, mert a telek rendesen kikezdték a vasat. Drótkorong, csiszolás, alapozás, festés.És a belsejét is mert úgy korrekt. A végén már kicsit untam. A turbócsövön észrevettem egy kis olajpárát, összenyomva a csövet föltárultak a repedések. Már többször volt gond ezzel a szakasszal, és alul már átépítettem fémcsőre az egyenes részt és azóta nem volt gond vele, itt is megpróbálom ezt a variációt. Meglátjuk hogy bírja majd.Nem szép, viszont kék.
Ma levizsgázott a vas minden gond nélkül.
Igaz hogy két hónapja átnéztem és a felső lengőkarokon felújíttattam a gömbfejeket, mert mindkét oldali kopogott. Vettem Birth szilenteket, de két hónap után már úgy lógtak hogy nagyobb kopogás volt mint előtte.A fém perselyek LÖTYÖGTEK a szilentekben! Visszanyomkodtam a régieket(szerencsére nem dobtam ki) mert még mindig sokkal jobb állapotban voltak. A sok gagyi fos alkatrésszel elöntenek minket, nem is tudom mit érdemes már venni...
De a lényeg hogy úgy ment vizsgára hogy nem aggódtam :)
ez is megtörtént. Találtam olcsón Castrol Magnatec-et. Előzőleg Total volt benne, úgy tűnik ezek a dieselek nem érzékenyek a márkára. Tizenként úgyis lecserélem.
Ma felkerültek a nyári kerekek. Kimostam a kerékjáratokból a téli sarat, lepucoltam a fékeket. Ezzel a garnitúrával ezt a nyarat még kihúzom, jövőre már nem rakom föl.
A bal felső lengőkar gömbfele is lóg, ősszel a vizsga előtt cserés lesz.
Egyenlőre ennyi, mostantól arccal a nyárnak !
Lassan ideje feldobni a nyári papucsokat. De előtte volt még egy-két tennivalóm a vassal, pl a bal első nyárit úgy tettem el, hogy volt egy csavar benne. Le is eresztett 1 bar-ra.
Gumishoz nem akartam elvinni, elég kopott a szet, de ezt a nyarat még kihúzom vele, ezért itthon megcsináltam. Még régebben vettem a Homasitában 900 Ft-ért egy defektjavitó készletet. Ügyes kis cucc, 10 perc alatt megvoltam vele. És van még 4 hurka, gyorsabban megvan mint egy kerékcsere.
Ha már összekoszoltam magam, a fékolajat is lecseréltem, mert még sosem volt cserélve.
Egyedül nem egyszerű, a nyomásos vagy a vákuumos módszerrel szokták. Van egy vákuumpumpám, de azzal nem ment valami gyorsan, a légtelenitőcsavar menete mellett sok falslevegőt szivott. Inkább kerestem egy kupakot a tartályra (a Kalcidur-kanna kupakja ugyanaz a menet), tettem rá egy csövet, és az egyik téli kereket leengedtem 0,9 bar-ra (több helyen olvastam hogy 1 bar-nál nagyobb nyomással nem szabad a tartályt megnyomni, mert az ABS nem szereti), azt kötöttem össze a tartállyal. Igy az aknába már csak nyitogatni kellett a légtelenitőket, szépen jött le az olaj.
A MultiEcuscan-el rámentem az ABS-re, mert mások irták hogy úgy korrekt a fékolajcsere ha a töltőszelepeket is kinyitogatjuk közben. Bár az ABS működését átnézve ennek nem sok értelmét látom, mert a load-szelepek árammentes állapotban vannak nyitva, a drain-szelepek és a szivattyú az ami a nyomástárolókból is kilökdösi az olajat. Na én minden szelepet megmozgattam miközben folyt az olaj, meg a szivattyút is megforgattam.
1L-es olajam volt, azt mindet átküldtem rajta. A kuplungot nem légtelenitettem, ahhoz ki kellett volna kapni az akkut, és már nem volt rá időm .
Ami kellett, 8-as meg 11-es kulcs, egy tiszta 2dl-es üveg, meg egy mipolán cső. Szépen látszott ahogy a zavaros, homályos olaj után megjelent egy tiszta réteg a tetején. Arra figyelni kell, hogy többször utána kell tölteni a tartályba, nehogy levegőre fusson.
Átnéztem az alját hogy a tél mennyi kárt tett benne, hát nem sokat. Jó anyagból van a vas :)
Idén is leruccantunk a szomszédba lazulni egy hetet, mielőtt elindul a mókuskerék.
Most Krk sziget, Baska volt az uticél, onnan támadtuk a környező helyeket.
Nekem a hegyes-sziklás területek jobban bejönnek, igy a sziget dél-keleti kopárabb csücskét fésültük át.
Baska gyönyörű kis városka, de a tömeg az nem kicsi. Én meg nehezen tűröm a közelharcot, ezért sokat kirándultunk, és jártuk a hegyeket, kerestük a lazább látogatottságú öblöket.
Vrbnik és Krk klassz helyek, Stara Baska meg a gyönyörű strandjairól hires.
A vas jól birta a tempót. Eleinte. Aztán beütött a krach. Már ott voltunk pár napja, mikor észrevettem hogy bejön a kipufogófüst. Hallgatom a hangját, csühög mint egy gőzmozdony. Kifújt a cr-csúcs mellett, minden kormos volt.
Út melletti renoválás következett, kikaptam a csúcsot, nagyon nehezen jött ki, beledagadt a korom a résbe.Egy olasz Audi megállt hogy segitsen e, megköszöntem nekik, és mondtam hogy megoldom. Egy dróttal kihorgásztam a tűzkarikát, két öngyújtóval felmelegitettem pirosra, aztán gyors lehűtés. Az asszony sarokreszelőjén még kicsit felpoliroztam, egy gumicsővel ami istentudja mért volt nálam kiszivtam a kormot a csúcs alól, és összeraktam. A műtét sikeres lett, hazaértünk vele gond nélkül. Első dolgom lesz az összes tűzkarikát kicserélni.
Összességében jó kis túra volt, bár az árak Baskában nagyon durvák, ennyi zsetont még sehol nem költöttünk.
Kb. két éve villog az izzítás lámpája, de tavaly elmaradt a tél, pöccre indult úgy is. Idén volt egy hideg éjjel, kicsit hosszabban forgatott, de indult rendesen.
Mostmár azért rámértem a gyertyákra, kettő szakadt volt. A Bárdinál polcon volt, úgyhogy vettem kettőt. Sikerült őket kitekerni, de a kihúzás nem ment könnyen. WD meg tekergetés segített.
Rakosgattam a csavarokat, vasakat a garázsban, és egyszercsak új hobbim lett! Már a harmadikat csinálom :)
Letelt a két év, elgurultam vele vizsgázni.
Előtte kikaptam a felső lengőkarokat mert megint elkezdtek nyekeregni (2 évet bírt a zsírzás után). A szilentek még most sem voltak elkopva, de kaptak bőven szilikonzsírt.
Enyhe kopogások voltak gödrös úton, ezért átnéztem a futóművet, de nem találtam egyértelmű okot. Az utolsó gyanúsított a torziós rúd szilentjei, a rúd nem lötyög bennük, de oldalirányba könnyen eltolható, és ott koppan egyet.
Most nem volt hangulatom kivarázsolni a rudat, mert ahhoz le kell engedni a bölcsőt, ezért egy alternatív megoldást találtam ki. Mivel oldalirányba kb. 4mm-t mozdul a rúd, két 20/2mm-es gumi O-gyűrűt áttuszkoltam a rúdon a szilentek mellé. Így megszűnt az oldalirányú mozgás, és a kopogás is. Tudom hogy nem végleges megoldás, egyenlőre bevált. Ha újra előjön a hang akkor kiszedem a rudat.
A vizsgán gond nélkül átment. Hálás kis verda ez :)