Tagok >> Marklar155 >> 155 2,0 16V Sport >> Blog
- Típus:155 2,0 16V Sport
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1995
- Színe:Bordó metál (by Ferlén)
2015.01.22. az "autó" vissza tért Érdre. (Köszi Zsóla) Sajnos nem látom értelmét, hogy több, mint két év vegetálás, egy helyben állás után belefogjak a feltámasztásába. Motorom még van, de a szétbarmolt belsejét nincs kedvem össze rakni. 99%, hogy soha nem lenne tökéletes. Sajna a beleölt pénzt úgysem látom viszont. De alkatrészenként többet ér. Így THE-END :(
Lassan egy éve, hogy nem történik semmi... Az az igen, de az rombolás... :(
Nahh, hogy miért ment el a kedvem (155), s miért van tele a Tö....m:
Szóval. Lassan két éve, 12.12.hó, hogy megállt a 16V motor. Akkor nem volt épp magamnak berakható motorom sem. Így "B" vágányra került az autó. Tavaly novemberben (pálinkázás közben, lentebb) megbeszéltük Georgéval, hogy legyen belőle V6, amíg nem talál valami jó donort a saját papírjára. Vagy nem restaurálja azt amije van.... Ez nem is lényeg. Szóval tavaly novemberben át lett szállítva (köszi Zsóla) Egy műhelybe (sokan favorizálják...., de nem mondok nevet). "egy hétvége alatt megvan" felkiáltással. Csak megjegyezném, hogy az autóban nem volt motor váltó. Vissza olvasható a blogomban, hogy mindene működött. Jó volt a fék, futómű. Tél előtt le is políroztam, többször lemostam, ajtót is cseréltem, mert felrepedt az eredetin a festés......
Az az egy hétvége elég sok hétvége lett. Az volt az indok, hogy nem lehet össze hozni a fl előtti V6, fl utáni komfort elektronikájával. (ablak emelők, vissza jelzők...) ?
Hmmm, megjegyezném, hogy ez Afrinak is sikerült, meg még 1 embert ismerek minimum.
Így április/ májusig elpöcsöltek vele. Akkor még egy utolsó hétre, meg még egy hét hivatkozás kép nem vonattam ki egy fél évre a forgalomból. Utána meg ketyegett a bizti/adó. De csak nem haladt. Közben lett egy jó 16V technika is, így felajánlottam, hogy akkor storno a V6. Maradjon 16V. OK. 1-2 munka van még, azt az után össze rakják. (30eft) Jó, akkor legyen. Maradjon mégis csak még egy 155. Még úgy is, hogy tudom a beépített motor árát is hozzá adva, az egész autó nem ér annyit (2014-ben)...
Szóval augusztus elején kértem, hogy legyen kész 1-2 héten belül... Ma október 21. van.... S így néz ki az autó.
Ami nem tetszik:
-Motor térből, hang szigetelő kitépve. OK, öreg szar, kopott, útban lett volna a szerelésnél.
-Műszerfal beborítva, szétszedve.... Áhhh. Én direkt azért pöcsöltem anno a fa berakás leszedésével, felragasztásával, hogy ne zörögjön (ezen nem is nagyon zörgött) a műszerfal...
-Egy hangváltómat eltapostak kiszereléskor (saját bevallás)
-Kilopta valaki az első hangszóróimat. (kaptam ígéretet, hogy pótolják.
-Tiszta retek (hiába állt Érden) kiporszívóztam, vagy 2x is, pókok miatt...
-Csomagtartó kárpit is szét van baszva.
S kitudja mi van még.......
Néhány baráti beszélgetés és pálinkázás után oda jutottam (unk), hogy van aki lát fantáziát az autóban. Kell Neki egy ideiglenes 155. Van motorja is (V6), még kedve is. Így átveszi az autót. Nekem más új projekt miatt alább hagyott a lendületem úgy is. (Lancia Delta HF) S, akkor még az SW projekt nyűgjei is a nyakamon... Tehát az autó marad a nevemen. S opcióként 2-3-4 év után vissza vásárolom/hatom Tőle. Most jó ötletnek tűnik. :) így a tegnapi nappal elkerült a szív átépítő műhelybe.... Maradt némi 2,0 16V TS cuccom. Ezek kipróbált darabok.... :D
A kezdeti lendület alább hagyott. Sajnos a beígért, komplett, kevés km-es 2,0 16V motor csak nem ért a mh tető alá. Pedig még az anyagiak is meg voltak. Kicsit bele fáradtam/ untam ebbe a TS motor mizériába. Így parkoló pályára (konkrétan a lakótelepre) került az autó. Hiába van 2. 2 és fél motornyi 2,0 16V TS alkatrészem. Nem bízom én ezekben az össze rakott/ felújított 16V motorokban.....
Lassan itt az idő, hogy bele kerüljön az "új" motor. Szereztem 15" os BORBET A felniket. Ezek lesznek a téliek.
E:205/50R15"
H205/55R15"
Téli gumikkal. Szó-szó. Mire kész, már csak 1-2 hónap lesz a téli szezonig. Így már marad is. Megspóroltam egy szezonnyi nyári kereket. :/
Remélem minél hamarabb meg lesz az új szív.
Ezért ma felkészítettem a kasztnit a befogadására.
Kapott egy full polírt...
Itt a május vége. Csórikám idén még csak 20-25m-t "ment". Trélerrel haver udvarába. S csak ott áll. :( Érdekes, de álltában is történtek dolgok vele. A motorház tetőről lepergett a lakk. A B1 ajtón felrepedt a festék. (tavaly lett "fényezve"). Most, hogy nincs benne motor, tudtam a motor (hely :) ) térben is ügyködni...
Szóval:
-első nyúlványok alján festegetés
-aksi tálca festése
-motorház tető átrakása (donorról) szigetelés pucolása
-küszöb igazítás
-B1 ajtó átrakás, zaj csillapító ragasztása, full belsők átszerelése
-doblemezen rozsda gátlás
-légszűrő ház javítása, szívás "zaj" csillapító beszerelése
2013.04.04. Határozatlan ideig pihi. Az az forgalomból ideiglenesen kivonva....
Motor kint és szétszedve. Blokk, hengerfej, hajtókar K.O. Váltó unoka tesómnál. Recsegett egy picit. 2in1. A másik két autóra való költési "kényszer" miatt a 155 projekt pihen. Az az: forgalomból kivonva. S egy jó motorra vár... :/
Szóval december 18. án megállt a verda. Még a múlt héten úgy alakult, hogy lett egy csere ajánlat. Én adom a Turbós (Delta) cuccaim. S kapok egy 2,0 TSt. De mielőtt komplett motor csere. Inkább "nézzük meg, hogy menthető-e" mondta Jani. Ma szét is kapta. Nem menthető. Kettes hengerben egy szelep leszakadva. Dugó meg sehol. Még jó, hogy láttam már ilyen motort. Így már meg TSem lepődtem... Mert ügye, ha csak nálam lett volna, akkor már én is elhiszem magamról, hogy egy motor gyilkos vagyok... ;)