Tagok >> Marklar155 >> Blog
Még egy full tank.
86,121L/895Km=9,622L/100Km
Sok-sok városban.
A 8V hez képest tetszik :)
60kmer Para. :)
Úgy volt, hogy mentem KULra. Érdnél jártam már az M7 en. Azt vettem észre, hogy ugyan azon gázpedál állásnál torpangat. Olyan, mintha valami széllökés lenne szemből. Vagy ki-kihagyna egy-egy gyertya. Vagy kicsit kihagyna az AC. Nah elkezdtem morfondírozni, parázni. "Lerohadok útközben, tréler, szorul a 2es henger, ki fog könyökölni, (215000km van mégis csak benne), csapágyas lesz, trafó, AC...) Mikor is már Lepsény magasságában beugrott, hogy a klíma bekapcsolásakor is ilyesmi az érzés. (mert ügye elég jó a klíma is:) ) Megoldás: otthon induláskor 19C' volt. Bekapcsoltam a ventilátor miatt a "fűtést" s 21C'ra állítottam. Lepsénynél megnéztem a külső hőmérsékletet, s 22C' ot mutatott... ÁÁÁ :)))
Elérkezett egy újabb teletank.
909Kmre tankoltam 92,38Lt.
Az az 10,16l/100Kmen az uccsó átlag fogyim. Ez a pesti dugós utakhoz képest nem vészes. De volt már jobb is. :) Igaz én úgy is 10L el számolok mindig. :)
Egy hónapja semmi. Ez azért "nagy szó" mert mégis csak 17. éves s ALFA is.... :)
Nahh jó. Kicseréltem B1 ajtóban egy patentet és szélvédő ragasztóval megerősítettem a tető antennát. Volt 1 porszív és néhány mosás is. Folyadékok, olaj ellenőrzés is belefért. Van némi olaj pipálás, de még nem vészes.
Faater is használta 400km-t. Sikerült 8,2 es átlagot fogyasztatni vele. Országúton. Utána vegyesbe nálam 9,4 lett. ;) Jóó kis werda...
Asszem öregszem:) Kicsit hangosnak találtam a kipuffot. Thomika hozott egy utángyártott új hátsó dobot. Ma felkerült. Elég csendes. Csak a végével vagyok bajban. Nagyon nem tetszik :/ Valami dögösebb még kell oda. :) Meg a rezgés csillapító is kell még a váltóhoz...
Mondom lemosom a szélvédőt. Húzom, húzom.... (a bajusz kapcsolót :) ), erre csak "pisil". ÁÁÁ. Úgy is mentem Érdre majd megnézem. Persze az Érdi emelkedőn elém jött egy mazsola. Refit nem látta, majd duda. Az meg nem szól... ÁÁÁ
Hamár bütykölés, akkor a mélynyomókat lefogató csavarokat is átcserélem hosszabbra. Szóval ez a két apró hiba + tervezett szerelés, vagy 3 órámba került.
Csavarok 25-30'. Duda, maszk le, saruk pucc. (összerakásnál megcsináltam, de hátha. Nem ez volt. Bizti/relé, nem persze, hogy a kormányt kellett levenni... A kis kapcsoló rugója fáradt meg egy picit. Spricni: motor megy, nyomás nincs. Szélvédő előtti műanyag le... Persze, hogy csak a 4. nyomást tartandó műanyag elosztó bizbaz volt a jó... :)
A lakatos nem szüttyögött ezért egy jó két hét alatt meg is lett. Krisszel már le volt zsírozva, hogy viszem az autót. Így a lakatostól el, másnap Kriszhez ment is. Amúgy is csövesen nézett ki. Így meg ciki lett volna járni vele...
Kértem egy full bicolor fényezést, első lökös javítást, némi tartalék elem fényezését. Krisz sem lassú, csak nem szabad azt mondani, hogy "ráér, néhány napot ráér..."
Ezen "varázs szavak" után mindig parkoló pályára állnak a vasak... :)
Én még szétkaptam. Igaz csak provizóre volt összedobva lakatolás után.
Azóta nem is hagyja ilyen el a számat! :))
Végre eljött az idő. 2008.04.hó. Az esztergomi tali utáni héten.
Szóval már régóta tervezgettem a lakatolást fényezést. Jó pár napot áldoztam rá, hogy megtaláljam a megfelelő lakatost. Fényező adott volt.
Úgy alakult, hogy az öcsém ismerőse (aki veterán autókat újít fel) lett a nyerő.
A megbeszélt időpontra szétszedtem és elvittem hozzá.
-a leglátványosabban a hátsó sárvédők voltak szétdőlve. De vittem 95 utáni széles elemeket. (sajna javító ív nincs az 55höz, új sárvédő meg 92/105e ft/db lett volna!?) Így maradt a jó állapotú széles/ szélesítés.
-csomagtartó alján és a taposó lemezeken is találtam hibákat az évenkénti kapirgálásaim/ rücsizéseim alatt. Írtam egy listát.
Kértem a srácot, hogy ezeket is csinálja meg. Meg a lelkére kötöttem, hogy nézze át a bódét és mindent rakjon rendbe. Nem eladásra szeretném megcsinálni. Az a "kivételes" helyzet volt épp, hogy volt pénzem, s nem számított volna +/- 30-40e ft sem. Csak jó legyen.
Sajnos még 3-4x vissza kellett mennem hozzá, amit utána a rücsizéskor észre vettem hibákat kijavítani.
Ez az eset is bizonyítja, számomra, hogy nehéz jó lelki ismeretes lakatost (is) találni.
Pedig a műhelye dugig volt kipakolt vázra szedett 40-50-60... éves mercikkel.
Gondolom félre rakta egy kicsit a zsíros melót... :/
De összességében azért még így is jó munka lett a vége.
Vissza olvasva a "szerviz" könyvemben látom, hogy ez az első fél év milyen nyugis volt.
-téli/nyári gumik cseréje.
-futómű állítás
-olaj szint ellenőrzés, utántöltés, levegő szűrő tisztításon kívül csak egy nagy pénzköltés volt.
-kipufogó! Ez az Y-tól egész a hátsó sport dobig előttig le lett cserélve.
Először csak egy új flexi cső és gáz gyorsító dob lett berakva, végig egyedileg hajlított 60as csővel. Középső dob kihajítva.
Szóval "rendes" volt a verda, mert hagyott spórolni egy kicsit.
Több, mint 2és fél év használat után sem untam még meg. Év elején ügye volt z a megingásom, de az is csak a V6os motor miatt izgatott.
Persze folyamatos törődést, szerelgetést igényel. De úgy látszik nekem ezt dobta az élet.
Minden autóm ilyen volt (lett) :)
2007.II.negyedév:
-B.e lengőkar és kutyacsont (nem is csak az autó hibája) igaz az ültetés sem hosszabitja az élettartamot. Mióta meg van már nem is az első. :(
-HŰTŐ csere (2007.08.24.) * ennek lesz jelentősége 2008 ban! *
(egy Olaszországból származó, ránézésre hibátlan bontott hűtőt kapott)
-Ha már hűtő, akkor ismét fagyálló is.
-középkonzolban óra csere
-ablaktörlő mechanika
-csomagtér ajtóba átvezető kábel cseréje. (ez tud érdekes elektromos galibát okozni!)
-8db nkg gyertya cserélve, ha már olaj is volt
-hátsó tárcsák, betétek
-első tárcsák, betétek, kormány összekötők, első kerékagy csapágyak is, mert:
284 es fék szett lett beépítve...
-mostantól csak minimum 15" os kerekek a menők. :)