Tagok >> Fater (Norbi) >> Blog
Mivel az autót téli gumikkal vettük alufelnin ezért a nyárra és a zajra való tekintettel lecseréltük azt Pakson a Marso szervizben Continental Premium Contact 5-re - amilyen a családi kombin is van - fullos garanciával.
Drágább volt a tervezetnél, mivel nem volt a tavaszi akciós ár, így majd 20 000 Ft-tal többet fizettem, mint áprilisban...
Elvittem a Csörihez az autót vezérlés, vízpumpa, szűrők, olajok és fagyálló cserére + állapot felmérésre. A karbantartás mintegy 3 órát vett igénybe és a diagnózis szerint az autó nem volt törve, valamint a futásteljesítmény (50 000 km) valós.
A szerelés időtartalma alatt kislányommal elmentünk ebédelni a két bagoly étterembe.
A mai napon forgalomba lett állítva MALIVN - mivel a rendszám MLV-199 - ezt a nevet kapta szürkesége. Budapesten én mentem vele keresztül, de még mielőtt beértünk volna Gődre, egy népautó Passat-ban szétszaladt a ménes és árokban végezte, miután kiütött egy Ford Transitot...
Tegnap a kora esti órákban elmentünk autót nézni a páromnak. A neten főként grande puntokat nézegetett, de csak úgy mellékesként rátekintett a 147-es alfákra. Sikerült előbb 4-5 autóra szűkíteni a kínálatot, majd már csak kettőre. Az egyik egy progression felszereltségű 120 Le jtd, a másik egy tolatóradarral is megáldott 1.6 TS szintén 120 Le-s motorral és Distincitive felszereltséggel. Mire eldöntöttük, hogy a jtd lenne a jobb, addigra azt már eladták..., így megnézésre csak a benzines maradt. Elsőre úgy tűnik nem fogjuk megbánni.
Az eladó egy magánszemély, aki ezen a kocsin kívül még 3 db 147-est tárolt eladásra az udvarán és jelenleg 2 db Giuliettát (jtdm és QV) saját célra használ.
November végén meghirdettem az autót eladásra itt az amorén és a használtautón is.
Az eladás okai:
- szelepek és a motor rendbetétele (kb. 350 ezer km volt már benne)
- hátsó lengéscsillapító csere
- fékek cseréje
- kellett egy olyan autó, amivel a szüleim telkére fel tudunk menni és ki is tudunk menni vele Oroszországba a rokonokat meglátogatni.
- kisgyermek miatti nagyobb csomagtér (kutyaháló beszerelése után kb. 1 m3-es hely áll rendelkezésre) .
A hirdetésre két hétig semmi, majd 3-an is bejelentkeztek és 1 illető el is jött Dunaújvárosból megnézni a kocsit. Utánuk 2 órával Pécsről is jöttek, hogy azonnal vinnék a kocsit.
December 13-án délután kettőkor könnyes búcsút vettünk a járműtől és roham léptekben keresni kezdtük az utódod - sajnos nem alfát, mert nincs nagy csomagterű kombijuk..., illetve nekem még drága a 159 SW :((
Még karácsony előtt meg is lett a családi mobil egy Peugeot 307 break személyében. Kissé szokatlan még (jóval gyengébb, és kicsvel keveset fogyaszt) az egész, főként az elektronikus gázpedál zavar - nagyon lassú! Már mentünk vele 2000 km-t, tréningezünk az oroszországi nagy útra.
Idén már a 3. aksi adta meg magát a gépben, abból kettő zárlatos volt...az utolsó 2, 82 V-ra lemerült A gond remélem megvan, sajnos nem csukom le rendesen a csomagtartó fedelét és ez a nem kívánatos fogyasztó...
Könnyezik a hűtőm alja ezért sürgősen cserére szorul, de addigis van bent a kocsiban ioncserélt víz (előtte fagyállóval töltöttem fel) -remélem még a cseréig nem jön fagy!
20-án megvolt a hűtőcsere (hozzátartozó csövekkel együtt) és javításra került a jobbos elektromos ablak kapcsolója a bal oldali kezelőpulton.
Június 21-én mentünk fel Szentendrére a céges bulira, de Érdnél lévő új csomópontnál való várakozás közben felforrt a hűtővizem 130 fokra és elfolyt nagyobb része. Egy kisebb várakozás és utántöltés után kb. 11.40-re (és még kétszeri kényszerszünetre) elértük Szentendrét. A hazaúton csak Bp-en forrt fel a víz, de hazaértünk Paksra. Jún.23-án a villanyász megnézte és megtalálta a hibákat. A hűtőventillátor bekötés nem volt a legtartósabb (és a vezetéke is megégett) és egy biztosíték is megolvadt.
Jelenleg már működik a hűtés, de a klmíából valószínűleg szökik a gáz :(
Erős olajszag terjengett a kocsi körül, majd kissé gyorsan fogyott a benzin -kb. 14 l/100 km! Ma (2008.03.21.) elvittem a helyi renault szervízbe -elvileg zárva voltak, de segítettek! - felfedték a hibát a benzincső erősen spiccelt a homlokfal felé (ha a motorra megy akkor bummm!). A csövet kicserélték és majd a jövő hét közepére hoznak egy olajbombát is amit szintén cserélni kell (csöpög belőle az olaj) és így minden rendben lesz a nagy út előtt!
Február elején a paksi körforgalomban megállt az autó és el sem akart indulni! Behúzott a parkolóba egy jó lelkű peugeotos srác, majd délután Csocsi felvontatott a Pirihez - izgalmas móka volt szervofék és kormány meg lemerülő aksival az esőben nagy sebességgel menni!
Két nap múlva jött a diagnózis: vezérműlánc szakadás! Szinte megállt bennem az ütő, de megnyugtattak nem sok kár van a motorban (lánc, fogaskerekek cserére kerülnek és egy szelepet kell majd rendbe tenni) és kiderült a vízpumpa is a végét járta :((
A motor ki- és szétszedése után fény derült az okra: egy csavar volt az olajteknőben! Miután az enyémben mindegyik megvolt, így ez extrának számított!
Majd egy hónap kényszerszünet után végre autóba ültem!
Kedves Gábor80 barátommal megbeszélve elmentem Boyci cartársnőékért Tapolcára és egy jó barátommal is elhoztam e babgulyásos beszélgetős, felvonulós összejövetelre. Nagyon jól éreztem ott magamat annak ellenére, hogy a cél előtt eltévedtünk.
Utasítás:retriver találkozót keressétek és egy fa táblán ki van írva, hogy alfa-könnyen oda lehet találni.
Megvalósítás:Alfa tábla az irányjelző táblák között pont középen volt (válasz!), retriver tali 2(!) helyre is ki volt írva a tó körül..., mindegy 10 perc kevergés után odataláltunk.
Mint legmesszebbről jött alfás kaptam egy laptoptartó táskát Ballantines-os papucsot és övet is!