Tagok >> Fater (Norbi) >> Blog
A ragyogó napsütésben a hídra felvezető út (világos asztalt) egy részre, konkrétabban a kanyarodó felfelé menő ívben le volt fagyva. Ez ahhoz pont elegendő volt, hogy az autó megcsússzon és a szomszéd sávkorlátjába belemenjen. Az autó bal első sárvédője megszűnt létezni, a kerék kitört, a vezető oldali első ajtó kivetkőzött (mintha meghámozták volt látszott az ajtóban a merevítés) és a kocsi mozgásképtelenné vált. A rendőrség kijött helyszínelni a korlát sérülése miatt (mivel az az M6-os felett van) és azonnali hatállyal kivonták a kocsit a forgalomból... Hát ez lett a vége az alfás történetünknek.
Műszaki vizsga előtt elvittem az autót Székesfehérvárra, hogy gondosan nézzék át. Átnézték és kiderült komplett futóműcsere szükséges. Végül is 12 év után minden egyszer tönkremegy, főleg ha ilyen útjaink vannak Magyarországon. (Eddig csak 1-2 stabilizátorrúd volt cserélve más nem.) Egy hét alatt elkészült a mű és a műszaki vizsgán csont nélkül átment a szépség.
Azért is lett szép, mert a bemattult lámpa fel lett polírozva...
Augusztusban a kuplung nagyon fent kezdett fogni, így szerelőhöz ment a kocsi. Ott megállapították, hogy a hidraulikus rendszerben van a probléma és cserélni kell a fő fékhengert. A csere megvolt, de csak egy rövidebb ideig tartott az öröm, mert a probléma újból előjött. Jelenleg a kocsit Kulcson van az Auto veloce szervizben, mivel itt Pakson nem találok olyan szerelőt, aki valóban érti és kezelni is tudja az alfák nyűgjeit.
A kocsit elhoztuk,de kis idő múlva mégis kuplungcsere lett az ügy vége, mivel az alsó munkahenger szétesett, némi fémforgács is van, valamint olajban ázott a kuplungtárcsa. A szerelést Székesfehérváron oldottuk meg a FER-carnál. A kuplung csere mellé még a váltóban is olajcsere történt. Most olyan az egész váltási élmény, mint egy álom :)
Régóta nem írtam semmit, mert szerencsére nem is kellett a Malvinnal különösebben foglalkozni.
De az idő és a megtett kilométerek nem tűnnek el nyomtalanul, így az időszakos olajcsere is eljött. A motor a felújítása óta csak 10w60-as Liqui Molly-t kap, immár a 3. alkalommal (5 000, 10 000, 20 000 km alatt). De még az olajcsere előtt az állófűtés kipufogó dobjának a hegesztése elengedett és a termosztát is megadta magát. Pakson a Vajda szervizben a problémákat orvosolták (csak a motor karbantartását nem vállalják).
A jobb oldali ajtókilinccsel probléma támadt, konkrétan kívülről nem lehetett az ajtót kinyitni és ezért szerelőhöz vittem le az autót 2015.08.17-én reggel - mielőtt 19-én nyaralni mennénk Horvátországba.
Az ajtókilincsnél a 3 db műanyag körömből volt egy törött (az ajtó komplett festésénél leszedték a kilincset és ezek szerint rosszul rakták össze), amit meg kellett ragasztani. A művelet során a szerelőm észrevette, hogy már néhány napja lejárt a műszaki vizsgája a kocsinak... (mivel a párom használja az autót és a kocsinak semmi baja nem volt, nem nézte meg a papírokat), így már elmondhattuk, hogy az autó 2 éve nálunk van. Igaz azóta ráköltöttük a kocsi árának 60%át a tökéletes állapot eléréséhez.
A műszaki vizsga (az előzmények ismeretében) csont nélkül teljesült. A kilincs a ragasztás utáni napon már használható volt és egyenlőre hibátlanul működik.
Idén végre sikerült eljutnunk a szezonnyitó találkozóra, mivel előbb mentünk Bulgáriába nyaralni (Malvin is járt ott). Már pénteken lementünk összekapcsolva egy kis pihenéssel az autós találkozót. Az autók megnézése után családi pancsolás következett a szomszédos aquaparkban.
Régóta dédelgetett vágyunk vált valóra, hogy az interneten talált alfás mókust valami módon a saját ruhánkon tudhassuk. Némi elhatározás és utána érdeklődés után a hétvégén megvalósult a vágyunk. Készítettem két garnitúra pólókészletet a család hölgy tagjainak és egyet magamnak.
Beszéljenek a képek!
December 20-22 között kiugrottunk Bécsbe a Malvinnal. Cecén teletankoltuk az autót 15 000 Ft-ból - de régen történt ez meg vele... Veszprémi éjszakázás után elindultunk vele a császárvárosba és az autópályán haladva, hogy megnézzük eszi-e még az olajat. Hát nem eszi és nem is csipegeti - a motor felújítás tökéletesen sikerült (köszi Feri!). A kocsit leraktuk a szálloda mélygarázsába és ott pihent 2 napon át, majd hazafele jövet Parndorfot meglátogattuk csokivásárlási ürüggyel.
A túrát a kocsi jól teljesítette és még maradt is benzin a tankban, pedig közel 500 km-t mentünk vele.
Tegnap este (ha a sötét miatt a 16.30-at annak vesszük) végre egyben és szinte a teljes pompájában láttuk újra a Malvint. Igaz belépve a műhelybe volt egy kis csalás is, mert az aknán egy hasonló színű 147-es állt - a dízel 3 ajtós tesó, míg a miénk fentről tekintett le uralkodói módon mindenkire 2 méter magasból. Őkelme még fel volt emelve a kerékcsere miatt (ott tették fel rá a téli gurigákat amiket vittünk), így nem teljesen láttuk a ragyogó szépségét. Kicsit sáros volt, de a festés jól sikerült. Menet közben semmi nyikorgás és zörgés nem volt, a rezonátor cső is csak a kellemes morajt továbbította a külvilág felé - őkelme köszönt és tudatta a világgal, hogy újra itt vagyok köztetek.
Megtörtént a helyreállítás utáni olaj, levegőszűrő és rezonátor cső csere és a teljes alvázvédelem is. A biztosító által meghatározott javítási költséget meghaladtuk, de így a hátsó futómű nem ismeretlen állapotú bontott cucc, hanem gyári új lett.
A szépségpontokat majd pótoljuk idővel (oldalindex alá a kígyókat) és az első emblémára is ráférne egy kis frissülés, mert a fehér sáv egy része lekopott. Ez már csak esztétika, de a makulátlan állapothoz ezt is rendbe kell majd tenni.
Még a lakk kicsit puha, így az első kézi mosásra még várni kell, ezért kicsit sárosan van elfedve a kiemelkedően szép színét (stromboli metál). A belső takarítást viszont nemsokára megejtjük, hogy a festésből visszamaradt finom por eltávolításra kerüljön.
A teli polírt majd tavasszal fogjuk végrehajtatni.
November elején ismét volt kárszakértői szemle (pótszemle), ami alapján kiegészítésre kerültek az autó extra felszereltségei, ami által az autó javítási határértéke megemelkedett 626 000 Ft-ra.
A tegnapi napi információ szerint november 19-én már a fényezőhöz kerül a kocsi és 26-án már mehetünk érte!
Módosítás: a fényező csúszik egy kisebb időt, valamint lesz olajcsere, rezonátorcső csere és teljes alváz kezelés is a kocsin. Így lehet csak mikulásra érkezik haza a Malvin.
Márcsak a biztosítóval kell dűlőre jutnunk, a javítási költségeken felüli járulékos költségek megtérítésében. Sajnos ebben rosszul áll a szénánk.
Végre megérkezett a biztosítóhoz a fizetéshez szükséges jogalap a rendőrségtől, így mikulásra legalább az autómentést kifizetik.