Blog >> vezérműlánc
Az autóvásárlást követően 10 évvel és 112e km-vel ezelőtt cserélt vezérműláncszettek cseréjére került sor. Ugyanazok a láncszettek kerültek ismét beépítésre, amiket a FilterABC webáruházból szereztem be.
Egyúttal a motorolaj és olajszűrő is cserélve lettek, ezekben nem volt még 6e km sem az előző csere óta.
Az egyik tolatradar szenzort is cserélni kellett, amit szerencsére már előre betartalékoltam a fiatalkatreszek.hu weboldalról jóval korábban megrendelve.
Km óraállás: 179 000
- Vezérműláncszett bütyköstengelyhez (Fai TCK5) 74 475 Ft
- Vezérműláncszett kiegyenlítő tengelyhez (Fai TCK3) 33 555 Ft
- Postaköltség 1 570 Ft
- Motorolaj (FUCHS Titan GT1 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Tolatóradar szenzor (AL47008) 6 620 Ft
- Munka- és anyagdíj (motorolaj, olajszűrő) 130 000 Ft


Mindkét vezérműláncszett kompletten lecserélésre került (FAI TCK5 és TCK3)! Nagy mázlim volt, hogy nem lett baj belőle, mert az egyik lánc annyira megnyúlt, hogy a fogaskerekek levétele nélkül is le lehetett venni...
Keserű hírként ért, hogy az előző tulaj hadilábon állhatott az olajcserével - vagy csak már az eladásra készülve tudatosan sz..rt bele -, mert olajsáros volt a szelepfedél alatti rész, ami kipucolásra került. Szerencsére ebből sem lett gond.
Új - eredeti gyári - szelepfedéltömítést is kapott.
A folyamatosan világító motorhiba jelző piktogram és a figyelmeztető felirat "have engine checked" már a múlté, a hibatároló törlésre került.
Belekerültek a korábban megvásárolt gyertyák is (NGK Laser Platinum FR5CP).
Meghajtó szíjakból is kapott újakat.
A korábbi állapottal összehasonlítva ég és föld a különbség: az autó sokkal csendesebben jár, csökkent a fogyasztás és érezhetően harapósabb lett, jobban reagál a gázadásokra, ugrik, mintha plusz lóerőket kapott volna.
Egyúttal beszerelésre került a korábban bontóból szerzett bal első komplett kilincs a korábban kitört zártakaró lemez és kitépett hengerzár miatt, amit egy helyi lakatos mester valamilyen csoda folytán az eredeti gyári tollkulcshoz hozzáigazított, így azzal nyílik az ajtó!





Az autó tegnap került honosításra, ma vittem szervízbe egy gyors hibakódkiolvasásra, mivel a motorellenőrző lámpa ég, felirat: "have engine checked".
Diagnózis:
- vezérműláncszett cserés
Addig kímélő üzemmód...
Február elején a paksi körforgalomban megállt az autó és el sem akart indulni! Behúzott a parkolóba egy jó lelkű peugeotos srác, majd délután Csocsi felvontatott a Pirihez - izgalmas móka volt szervofék és kormány meg lemerülő aksival az esőben nagy sebességgel menni!
Két nap múlva jött a diagnózis: vezérműlánc szakadás! Szinte megállt bennem az ütő, de megnyugtattak nem sok kár van a motorban (lánc, fogaskerekek cserére kerülnek és egy szelepet kell majd rendbe tenni) és kiderült a vízpumpa is a végét járta :((
A motor ki- és szétszedése után fény derült az okra: egy csavar volt az olajteknőben! Miután az enyémben mindegyik megvolt, így ez extrának számított!
Majd egy hónap kényszerszünet után végre autóba ültem!