Tagok >> szpiro >> Spider / GTV V6 TB >> Blog
- Típus:Spider / GTV V6 TB
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:kék
Megvettem előre is a brembo tárcsákat illetve betéteket. De mint lenni szokott ennél több is kellett sajna nem tért vissza a fékerő. Megnéztük hát a fékrásegítőt. Egyik gumicsöve megöregedett és eresztett. 500Ft volt egy új cső szóval végre a fékem 100%on. Várom a nyarat illetve a nyári AVON gumikat. Nem tudom ki hogy van vele de időnként az ablakomra rá kell állítani. Ezt most is megtettük megint szépen csukódik és be megy az üveg a gumi alá, és elég erős is marad közbe hogy ne legyen nagy szél zaj. Amióta ilyne dög hideg volt reggelente kicsit nehézkesnek éreztem a váltóm hát kicseréltettem benne az olajat is.
A GTV nyáron volt műszakis. Még át ment, de jelezték hogy a fék kuka. Mivel az előző töröttről még meg voltak a két hónapot használt hátsó fékeke azokat átraktuk erre Így lett hátul brembo tárcsa ferrodo betéttel. Előre pedig megvettem a zsír új Brembo szettet. De nem lett tökéletes a fék hatás így sem. Így kiderült a vákuum cső már oda van. Úgy hogy most azt fogom rajt cserélni. De addig is sokkal jobb a helyzet mint eddig és íme a fotó a csillogó új Bremboról.
Illetve a szarrá ment ablak törlő lapátjaim helyére is tök újak kerültek fel. Nem kis szenvedés árán. Nem tudom miért nem lehet kinyitni úgy a karokat mint minden más autón. Bár nem is akarom, így GTV a a GTV
A történet nyár végi, de eddig nem időm megírni. Szóval beálltam a meki parkolóba és a kocsi nem jött ki. Kis nyomozás után kiderült, hogy áram van a szivattyú nem megy. Kellett bele egy tök új szivattyú. A http://www.iltopolino.hu/index.html szervizből lett is egy tök új darab. Igen jó áron, csak ajánlani tudom asrácokat. azóta újra kap rendes üzemanyagot.
Szóval ami az előző blogokból kimaradt az az, hogy a kocsinak nem volt szép a hangja, eddig még sose. Azt hittem korábban hogy csak kifúj, bár azt hiszem ezt írtam de a síkba köszörülés után az új tömítéssel visszarakott első sori leömlő javítás után sem javult meg. Kb ott jöttem rá az ok mélyebben van. Csörinél fény derült az igazságra, nagyon csúnyán el kaptak a szelepemelő bütykök a vezérmű tengelyen (köszi előző tulaj a jó olajat). Szóval kapott új tengelyeket , akkor már ugye új szimeringet hozzájuk meg vezérműszíjat illetve henger fej tömítést.
Ami kicsit meglepett hogy pár apróság mint egy lyukas benzin cső és egy repedt gumiharang elkerülte a vizsga biztosok figyelmét. Mert hogy ténynek tény, mégis átment műszakin. Na mindegy Csöri alaposabb mint a műszaki szóval ez is javítva lett.
Az új tengelyekkel visszatért a ménes rég elkolbászolt része is. illetve a hang, ó az a V6 hang. Szívem szerint csak 3 ezer felett mennék.
Jövő nyáron pedig végre jön a várva várt 8C vörös fényezés :-D
Elég fura érzés, itt állok pár nappal életem első műszakija előtt. Igaz ez már a 3. autóm de eddig vagy eladtam vagy összetörtem műszaki előtt. Szóval amit tudtam:
-folyt az olaj a szervo szivattyúból
-rossz úton és kanyarban hallottam valamit hátulról
-kifúj a kipufugóm
Amit pedig tenni kellett: Szivattyú csere, kipufogó hegesztés (hátsó dobot rozsda mentesre cserélem pár nap múlva) , és a leghátsó(GTVsek biztos tudják mire gondolok) lengőkarban a szilenteket cseréltük. Le írom én is ide hátha másnak is jól jön. Andrewxy kolléga tanácsa a problémára:
"Szóval : kerék oldali gl-szem : FEBI2354 teljesen OK;
belső oldali gl-szem : FEBI17376 ezt sajnos kicsit át kellett esztergáltatni mert ez 12x45x52 és 12x44x50 az oks!!"
Új tető kárpit a helyén. Ülés szét vágva, kiegyengetve, összehegesztve majd javított bőrrel újra húzva, sőt még a szivacs szétmállott részét is újra varázsoltuk. Ha bárkit érdekel meg tudom adni a kárpitos számát, olcsó és tökéletes munka. Öröm benn ülni a feszes és egyenes háttámlával.
Kedves kárpitosom egy hét csúszást kért. De mi eddig sem tétlenkedtünk.
GTVm előző tulaja csúnyán megnyúzta a jobb oldalt. Ez a lököstől indul és a hátsó kerékig tart.
Most a lökhárító repedéseit meghegesztettük. Utána, csak hogy ne unatkozzunk :-D kicseréltük az ajtó kárpitokat. Fotó mellékelve
Gondolom sokan vagyunk így akiknek lóg a gyári kárpit. Nekem kettő GTVből kettőnek ez a baja. A szigetelés a helyén marad de a gyári kárpit lelógott, ezért még tavasszal levágtam. Mindig volt más ezért így maradt. Szintén kettő GTVből kettőnek nálam gondja az első ülés is. Egy részt ferde másrészt a bőr a sarkán kikopik.
A javítás a jövő héten lesz, ezért most csináltam fotókat a kezdeti állapotról. Ami tenni fogunk a következő: Ülés szét bombázása, ülés váz hegesztés, bőr foltozás után vissza az ülésre, új váltó gomb bőr, új tető kárpit (fincsi plüss, direkt tető kárpit anyag. Kárpitosom elmondta, a gyári anyag nem ereszti át a levegőt. Ez pedig azért probléma mert nyáron a ragasztóban levő buborékok kitágulnak. Sok év alatt ezek addig folytatódnak, hogy a kárpit lejön. Az új anyag ebben profi, hogy szellőzik.)
Tehát az autó végre megy. A problémát végül a gyújtásmodul cseréje oldotta meg. DE közbe kiderült Olah kartárstól kapott légtömegmérő jobb mint a gyári :-D
Pénteken visszakapom. Hétvégén pedig irány pécs :-D
szóval szóval vissza olvastam és jó pár hónapja azt írom már csak egy érzékelő kell és kész. Hát a folytószelep állás érzékelő már rég ki van cserélve. De az istenit sincs rendes gyújtás 3000 felett. Computer és légtömegmérő és folytó szelep állás érzékelő már cserélve lett. Az egyetlen elemet nem cseréltük még, aminek köze van a gyújtáshoz. De a héten a gyújtásmodult is egy új darabra cseréljük. Még kitartók.