Tagok >> Zsolt85 >> 156 SW 1.9 Jtd Distinctive >> Blog
- Típus:156 SW 1.9 Jtd Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:metál szürke
Eladó sorba került a vas. 2015.10.02 -én elvitték az Alfát, messze nem ment mert munkatársnőm vette meg , így Veszprémben maradt.
Ha látjátok az utakon, nyugodtan villantsatok rá Lulura !
Egy ideig vége az Alfázásnak, most egy A4-esben utazgatok mert családon belül kelt el, de egy 159 -sel vissza fogok térni mert már most hiányzik az Alfázás :)
Ismét megtörtént az olajcsere.
Liqui Moly diesel high tech 5w40 + Sofima olajszűrő került bele. A motor örül az olajnak.
Km: 211200
A kocsi még április elején lett leműszakiztatva. Utánna :) ujjítottam ismét a futóművön, amin most nem spóroltam. Két felső lengőkar -régiből az egyik hibátlan volt, ami még előző alkalomkor került bele, de csere lett most párban - és 2 stab. pálca lett cserélve amik TRW-k. Nagyjából ennyi is :)
Jah meg hátsó váltótartót is kicseréltem és fenti motorkitámasztót is, amik nem nagy tétel, szóval a kocsi mindig megkap mindent.
KM: 206500
Felkerültek a Nokian téligumik a kocsira (felnire, centírozva)
km:201350
Az elmúlt hónapokban nem akartam mindenre kisebb blogot írni, inkább egybe összegzem ami a kocsival történt.
A futóműben egy felső lengőkar adta fel ismét a harcot(olcsó húsnak a híg a leve), aztán ennyi is futómű. Első lengéscsillapítókat a és rugókat cserélte vadi újra, katalógus szerint netet végigbújva hogy minden klappoljon. Amikor is beletettük Csörinél láttuk hogy ezek biza jól leültették a kocsit, de komfortja megmaradt inkább jobb lett. Használta egy pár hónapig de, amilyen utakon megyek haza hétvégén inkább sajnáltam és visszarakattam a gyári rugókat(lengéscsillapítók maradtak az újak ha már megvettem őket), és elértük a kívánt magasságot ismét. Most így teljesen jó mindene kopp kopp....
Közbe átléptem a kocsival 200edik km-t így 2011 eleje óta 70e km tettem bele, jó érzés :)
2014.11.02 (Olaj, olajszűrő, légszűrő csere)
Olaj: Liqui Moly DIESEL High Tech 5W40, nagyon szépen jár a motor.
km: 200160
Az utóbbi időben az autóval többször előfordult már hogy rövidebb táv után(pár km) nem akart elindulni csak tekert az önindító. Akkor telt be pohár amikor, lerohadtan vele a városban lámpás kereszteződésben pályaudvar mellett.
Nekiálltam végigolvasni a hasonló hozzászólásokat, blogokat és arra jutottam hogy 99%- a annak, hogy a főtengely holtponti jeladója lesz a ludas.
El is vittem márkaszervizbe, mert így hirtelen más lehetőségem nem volt és használnom kellett a kocsit. Megbeszéltem velük, időponton hiányában fogadjanak és hogy szerezzenek be egy szenzort valamelyik autóalkatrész terítőtől.
Be is szerezték a jeladót a Unix-tól, és kicserélték.
Nem gondoltam volna hogy észreveszek vmit azon kívül hogy nem áll le bármikor. De ég és föld lett a különbség !!! Sokkal egyenletesebb járása lett, a motor hangja is halkabb !
És jobban megy az autó :) tényleg, nem kamu. Gyorsításkor nem húzott teljesen egyenletesen, de most nagyon szépen megy ! Valszeg a réginek volt egy kis késleltetése, ami sok mindenre hatással volt, és ezt a jelet dolgozták fel az ECU-k., vagy nem is küldött jelet :)
Ha valaki még gyárit használ javaslom dobja ki, cserélje egy újra. Nekem bevált.
km: 191500
Ki lettek cserélve a hátsó lengéscsillapítók és rugók. Mindegyik Monroe márkájú. Továbbá a hátsó stab. rúdnak lettek a cserélve a stabilizátor pálcái.
Az eredmény nagyon jó lett, nagyon stabil kocsi és magasabb is lett hátulja, sokkal jobb érzés vele most menni nagyon jól veszi fel a úthibákat. Lehet az elsőre is majd beruházok.
A szerelésért köszönet Csörinek !
km: 190900
Az utolsó motortartó bakot is kicseréltük, a jobb alsót. Elég nehéz egy darab volt bent gyárilag, helyette egy sokkal könyebb került bele.
km:189000