Mutasd

>> Szerviz2011-01-30

Az autóban eddig sok mindent kicseréltünk. Leírok "pár" dolgot ami eddig javításra került. Először is az elindulás nagyon nem volt jó, mivel erős rázkódással indult (egyesben), és a kuplung is nagyon kemény volt. Erre sok kérdezősködés után azt javasolták, hogy a kuplungot kell cserélni, kettős tömegű lendkerékkel együtt, mivel a kettő együtt kopik. Ezt a műveletet egy közeli szervizben végezték el. Nem volt olcsó mulatság, de elég reális áron "akcióba" sikerült beszerezni a teljes szettet (Valeo), az Albauto-nál.
Az első futóműből erős kopogás jött elő rossz úton, amiből felénk csak ilyen ilyen található, sima úton persze semmi. Nos lengőkarok lettek gyanúsak, még hozzá az alsók. Ezeket szintén kicseréltük (Runville).
A motort sem hanyagoltuk el, olajcsere (Selenia WR D 5w-40), és vezérlés (Gates) szett csere.
Az említett kotyogás, az első futóműből még koránt sem tűnt el. Alsók ugye cserélve, akkor még ott van a stabilizátor (kutyacsont) ami kotyoghat. Na akkor, lerendel, és már cseréltük is ki, és lám a kotyogás majdnem eltűnt. Ha ezt kicseréltük akkor már csak a stabilizátor rúd lehet a ludas. Nah akkor nekiálltunk lebontani az egész alját, kipuff le, hátsó motortartó kitámaszt, alsó lengőkarok kicsavarva, és lám fél nap csavarozás után nagy nehezen ki tudtuk csúsztatni a rudat. Láttam rajta még címkét ami 05-ös volt. Ezért csak a szilenteket cseréltük ki, amit úgy kell elvégezni hogy bilincset ami összefogja a szilenetet, egyszerűen szét kell ütni mivel gyárilag a csavar lyuknál össze van préselve. Elég az egyik felét szét választani és elfordítanim és már ki is lehet cserélni a szilenetet. Persze a bilincs szétnyitás után sorja marad aminek flexet és már összecsukásnál is pontosan fekszik a két fél. Egy kis zsirt is kentünk rúd és gumi szilent közé és már mehetet is vissza egy délutános szereléssel. És első futómű teljesen csendes lett. Nah kezdtem picit örülni :)
Remélem írtam pár érdekeset hasznosat, majd megírom a további dolgaimat is kocsival !
jah a km 131500 körül volt