Mutasd

>> Esemény2011-10-11

Elérkezett egy időszak vége. 10.08-án ugyanis lejárt az ideiglenes forgalmi engedélyem, mostantól nincs kec-mec, be kell fizetni a közös bukszába a regisztrációs adót. A különleges dátumok elérkeztekor, vagy egy időszak lezárásakor mindig az a szokás, hogy számot vetünk az eltelt időről, átértékelünk dolgokat. Én sem teszem ezt másként, és ezzel a kis írással eleget is teszek eme kötelezettségemnek.

Hol is kezdjem... Talán 2010. 03. 28-án. Ezen a napon lettem ugyanis hivatalosan Alfa Romeo tulajdonos. Elmentem a megbeszélt helyre, megnéztem és azonnal bele is szerettem. Nem lett volna semmi baj, ha a szerelem el nem vakított volna...Körülbelül két hetet kellett várnom, mire hazakerült, végül 04. 05-én húsvét hétfőn megérkezett (vagy a nyuszi hozta??? :) Ekkor még mindig azt gondoltam, hogy jó vásárt csináltam, ugyanis korom sötét volt, amikor legurult a trailerről. Messziről úgy nézett ki, mintha most hozták volna Milanoból, mintha szalonautó lett volna. A törtfehér motorháztetőn megcsillanni látszott az utcai lámpa sárga fénye, és csak úgy szórta szét a hideg tavaszi éjszakába. Ekkor én voltam a legboldogabb ember a világon, legalábbis abban a pillanatban. Minden hirtelen értelmet nyert, ezért érdemes volt spórolni, összekuporgatni az utolsó Forintot is ösztöndíjból. Nem mondom, hogy sok volt, de 1000 eurót csak tanulásból összehozni, ráadásul egy év alatt...

A problémák másnap reggel kezdődtek, aknára álltam, le a gödörbe és ÚRISTEN.... A padló úgy nézett ki, mint a folyóparti aranymosók szitája. Gondoltam, sebaj, meg tudjuk csinálni. Itt kezdődött el az egy évig tartó munka. A csupasz vázig leszerelni mindent. Mikor mindezzel megvoltunk, akkor számomra minden képlékeny volt. Szó szerint lógott a levegőben, nem láttam tisztán az alagút végét. Kétségek közt őrlődtem. Érdemes folytatni a munkát? Megéri-e? Aztán lassan a nyár végére a lakatos munkákkal elkészültünk, az első tornyok alsó nyúlványai ??? (ha jól írom), a vezető oldali padlórész legyártva, kihegesztve, az anyós oldali padló foltokban javítva. Ezek után jött az alvázvédelem (több réteg korróziógátló alapozó, alvázvédő: bitumen-kaucsuk keverékből, végül kőelverődés elleni védelem vagyis rücsi), üregvédelem. A kasztni még mindig a levegőben, de már mondhatni kész állapotban, ami persze hatalmas túlzás. Ezek után alá lett bakolva, és elkezdődött az összeszerelés :)

Motor vissza, újra mindent összeköt, kihúz, beköt, becsavar. Felkerült az első futómű, majd a hátsó is. Közben mellette folyamatosan bővült a belső tér is. Így visszagondolva a sorrend nem biztos hogy teljesen így volt, de mire kész lett, barátaimtól megkaptam a „mester”, illetve a „te nem vagy normális” jelzőt.

2011. 04. 08-án sikeres műszaki vizsgát tett, majd mivel a regisztrációs adóra félretett összeget az autó restaurálására kellett fordítani, nem maradt más lehetőségem, mint kiváltani az e-s rendszámot. Ez viszont fél év halasztás lehetőségét rejtette magába, mely a napokban járt le. Még csak három napja, hogy Alfa nélkül közlekedek, de már most érzem, mennyire hozzám nőtt. Elidegeníthetetlen részét képezi az életemnek és ezt most érzem csak igazán, amikor nem használhatom. Pedig technikailag teljesen rendben van. Barátaimat idézve: „két fajta ember létezik. Az egyik szereti az olasz autókat, a másik nem.”Valamint aki szereti, az nem a realitás alapján gondolkozik, hanem az érzelmek vezérlik a tetteit. Én úgy érzem a „szereti” kategóriába tartozok, és tényleg nem a ráció irányít, amikor a 156-omról van szó. Végül még mindig azt mondom, hogy megérte várni egy évet a csinosításra, és ráncfelvarrásra. Hiszen egy fantasztikus közösség tagja lettem, mely más márkák használóihoz nem hasonlítható. A cartársi üdvözlés mindig feldobta a napomat, és ha utasom is volt közben, akkor teljesen el volt hűlve,” ez nálunk Alfásoknál mindig így megy?” Szóval alig várom már, hogy mikor közlekedhetek megint négy keréken, és nem az apostolok lován, gyalog. Összegezve IGEN, megérte (ha nem is anyagilag).

Azt hiszem a képek magukért beszélnek (tipikus ilyen volt-ilyen lett), legyenek hát ők a bizonyság tevők, hogy amit leírtam az úgy is volt. Valamint pár sorban összeírnám, hogy az elmúlt másfél évben mit is cseréltem a dízelTündéren a teljesség igénye nélkül:
pollenszűrő 1600
olajszűrő+ olaj 13000
ködlámpák+szelepfedél tömítés 14000
kéifék bowdenek 5400, 3600
üzemanyag szűrő 1800
rugókészlet 6000
vízhűtő 39570
szélvédő 30000
első féktárcsák+betét 35000
hátsó féktárcsák+betét 22000
lökhárító tartó 2x7900
rugótányér elöl 2x2720
stabrúd szilent 2x3120
első alsó lengőkarok 2x22091
hátsó lengéscsillapítók 68000
hátsó lengőkar első, hátsó; porvédők, hátsó stabrúd szilentek 54000
kipufogó dob 15505
hosszbordás szíj 5000
szíjfeszítő görgő 13000
fényszóró (fekete) 25444
felni, gumikkal együtt 85000

Baleset miatt:
jobb első ajtó, sárvédő 40000
jobb első dobbetét 5090
oldalindex (fekete) 4500
első lengéscsillapítók 30000
gumik (2 db) 52000