ttamas156 - főkép
>> SzervizAlfa 156 1.6 TS 16V // 2013-10-02

Már egy ideje ütött az első pár féktárcsa és látványosan el is volt kopva, így új pár csere fékpofával, kombinálva a 10.000 kilóméterenkénti olaj és szűrőcserével. 151.116 Km-nél

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 TS 16V // 2012-06-16

A váltóolaj már a megvétel óta enyhén szivárgott, elengedett a tömítő paszta. Az utántöltés során nem sok hiányzott, de elérkezett a javítás ideje. Így váltó szétszedés, régi paszta levakarása, majd újratömítés következett.
És akkor már olajcsere, szűrő, légszűrő is.
Volt egy titokzatos hang, egyfajta rezonálás, fékezésnél, visszaváltásnál. De sem a kipufogós, sem az egyik alfás szerelő nem vette észre, hogy a leömlő után a kipufogó cső első harmadában kiesett egy rögzítő csavar, és ez okozta a problémát, így az is javításra került. Azóta minden hibátlan.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 TS 16V // 2012-01-25

2011. őszén elkezdett az első felfüggesztés csúnyán nyikorogni, és a vezetési élmény sem volt az igazi, hiába, itthoni utak...
Műszakin, és kartercserén is jelezték, hogy bizony mindkét oldalon a lengőkarok bőven cserére szorulnak. Január elején megvettem a 2 alsó 2 felső és 2 stabilizátor rudat, egy csomagban, 80 ezerért. A felső lengőkarok és a stabilizátor rudak gyáriak, az alsó lengőkarok TRV. Nézegettem sok márkát, de a gagyiról lebeszéltek, és a lengőkarok felújításáról is. Végül ezt a csomagot találtam a legjobb áron (Natural Invest Kft), ma meg be is szereltettem 20 ezerért. Azóta kotyogás megszűnt, és az úttartás, az érzés sokat javult. Keveset mentem vele azóta, tesztelem majd minden körülmény között.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.6 TS 16V // 2012-01-05

Itt az Amorén találtam a hirdetések rovatban eladó fekete bőrüléseket. Hála András bácsinak (Tatabánya), hamar nyélbe is ütöttük az üzletet. Az ülések jó állapotban voltak, és nem angliai importból származott a donor.
Magam álltam neki az ülések és oldalkárpitok cseréjének, ami azért szopás volt a lakótelepen, a téli időjárás közepette. Az oldalkárpitok még csak-csak mentek, de az ülések torx csavarokkal voltak rögzítve, de az elődöm nekieshetett imbusszal. Szét is voltak ba..va a fejek, hátul az egyik bele is tört, a jobb elsőt meg csak lakatos tudta kibányászni. A lakatos amúgy tök korrekt volt, Szatyi ajánlotta és szépen dolgozott. Végül a szereléssel (5000) kijött a móka 45 ezerből. Még így is megérte, az autó megjelenésén kategóriákat javított, képek hamarosan. A régi plüss eladó, oldallégzsákos, max egy tízesért vihető is, de majd meghirdetem.

 
>> EgyébAlfa 156 1.6 TS 16V // 2011-12-18

Végre a működési problémákon túl is jutott keret a megjelenés javítására. Lecserélésre került az első és hátsó embléma, ami ugyebár típushiba, hogy teljesen elkopik-összemosódik.
Felkerült alulra egy műanyag motorvédő kartell, és lett pótolva némi váltóolaj előtte. Plusz a műszaki is két évre letudva, következő projekt januárban az első lengőkarok cseréje, vagy felújítása lesz. A felújítás lényegesen olcsóbb történet lesz, de ez már 2012 eleje.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 TS 16V // 2011-09-28

1 hónap keserves munka és alkatrészbeszerzés után kész az autó.
Ahogy a szerelő elkezdte szétszedni a motort, haladt egyre lejjebb, a szelepektől a hengerfejig. Az olaj a dugattyúk mellett lefojt, ez nem sok jóra utalt. Ahogy a dugattyúk is kikerültek a blokkból, kiderült, hogy a gyűrűk el vannak törve 3 dugattyún is.
Innen kezdődött a gebasz.
A dugattyúk áztak gázolajban, leoldódott róla a sok ráégett olaj, ami egyébként az egész belső alkatrészeket beborította. Az összeszerelés, gyűrűzés előtt, a kosz eltűnésével derült ki, hogy a dugattyúk is sérültek, a gyűrűk rovátkái között pár centis darabok voltak letörve. Azt mondta a szerelő, még nem sok ilyet látott. Szerinte vagy nem használt olajat az előző tulaj, vagy sokat ált az autó, mozgatás nélkül. (gondolom ezért adták el, szerintem sokat csuklott, emlegettem bőven...)
A kálvária a dugattyúk beszerzésével fojtatódott, persze 2p2-es egy bontóban sem volt, komplett motorokat akartak rám sózni, horror összegekért.
Végül vidéken találtam, majd az összerakás következett. Összes tömítés csere, szívócsonktól kezdve apró bizbaszok is cserélve...
A motor most bejáratós, indulás előtt alapjáraton várok pár percet, nagyon óvatosan használom, remélem ilyen jellegű problémáim már nem lesznek vele.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 TS 16V // 2011-08-10

Az autó már a 3000 Km alatt megevett vagy 3 L olajat, persze csak seléniát teszek bele.
A drasztikus fogyasztás látványosan csak autópályán jelentkezett, 110 - 140 Km/h sebességnél, gázadásnál. Szakaszosan kékes színű füstöt láttam a visszapillantó tükrökben, elég csúnyán nézett ki. Hétvégén, csak Balatonról hazafele, vagy egy liter elfogyott a kb 140 km alatt. Városi használatban egyébként tűrhető a dolog. Tudom, ne menjek autópályán, de ez több mint gáz.
Aggasztó a történet, biztos, hogy hozzá kell nyúlni a motorhoz, ami alsó hangon is gondolom 50 ezernél kezdődik... :-(
A motoron egyébként külső olajfolyás nem látható.
Az egyéb adalékokban nem hiszek.
Ha vannak ötletek, írjatok!

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 TS 16V // 2011-07-21

Végre eljutottam diagnosztikára, tőlem kb 300 méterre ráadásul! Többen is írták és mondták, hogy főtengely jeladó hibája miatt nem indul melegen a motor, és az utóbbi időben már menet közben is leállt.
A csere, azaz hétfő óta nem volt vele gond, viszont a légtömeg mérő is irreális adatot szolgáltat, így hamarosan az is cserés lesz.
Ami még aggasztó lehet, hogy kb 2500 km alatt elment vagy 2 L olaj, de semmi füst, max130 felett és folyást sem láttunk.

 
>> SzervizAlfa 156 1.6 TS 16V // 2011-06-29

Rögtön a megvétel után előjött egy hibája az autónak, a motor leállítását követően, kb 20-30 perccel nem lehet beindítani a motort. A jelenség csak akkor jelentkezik, ha viszonylag meleg a motor, 80-90 fokos, és áll is valamennyit.
Ilyenkor pörög az indító, de semmi. Játszok vele 10-15 percet, és ha közben hül a motor, olyan 50-60 fokosra, akkor beindul.
Ez elég kellemetlen hiba, a szervizben elvileg megjavították az önindítót, de nem ez lehetett a hiba oka.
Nem minden esetben fordul ez elő, de azért szeretném ezt is letudni.
Most inkább már olyan szerelőhöz vinném, aki ért ezekhez a típusokhoz, és nem fog minden szóba jöhető, a hibát okozható alkatrészt kicserélni.
Ha van tippetek írjatok!
A visszajelző lámpán egyébként világít a hiba a befecskendező rendszerben lámpa, ebben az esetben. Kézikönyv annyit ír, hogy vigyem szerelőhöz...

 
>> Tuning és extraAlfa 156 1.6 TS 16V // 2011-06-29

A kocsit acélfelnivel, de legalább gyári dísztárcsákkal és téli gumival vettem.
Rögtön tudtam, hogy valami szép felni hiányzik rá, és persze nyári gumi.
A képek között látható 16-os felniket elég jó áron tudtam megvenni, (35 E Ft), de a nyári gumik rajta életveszélyesek voltak. Egyik szerelő sem akarta felrakni. Így új gumikat kellet venni rá, Rotex, 225/45R16w méretben, ez szereléssel, csavarokkal összesen 90 E ft volt.
A felnik kicsit azért karcosak, de egy alapos sikálás sokat segített rajtuk.
Terv, hogy majd ezeken egyszer téli gumik lesznek és egy még szebb felnire rakatom át a nyári gumikat.